بیوگرافی محسن یگانه + عکس های این خواننده

بیوگرافی محسن یگانه

مجله عصر پاییز محسن یگانه خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و نوازند مطرح و سرشناس کشورمان است و سبک پاپ سبک انتخابی او برای فعالیت در عرصه موسیقی بوده است.

وی 23 اردیبهشت 1364 در گنبد کاووس متولد شده و دو خواهر و یک برادر دارد. محسن یگانه فرزند شهید محمدرضا یگانه، شهید دفاع مقدس است و زمانی که تنها 10 ماهه بود پدرش را از دست داد. مادر او استاد دانشگاه و دو خواهر او پزشک و دندان پزشک هستند. یگانه به مدت شش ترم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در رشته ی مهندسی صنایع تحصیل کرد اما پس از پشت سر گذاشتن شش ترم تصمیم به ترک دانشگاه گرفت.

ورود به دنیای موسیقی

محسن یگانه از کودکی به بازیگری و ورود به دنیای سینما علاقمند بوده و به موسیقی علاقه چندانی نداشت اما به دلایلی از جمله شرایط فرهنگی و خانوادگی، موقعییتی برای وی جهت حضور و فعالیت در این عرصه پیش نیامد. بعدها در دوران نوجوانی به دلیل استعدادی که خداوند به او عطا کرده و همچنین داشتن ذوق و سلیقه خاص در موسیقی جذب این رشته شده و به سبک پاپ علاقه پیدا کرد. وی همچنین با شنیدن قطعه بی کلام «گل گندم» از شادمهر عقیلی تمایل بیشتری به موسیقی پاپ پیدا کرده و تصمیم به فراگیری ساز گیتار گرفت. یگانه یادگیری و نواختن ساز گیتار را بدون هیچگونه کلاس موسیقی و یا استاد راهنما آغاز کرد که با مخالفت شدیدی از سوی خانواده نیز رو به رو گشت اما این کار را رها نکرده با پشتکار بسیار نواختن این ساز را آموخت به طوری که مدتی بعد به تدریس ساز گیتار مشغول شد. او علاوه بر ساز گیتار، ساز های کیبورد و پیانو را نیز فرا گرفت و همچنین به سمت موسیقی الکترونیک نیز روی آورد و به شناخت بسیار خوبی از این نوع موسیقی رسید اما به دلیل متفاوت بودن فضای قطعات منتشر شده از محسن یگانه با فضایی که موسیقی الکترونیک دارد، این نوع موسیقی را در قطعات خود به کار نبرده و فقط برای ارضای روحی خود به فراگیری موسیقی الکترونیک پرداخت.

بیوگرافی محسن یگانه

شروع فعالیت حرفه ای

شروع فعالیت حرفه ای این ستاره پاپ با انتشار قطعه مشترک او و محسن چاووشی به نام «نشکن دلمو» همراه شد. قطعه «نشکن دلمو» که اولین ترانه وی به شمار می رود، با ترانه سرایی و آهنگسازی محسن یگانه و تنظیم محسن چاووشی اجرا شد. او چند سال اول به عنوان خواننده ی غیر مجاز فعالیت میکرد و اولین آلبوم وی با عنوان «سال کبیسه» به صورت زیر زمینی وارد بازار شد. یگانه مئتی پس از فعالیت به شکل غیر مجاز تصمیم گرفت تا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کند و با عنوان خواننده مجاز در کشور فعالیت خود را ادامه دهد. سرانجام در تاریخ 17 تیر 1387 اولین آلبوم رسمی خود را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد به نام «نفس های بی هدف» منتشر کرد. این آلبوم با اینکه شامل 7 ترک تکراری و از قبل منتشر شده بود اما با این وجود با استقبال خوبی رو به رو گشت و فروش موفقی داشت.  آلبوم بعدی این خواننده پاپ به نام «رگ خواب» با یک وقفه دو ساله در سال 1389 وارد بازار موسیقی شد و ترک اول این آهنگ با نام سکوت به دلیل استقبال زیاد مخاطبان عنوان محبوب ترین آهنگ سال را به خود اختصاص داد. دو سال پس از انتشار آلبوم رگ خواب سومین آلبوم رسمی محسن یگانه با عنوان «حباب» در تاریخ مهرماه سال 1391 منتشر شد و همزمان اعلام کرد که این آلبوم آخرین آلبوم وی خواهد بود اما با درخواست زیاد هواداران تصمیم خود را تغییر داد و قول ساخت آلبوم جدیدی را به هواداران خود داد. سرانجام چهارمین و آخرین آلبوم وی با نام «نگاه»، 20 اردیبهشت 1394 به بازار موسیقی عرضه شد.

ازدواج

محسن یگانه متاهل است و یک فرزند دختر به نام نگاه دارد. او نوروز سال 89 در مجله ترانه ماه ازدواج خود را اعلام کرد و 4 سال بعد دختر او در تاریخ 14 آبان 1393 به دنیا آمد.

