طرز تهیه تارت توت فرنگی

تارت توت فرنگی

مجله عصر پاییز – توت فرنگی یکی از میوه های خوش طعم فصل زیبای بهار است که برای تهیه انواع دسرها از آن استفاده می شود. تارت توت فرنگی یکی از انواع دسرهایی است که با این میوه بهاری آماده می شود و برای پذیرایی از مهمانان انتخاب بسیار مناسبی است. با ما همراه باشید تا روش تهیه این دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه تارت توت فرنگی:

آرد  200 گرم

کره  125 گرم

شکر  60 گرم

زرده تخم مرغ  1 عدد بزرگ

وانیل  1/4 قاشق چای خوری

نمک  1/8 قاشق چای خوری

توت فرنگی  به مقدار لازم

مواد لازم برای کرم داخل تارت:

زرده تخم مرغ  4 عدد

شیر  یک و نیم فنجان

آرد ساده  20 گرم

آرد ذرت  20 گرم

شکر  100 گرم

وانیل  نصف قاشق چای خوری

روش تهیه:

ابتدا برای تهیه تارت آرد، کره و نمک را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط را به ظرف بزرگتری انتقال داده؛ شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا خمیری شکل شود. خمیر آماده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

تا زمانی که خمیر سرد شود آماده کردن کرم داخل تارت را شروع می کنیم. برای این کار شکر، وانیل و زرده های تخم مرغ را در یک ظرف متوسط ریخته و هم می زنیم. سپس آرد و آرد ذرت را باهم مخلوط کرده و الک کرده و به مخلوط شکر و زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم.

شیر را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. سپس مخلوط قبلی رل به شیر در حال جوشیدن اضافه می کنیم و به مدت 2 الی 3 دقیقه هم می زنیم تا به یک کرم یکدست تبدیل شود. کرم را از روی حرارت برداشته، روی آن را با نایلون می پوشانیم تا سرد شود.

در این مرحله خمیر تارت را از یخچال خارج کرده و به وسیله یک وردنه پهن می کنیم. سپس خمیر را بر روی یک ظرف نچسب مخصوص تارت انداخته به طوری که خمیر ظرف را کاملا پوشش دهد. خمیر را به مدت 20 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پخته شود.

پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، خمیر را از فر خارج کرده و به آرامی آن را از طرف جدا کنید. کرم آماده شده را روی خمیر بریزید و روی آن را با توت فرنگی تزئین کنید.

نوش جان!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × سه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.