آشنایی با قلعه سرخ دهلی جاذبه دیدنی کشور هند

قلعه سرخ دهلی

قلعه سرخ یا لال کیلا یکی از جاذبه های بکر و شگفت انگیز کشور هندوستان است که بازدید از آن برای هر توریست و گردشگری خاطره انگیز است.

برای آشنایی با  قلعه تاریخی و تماشایی سرخ دهلی با مجله عصر پاییز همراه شوید.

این قلعه زیبا  در شهر دهلی پایتخت هندوستان قرار دارد و شاه جهان پنجمین امپراتور مغول دستور ساخت آن را صادر و معماری ایرانی به نام استاد احمد لاهوری طی 9 سال  بنای لال کیلا  را تأسیس کرد.

بنای باشکوه قلعه سرخ که به عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه های هندوستان شناخته می شود در سال 1639 احداث آن آغاز و در سال 1648 کار ساخت آن به اتمام رسید، از آن زمان به بعد بود که مغول ها در این مکان اسکان و شروع به حکمرانی کردند.

رنگ محل، دروازه لاهوری، دروازه دهلی، ممتاز محل، دیوان عام، دیوان خاص، هیرا محل، خاص محل، محله شاهزاده ها، چای خانه، نهر بهشت، نبات خانه، حمام، بائولی، حیات باغ، مسجد موتی از بخش های جذاب این سازه به شمار می آید که دیدن از آنها می تواند لحظات خاطره انگیزی را برای گردشگران به همراه داشته باشد.

از خصوصیات چشم نواز این بنا باید به نورپردازی های زیبای آن اشاره کرد که چهره ای دلپذیر به این سازه بخشیده و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

دروازه لاهوری یکی از بخش های دیدنی این بنا محسوب می شود که رو به شهر لاهور در پاکستان است و به همین خاطر نام لاهور را برای آن انتخاب کردند، این دروازه که دروازه ی اصلی قلعه سرخ است در ساخت آن از ماسه سنگ های قرمز استفاده کرده اند و سقف های آن  با سنگ های مرمر سفید مزین شده است.

سال 2007 سازمان میراث یونسکو قلعه با عظمت لال کیلا را به دلیل ارزش تاریخی، معماری و فرهنگی در لیست خود به ثبت جهانی رساند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

17 − 5 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.