بیوگرافی کامران تفتی + عکس های این هنرمند

کامران تفتی

مجله عصر پاییز – کامران تفتی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون متولد ۱۹ فروردین ماه ۱۳۵۸ در تهران است. این هنرمند در سن ۷ سالگی به همراه پدرش اردشیر تفتی از هنرمندان سرشناس کشورمان، با حضور در یک تئاتر بازیگری را از دوران کودکی تجربه کرد.

فعالیت های تلویزیونی

کامران تفتی در سن ۱۸ سالگی در سریال «ولایت عشق» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فخیم زاده به ایفای نقش پرداخت؛ این مجموعه در سال ۱۳۷۹ از شبکه یک سیما در حوزه تاریخ اسلامی پخش شد که موضوع آن نیز در خصوص زندگی امام رضا (ع) بود. فرخ نعمتی، محمد صادقی، مریلا زارعی، دانیال حکیمی، بیژن امکانیان، داوود رشیدی، عنایت بخشی، رامبد جوان و … از جمله سایر بازیگران این مجموعه می باشند.

مجموعه مسافران بهشت، این گروه پلیس، خواب و بیدار و حس سوم از جمله سریال هایی می باشد که کامران تفتی پس از ایفای نقش در سریال ولایت عشق در این مجموعه ها نیز حضور داشته است؛ شهرت این هنرمند با بازی در سریال حس سوم به کارگردانی و نویسندگی مهدی فخیم زاده آغاز شد. کامران تفتی در مجموعه حس سوم در کنار بازیگران سرشناسی همچون مهدی فخیم زاده، نسرین مقانلو، حبیب دهقان نسب، سیروس ابراهیم زاده و… به ایفای نقش پرداخته است.

پای پیاده، بی صدا فریاد کن، کاراگاهان، زمانی برای پیشمانی، خسته دلان، شمس العماره، شهر دقیانوس، زیر هشت، تاوان و تبریز در مه از جمله مجموعه های تلویزیونی می باشند که طی سال های اخیر شهرت این بازیگر را چند برابر کرده؛ وی نقش های متفاوتی را در هر یک از این سریال ها بر عهده داشته که به خوبی نیز از عهده آن برآمده است.

کامران تفتی

کامران تفتی در سال ۱۳۹۰ در مجموعه تلویزیونی ششمین نفر به کارگردانی بهمن گودرزی به ایفای نقش پرداخته که در قالب ۱۳ قسمتی از شبکه سه سیما پخش شد. خلاصه این سریال در خصوص قتل پدر یکی از افسران ارتش است که وی به برادر همسرش مظنون شده و او را دستگیر می کند که با دستگیری مظنون، ادامه داستان با آشکار شدن برخی اتفاقات همراه خواهد بود. پولاد کیمیایی، نرگس محمدی، رحیم نوروزی و زنده یاد عسل بدیعی بازیگران اصلی مجموعه ششمین نفر می باشند. الهام چرخنده، فرشید نوابی، نادر فلاح، محمدباقر سیدی، محمد تقی نیا، رضا اخلاقی، سعید شریف و … نیز از جمله بازیگرانی می باشند که در این سریال حضور داشته اند.

این هنرمند در طی چند سال اخیر حضور پررنگی در تلویزیون داشته، سریال راز پنهان و راز و نیاز به کارگردانی فلورا سام دو مجموعه ای است که کامران تفتی در سال ۹۰ و ۹۱ در آن به ایفای نقش پرداخته است. از جمله سایر فعالیت های تلویزیونی تفتی می توان به حضور در سریال دیوار به کارگردانی سیروس مقدم اشاره کرد. وی در این مجموعه در کنار مهدی سلطانی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون، نقش یک خلافکار را بازی کرده است. آتیلا پسیانی، فریبا کوثری، مهرداد صدیقیان و تینا آخوندتبار از جمله بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد، می باشند. از سایر سریال های تلویزیونی با بازی کامران تفتی می توان به مجموعه ستاره حیات به کارگردانی جواد ارشاد، سریال خط به کارگردانی عباس رنجبر و بزم آخر ساخته سجاد شهریاری اشاره کرد.

