با جابوتیکابا یا انگور برزیلی آشنا شوید

جابوتیکابا

مجله عصر پاییز – جابوتیکابا یک میوه گرمسیری بومی آمریکای جنوبی است و در کشورهایی مانند برزیل، پاراگوئه و آرژانتین کشت می شود. این میوه عمر کوتاهی داشته و پس از چیده شدن 3 تا 4 روز بیشتر نمی ماند، به همین علت صادر کردن آن کمی مشکل است. جالب اینجاست که بدانید این میوه بر خلاف سایر میوه ها روی تنه درخت رشد می کند.

اگر می خواهید با این میوه و درخت آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

درخت جابوتیکابا

درخت انگور برزیلی یک درخت همیشه سبز است؛ روند رشد این درخت بسیار کند می باشد و ارتفاع آن به 13 تا 15 متر نیز می رسد. این درخت عجیب گل هایی به رنگ سفید دارد که این گل ها روی تنه درخت شکل می گیرد و تبدیل به میوه می شود.

این درخت در طول سال دو بار میوه می دهد اما در شرایط مناسب و آبیاری مرتب ممکن است در سال میوه دهی آن به 6 بار هم برسد. هر درخت جابوتیکابا تقریباً 50 کیلو میوه می دهد. درخت این میوه در نواحی نیمه گرمسیری رشد بهتری دارد اما در سرمای کم هم می تواند مقاوم باشد.

درخت جابووتیکابا برای رشد ونمو احتیاج به رطوبت و خاکی که کمی اسیدی باشد دارد اما این درخت در خاک های قلیایی هم توان رشد کردن را دارد.

جابوتیکابا

جابوتیکابا چیست؟

رنگ این میوه سیاه مایل به ارغوانی بوده و گوشت داخل آن سفید و ژله مانند است. پوستی ضخیم با قطری در حدود 3 تا 4 سانتی متر دارد و داخل گوشت آن از تعدادی هسته تشکیل شده که طعمی تلخ دارد بنابراین بهتر است از جویدن آن خودداری کنید؛ هر کدم ازاین دانه ها  یک بذر محسوب می شود.

اگر ظرف 4 روز پس از برداشت این میوه استفاده نشود گوشت داخل آن ترش می شود به همین دلیل باید سریع به فروش رسیده و مصرف شود.

از این میوه به دلیل داشتن طعمی شیرین می توان در تهیه تارت استفاده کرد. همچنین از انگور برزیلی می توان مربا تهیه کرده و نوش جان کنید و در انواع دسر و ژله این میوه کاربرد دارد.

خواص جابوتیکابا

جابوتیکابا حاوی مقادیری از کلسیم، فسفر، آهن، تیامین، ویتامین C، ریبوفلاوین و نیاسین می باشد.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده، آنتی اکسیدان ها خاصیت ضد سرطانی دارند به همین دلیل با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کرده، آنها را از بین می برد به بهبود بسیاری از بیماریها کمک می کند.

جابوتیکابا به دلیل غنی بودن از ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همچنین سرشار از آهن می باشد. از بدن در مقابل بسیاری از عفونتها محافظت می کند و در نتیجه خوردن این میوه سلامت بدن را به همراه دارد.

از جوشانده این میوه به صورت غرغره می توان در درمان گلو درد و التهاب لوزه ها استفاده کرد.

همچنین جوشانده این میوه برای مشکلات تنفسی مثل آسم و خلط خونی مفید بوده و به بهبود آن کمک می کند.

کلسیم موجود در انگور برزیلی برای استحکام استخوان ها سودمند می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفت + 19 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.