خلاصه داستان سریال گیل دخت و معرفی بازیگران

خلاصه سریال گیل دخت و معرفی بازیگران

سریال تلویزیونی گیل دخت سریالی پر مخاطب و جذاب  به نویسندگی مجید آسودگان و تهیه کنندگی  محمد رضا شفیعی و توسط مجید اسماعیلی کارگردانی شده است.

فیلمبرداری این سریال 60 قسمتی از سال 1397 آغاز شد و تا آبان 1400 در گیلان و تهران تصویر برداری آن به طول انجامید.

سریال گیلدخت با داستانی درام و تاریخی توانسته در بین مردم مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

بازیگران سریال تلویزیونی گیلدخت

محمود پاک نیت ( در نقش تقی خان)، میترا رفیع ( در نقش گلنار)، رضا اکبرپور ( در نقش اسماعیل)، سعید چنگیزیان ( در نقش آصف میرزا)، رامتین خداپناهی ( در نقش صفی الدوله)، شقایق فراهانی (در نقش مهربان بانو)، ثریا قاسمی ( در نقش خانم گل)، پریوش نظریه ( در نقش طاووس الملوک)، یاسمن معاوی ( در نقش فیروزه)، سعید راد ( در نقش میرزا رضا)، صالح میرزا آقایی( در نقش شازده مفخم)، حبیب دهقان نسب ( در نقش زین العابدین)، فخرالدین صدیق شریف ( در نقش کدخدا)، فریبا متخصص ( در نقش احترام السادات)، رویا جاوید نیا ( شوکت السلطنه)، حمید ابراهیمی ( در نقش عباسقلی)، محمد فیلی ( در نقش حکیم)، نفیسه روشن ( در نقش آمنه)، مجید سعیدی (امیر نظام)، زیبا بنماران ( نرگس)، فریده دریا مج ( بی بی لایقه) و….. از جمله بازیگرانی هستند که در سریال گیلدخت به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان سریال گیل دخت

سریال گیل دخت روایتگر اتفاقاتی است که در دروه ی مظفرالدین شاه قاجار رخ می دهد داستان از آن جا آغاز می شود که شخصی نامه ای  مهرو موم شده را قرار است به دست آصف میرزا برادر زاده ی مظفرالدین شاه برساند اما بین راه در دام گرفتار شده و کسی که دام را پهن کرده نامه را از او می گیرد.

حالا نامه  در دست تقی خان افتاده و آصف میرزا تصمیم می گیرد تا به هر قیمتی شده نامه را از تقی خان بگیرد پس با طرح نقشه ای به همراه صفی الدوله مشاور خاندانشان و عمه اش طاووس الملوک وارد عمارت تقی خان به قصد خواستگاری از دخترش گلنار می شوند.

از طرف دیگر گلنار شیفته و دلداده اسماعیل میرشکار شده، اما وقتی تقی خان از عشق این دو مطلع می شود دستور می دهد تا میر شکار را دستگیر و زندانی کنند.

اسماعیل از نقشه ی پنهانی آصف میرزا و صفی الدوله باخبر می شود، پس خودش به عمارت می رود تا تقی خان را در جریان توطئه آنان قرار دهد ولی تقی خان که حرف های اسماعیل را باور نمی کند دستور می دهد تا میر شکار را به زندان بیاندازند.

با باز کردن درب ورودی توسط مهربان بانو ندیمه ی احترام سادات به روی سربازان آصف میرزا  شاهد به آتش کشیدن عمارت، جنگ و درگیری بین طرفداران تقی خان و همراهان آصف میرزا خواهیم بود.

اسماعیل در محبس زندانی است، آصف میرزا برای گرفتن انتقام به سراغ دوست قدیمیش میر شکار می رود اما در همین حین گلنار سر می رسد و اسماعیل را از دست آصف میرزا نجات می دهد.

اسماعیل برای مقابله با سربازان آصف میرزا اسلحه به دست گرفته به یاری وفاداران تقی خان می رود اما بر اثر اثابت گلوله زخمی می شود.

عاقبت این جنگ با پیروزی آصف میرزا و سربازانش خاتمه پیدا می کند، تقی خان محبوس می شود، همسرش احترام السادات نیز در خانه زیر نظر طاووس الملوک محبوس است، گلنار از عمارت فرار می کند، آصف میرزا در پی یافتن گلنار است و کسی از میر شکار و سرنوشتش هیچ خبری در دست ندارد.

زمان پخش سریال گیل دخت

این سریال هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت 22:15 از شبکه یک سیما و جمعه ساعت 22 از شبکه آی فیلم پخش می شود (شبکه آی فیلم یک قسمت عقب می باشد) همچنین تکرار این سریال از شبکه یک در ساعت 2 بامداد، 9 صبح، 15:15 بعد از ظهر پخش می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × 1 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.