میکائیل نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم است که کامران تفتی به همراه بازیگرانی همچون کامبیز دیرباز، بهنوش طباطبایی، متین ستوده،  علیرضا خمسه، مجید واشقانی، پرویز پور حسینی و علی دهکردی در این سریال حضور داشته است. این مجموعه داستان زندگی میکائیل (کامبیز دیرباز) مامور پلیس را به تصویر کشیده  که درد های و شادی های یک پلیس را نیز نشان داده است؛ کامران تفتی در نقش شوهر خواهر میکائیل با نام رشید در این مجموعه حضور دارد، وی دل خوشی از میکائیل نداشته که به همین سبب در ادامه داستان مقابل او قرار می گیرد. رشید در آخرین لحظه سعی می کند طرف خود را عوض کند و با میکائیل همراه شود اما توسط آقاخان (علیرضا خمسه) کارکتر منفی سریال کشته می شود. این مجموعه در قالب ۱۹ قسمت در سال ۹۴ از شبکه یک سیما پخش شد.

کامران تفتی

کامران تفتی پس از ایفای نقش در مجموعه میکائیل، با نقش آفرینی در سریال روز های بی قراری به تهیه کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی کاظم معصومی که از شبکه سه سیما پخش می شد در تلویزیون حضور پیدا کرد. وی در فصل اول این مجموعه نقش منصور، برادر سارا یکی از سه شخصیت اصلی سریال را بازی کرده است. سریال آرام میگیریم به نویسندگی و کارگردانی روح الله سهرابی مجموعه ای با داستان خانوادگی بوده که حل اختلاف های به وجود آمده، اختلاف نسل ها و مشکلاتی از این قبیل را در خانواده را به تصویر کشیده است.کامران تفتی در این سریال که سال ۹۵ از شبکه دو سیما پخش شد در نقش جلال به ایفای نقش پرداخت.

وی سال ۹۷ با نقشی متفاوت در مجموعه سر دلبران به ایفای نقش پرداخت؛ خلاصه این سریال در خصوص زندگی یک روحانی است که بر مشکلات محله نیز نظارت دارد. تفتی این نقش متفاوت را در کنار برزو ارجمند که نقش روحانی محله را ایفا کرده است، تجربه کرد. وی پس از این سریال، در مجموعه تلویزیونی سایه بان برای ایفای نقش ناصر حضور  پیدا کرد. شخصیت ناصر در این مجموعه سعی دارد به زندگی خواهرش (هستی مهدوی) کمک کند اما همسر او (محمد ولی زادگان) ناصر را قبول نداشته و حاضر به همکاری با او نمی شود. این مجموعه به کارگردانی محمدحسین لطیفی محصول سال ۹۶ است که از شبکه دو سیما روی آنتن رفت.

کامران تفتی در سال ۹۸ حضور پر رنگی در تلویزیون به همراه داشت چرا که در دو سریال برادر جان و از یادها رفته که برای ماه رمضان از شبکه سه و یک سیما پخش شد، به ایفای نقش پرداخت. مجموعه برادر جان به نویسندگی سعید نعمت الله و کارگردانی محمدرضا آهنج در ماه رمضان ۹۸ از شبکه سه روی آنتن رفت. کامران تفتی در این مجموعه نقش حنیف یکی از سه برادر کاراکتر اصلی سریال را بازی کرده است. او همچنین در خصوص شخصیت حنیف اینگونه بیان داشته نقش حنیف یک کاراکتر خاکستری بوده که مخاطب را هم عاشق شخصیت خود و هم متنفر می کند. تفتی در سریال برادر جان در کنار هنرمندانی همچون استاد علی نصیریان، حسن پورشیرازی، نسیم ادبی، مارال فرجاد، سعید چنگیزیان و همچنین حسام منظور و سجاد افشاریان در نقش چاوش و آراز برادر خوانده های او، به ایفای نقش پرداخته است. مجموعه از یادها رفته نیز به کارگردانی بهرام بهرامیان که به سبک تاریخی و قدیمی ساخته شده، در خصوص زندگی دختری به نام مهربانو است که پس از ورودش به ایران اتفاقاتی برای او رقم می خورد. کامران تفتی در این مجموعه نقش نادر که پیشکار خسرو خان (حسین یاری) از شخصیت های اصلی سریال می باشد را ایفا کرده است. رضا یزدانی، هلیا امامی، بیتا فرهی میترا حجار و پوریا پور سرخ از جمله سایر بازیگران سریال از یادها رفته می باشند.