بیوگرافی محسن یگانه

ترانه ها و اشعار اکثر قطعات محسن یگانه متعلق به خود او بوده و فقط در 6 قطعه ی زیر با ترانه سرایان دیگر همکاری داشته است:

  1. خیال تو (روزبه بمانی)
  2. خاکسترم نکن (عبدالجبار کاکایی)
  3. گرگ و میش (فرزاد حسنی)
  4. خیابونا (علی ثابت قدم)
  5. هرچی تو بخوای (روزبه بمانی)
  6. نشانی (عبداجبار کاکایی)

یگانه همچنین ترانه سرایی، آهنگسازی و تنظیم برای خوانندگانی همچون علی لهراسبی، رامین بی باک، مسعود سعیدی، حامد محضرنیا، علی رهبری، هومن سودمند، مرتضی شعبانی، پیمان زارعی، رهام بخشیان و… را نیز انجام داده است.

موزیک ویدئو «بهت قول میدم»

سال 95 موزیک ویدئو قطعه محبوب «بهت قول میدم» به کارگردانی مجید فرهبد از سوی این خواننده منتشر شد و با استقبال کم نظیر مخاطبان به بهترین موزیک ویدئو سال در سایت رادیو جوان تبدیل گشت. همچنین این موزیک ویدئو بیش از 40 میلیون بازدید و 17 هزار کامنت را به خود اختصاص داده و به عنوان پربازدیدترین موزیک ویدئو فارسی زبان در یوتیوپ شناخته شد.

بیوگرافی محسن یگانه

محسن یگانه برای تیتراژ چند برنامه تلویزیونی و فیلم سینمایی اثری تولید کرده و خوانده است که این قطعات به شرح زیر هستند:

  • قطعه گرگ و میش (تیتراژ فیلم سینمایی گرگ و میش در سال 1385)
  • قطعه خیال تو (تیتراژ برنامه تلویزیونی «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی در سال 1386)
  • قطعه مرگ خاموش (موسیقی متن برنامه تلویزیونی «شوک» به تهیه کنندگی فرشاد شکیبی در سال 1387)
  • قطعه نشانی (تیتراژ برنامه تلویزیونی «نشان بی نشان ها» به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا کرمی در سال 1388)
  • قطعه آدما (تیتراژ سریال تلویزیونی «یه آسمون آبی سقف اتاق منه» به کارگردانی مجتبی چراغعلی در سال 1389)
  • قطعه آسمان همیشه ابری نیست (تیتراژ سریال تلویزیونی «آسمان همیشه ابری نیست» به کارگردانی سعید عالم زاده در سال 1389)
  • قطعات قلب یخی، امیدی که نمی بازم، کاش (تیتراژ و متن سریال نمایش خانگی «قلب یخی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال 1390)
  • قطعه دور خودت نچرخ (تیتراژ سریال تلویزیونی «فراموشی» به کارگردانی سعید سلطانی در نوروز سال 1391)
  • قطعه هرچی تو بخوای (تیتراژ برنامه تلویزیونی «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی در سال 1395)

آلبوم ها:

آلبوم غیر رسمی:

  1. سال کبیسه (1385) { 1.برو برو، 2.خبر نداری، 3.خیال، 4.نشکن دلمو(هم صدا با محسن چاووشی و حامد هاکان)، 5.نفرین، 6.سال کبیسه، 7.سرنوشت (هم صدا با حامد هاکان) }

آلبوم رسمی:

  1. نفس های بی هدف (1387) { 1.نفس های بی هدف، 2.آخه دل من، 3.نخواستم، 4.گناهی ندارم، 5.اینجا جای تو نیست، 6.چشمای خیس من، 7.سرتو بالا بگیر، 8.نشکن دلمو، 9.هیچکی نمیتونه بفهمه، 10.بنویس از سر خط، 11.آخه دل من (بی کلام) }
  2. رگ خواب (1389) { 1.سکوت، 2.دوراهی، 3.آدمها، 4.رگ خواب، 5.من تورو کم دارم، 6.ضربان معکوس، 7.نباشی، 8.عذاب، 9.بمون، 10.حافظه ضعیف، 11.دوراهی (بی کلام) }
  3. حباب (1391) { 1.باور کنم، 2.نمیشه، 3.تو حتی، 4.یادته، 5.دوست دارم، 6.نرو، 7.حباب، 8.نمی زارم خسته شی، 9.کی جای من اومد، 10.بخند، 11.تنهایی، 12.تو که میدونی، 13.هوایی شدی، 14.بیت آخر }
  4. آلبوم اینترنتی (1393) { 1.مرد، 2.عید هرسال، 3.باور کنم (ریمیکس)}
  5. نگاه (1394) { 1.دنبالش میرم، 2.چقدر دیر، 3.دیوار، 4.نه، 5.درکم کن، 6.خاطره بازی، 7.جاده، 8.تو فکر میرم، 9.نگاه، 10.دِلَکَم، 11.دلسرد، 12.انتظار، 13.پرنده}

برخی از تک قطعات:

بهت قول میدم
کویر
وابستگی
پا به پای تو
بعد تو
عبور
فکر تو
دیوار(ورژن جدید)
دریابم

عکاس: شهلا شاکری

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هجده − یک =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.