طرز تهیه ایمام بایلدی

طرز تهیه ایمام بایلدی

مجله عصر پاییزایمام بایلدی یا همان بادمجان شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه ای است. به آن دسته عزیزانی که بادمجان و سبزیجات دوست دارند پیشنهاد میکنیم تا از این غذای کاملا گیاهی در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

در اصل عده ای معتقدند که این غذا ریشه عثمانی دارد و در بیشتر مناطقی که تحت تسلط عثمانی ها بودند زیاد استفاده می شود.

با ما همراه باشید تا طرز تهیه این غذای بی نظیر ترکیه ای را به شما آموزش دهیم تا از خوردن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

طرز تهیه ایمام بایلدی

مواد لازم برای پخت ایمام بایلدی:

بادمجان                                      ۵ یا ۶ عدد

فلفل دلمه ای سبز                          ۳ عدد

روغن زیتون                                 ۴ قاشق غذا خوری

سیر                                          ۴ حبه

پیاز قرمز                                     ۲ عدد متوسط

جعفری تازه خرد شده                       ۳ قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی                                 ۳ عدد

رب گوجه فرنگی                            ۱ قاشق غذا خوری

فلفل سیاه و نمک                          به میزان لازم

طرز تهیه ایمام بایلدی

طرز تهیه:

بادمجان ها را به صورت راه راه پوست کنده و به مدت نیم ساعت در آب نمک می خوابانیم . بعد از نیم ساعت بادمجان ها را از آب خارج میکنیم و با یک دستمال تمیز خشک میکنیم. بادمجان ها را داخل یک ماهیتابه مناسب سرخ کرده و داخل یک سبد میگذاریم تا روغن اضافی آنها خارج شود .

همچنین میتوانیم از فر استفاده کنیم ، بدین صورت که فر را روی درجه ۲۳۰ تنطیم می کنیم و اجازه میدهیم تا فر گرم شود.
سینی فر را با فویل و یا کاغذ روغنی میپوشانیم و با یک قاشق روغن زیتون کف آن را چرب میکنیم . اگر تصمیم دارید بادمجان ها را داخل فر بگذارید پس کلاهک آنها را جدا نکنید.

یک شکاف عرضی در بادمجان ایجاد کنید و حواستان باشد که بادمجان ها از پشت پاره نشود . بادمجان ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که پوست بیرونی بادمجان ها خشک و چروکیده شود ، سپس از فر خارج کرده و کنار بگذارید.

یک ماهیتابه پهن برداشته و به آن روغن زیتون اضافه میکنیم. پیاز ها را خرد کرده و داخل ماهیتابه میریزیم و تفت میدهیم ، در ادامه فلفل دلمه ای ها را نیز خرد کرده و به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدهیم.

سیرها را رنده میکنیم و به همراه گوجه فرنگی های پوست گرفته شده و خرد شده به مواد داخل ماهیتابه اضافه میکنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم. بعد از اضافه کردن فلفل سیاه و نمک در مرحله آخر جعفری های خرد شده را به مخلوط موادمان اضافه میکنیم و بعد از یک دقیقه هم زدن تابه را از روی گاز برمیداریم.

بادمجان ها را که از قبل قسمت میانی آنها را شکاف داده ایم با مخلوط موادمان پر میکنیم و روی آنها گوجه فرنگی قاچ شده میگذاریم و یک قاشق رب گوجه فرنگی که از قبل با آب ولرم رقیق کرده ایم می ریزیم .

سینی را در فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد میگذاریم و اجازه میدهیم تا بادمجان ها حدود ۳۵ دقیقه داخل فر بمانند تا پخته شوند. نوش جان …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × پنج =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.