کامران تفتی

فعالیت های سینمایی

سینمایی «به هدف شلیک کن» به کارگردانی محمد کتیرایی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری، اولین فیلم سینمایی می باشد که کامران تفتی در سال ۸۷ به همراه اشکان خطیبی، پولاد کیمیایی، پژمان بازغی و روناک یونسی حضور داشته است. وی پس از آن در فیلم سلام بر عشق ساخته اصغر نعیمی، فیلم پایان نامه به کارگردانی حامد کلاهداری محصول سال ۸۹، سینمایی گلوگاه به کارگردانی محمد ابراهیم معیری، رسوایی به کارگردانی مسعود ده نمکی که در سال ۹۱ روی پرده سینما رفت، فیلم هفت معکوس به کارگردانی مهدی خسروی، سینمایی این زن حقش را می خواهد محصول سال ۹۴ با حضور میترا حجار و فیلم ماهورا به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد در کنار ساعد سهیلی و بهاره کیان افشار، به ایفای نقش پرداخت.

مجری گری

کامران تفتی مجری برنامه تلویزیونی وقتشه که هدف آن زندگی بهتر و ترویج ازدواج آسان است، می باشد. فصل اول این برنامه در اواخر سال ۹۶ و جدید ترین فصل آن ۲۸ فروردین ماه ۹۸ از شبکه نسیم پخش شد. سری جدید این برنامه با اجرای کامران تفتی با محوریت آموزش مهارت های زندگی روی آنتن می رود. برنامه دل صدا با محوریت موسیقی و با اجرای کامران تفتی تجربه ای دیگر پس از اجرای برنامه وقتشه می باشد که نوروز ۹۸ از شبکه پنجم سیما پخش شد. وی در این برنامه با فرزاد فرزین به عنوان مدیر هنری و محسن چاوشی به عنوان خواننده تیتراژ همکاری می کند.

کامران تفتی

خوانندگی

کامران تفتی در حوزه موسیقی قطعاتی را به صورت مشترک منتشر کرده بود تا اینکه اولین ترانه رسمی خود را به نام باج با ترانه سرایی و آهنگسازی میثاق راد، تنظیم اشکان خادمی و میکس و مسترینگ کیارش حسن زاده در دسترس علاقه مندان قرار داد.
این هنرمند آلبومی را با عنوان عکس زمستونی تهران منتشر و وارد عرصه موسیقی کرده است. آلبوم عکس زمستونی تهران دارای ۱۱ قطعه بوده و تهیه کنندگی آیدا مصباحی مدیریت هنری میثم یوسفی تولید شده است. لازم به ذکر است که تفتی طی فعالیت های خود در کارنامه هنرش اش، به اجرای کنسرت نیز پرداخته؛ وی ششم مهر ماه سال ۹۵ در تالار ایوان شمس تهران روی صحنه رفت و قطعات منتخبی از آلبوم عکس زمستونی تهران را برای مخاطبان اجرا کرد.

کامران تفتی

جوایز و افتخارات

از جمله افتخارات کسب شده این هنرمند می توان به نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم مرگ کسب و کار من است، نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد سال تئاتر برای نمایش نظمیه زنان، جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۹۵ سین مثل سریال و کاندیدای بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ اشاره کرد.

و در آخر نیز می توان به برخی از خصوصیات کلی این هنرمند مثل علاقه اش به آشپزی و درست کردن غذاهای من درآوردی، علاقه به مطالعه کتاب، ورزش و بازی های رایانه ای اشاره کرد. الگوی بازیگری تفتی آل پاچینو بازیگر آمریکایی است که نحوی بازی و زندگینامه او را تحسین می کند. وی همچنین در ایران بازیگرانی همچون بهروز وثوقی و خسرو شکیبایی قبول دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده − شانزده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.