طرز تهیه تیرامیسو انار | دسر ایتالیایی پرطرفدار

دسر تیرامیسو انار

مجله عصر پاییز – دسر تیرامیسو یک دسر ایتالیایی پرطرفدار در میان اکثر کشورهای جهان است. تهیه این دسر آسان به دلیل طعم بی نظیری که دارد گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمانی های رسمی و یا دورهمی های دوستانه است.

این دسر ایتالیایی که در میان ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد بر پایه هایی چون فینگر لیدی ، انواع بیسکوئیت خرد شده و کیک تهیه می شود.
این دسر حاوی مقدار زیادی خامه ، پنیر خامه ای و شکر است و در دسته ی دسرهای پرکالری و چرب قرار دارد، بنابراین در مصرف این نوع دسر باید محتاط بود، خصوصا افرادی که دارای رژیم غذایی هستند.

در این بخش آشپزخانه عصر پاییز قصد دارد تا شما عزیزان را با طرز تهیه کیک تیرامیسو انار آشنا کند ، پس با ما همراه باشید…

طرز تهیه تیرامیسو

مواد لازم برای کیک تیرامیسو انار :

آرد نول                                   ۱۶۰ گرم

بکینگ پودر                                ۱ و نیم قاشق چایخوری

پودر قند                                  ۴۰ گرم

تخم مرغ                                 ۶ عدد

شکر( نرم و ریز)                       ۱۶۰ گرم

وانیل شکری                             ۱/۴ قاشق چایخوری

کره( ذوب شده)                         ۴۵ گرم

نمک                                     ۱/۸ قاشق چایخوری

پنیر ماسکارپونه                         ۲۵۰ گرم

سس انار                               ۱/۴ پیمانه

شکلات چیپسی                          ۱/۳ پیمانه

دانه انار(برای تزئین)                  به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

ابتدا برای تهیه سس انار ۱۵۰ لیتر آب انار و ۵۰ گرم شکر را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. غلظت سس به دلخواه خودتان بستگی دارد، اما سعی کنید زیاد آبکی نباشد.

فر را از ۱۵ دقیقه قبل روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم و گرم کنید. سینی فر لبه بلند را با روغن مایع کمی چرب کنید ، سپس روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.

آرد و بکینگ پودر را را مخلوط و ۲ بار الک کنید. در ظرفی جداگانه پودر قند را ۲ بار الک کنید. زرده و سفیده تخم مرغ ها را از یکدیگر جدا کنید.

در ظرفی زرده تخم مرغ ، شکر و وانیل را بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط مواد کرم رنگ و کشدار شود، سپس کره را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

در ظرفی جداگانه سفیده تخم مرغ و نمک را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد، سپس مخلوط زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنیدو با لیسک هم بزنید. مخلوط آرد را به تدریج به آن اضافه کنید و دوباره با لیسک هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

مخلوط مواد را در سینی فر بریزید و با کاردک آن را به طور یکدست پهن کنید. سینی را ۲۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده قرار دهید تا بپزد.
بعد از زمان مشخص شده سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا خنک شود. در این فاصله در ظرفی پنیر ماسکار پونه و پودر قند را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد.

خامه ی فرم گرفته شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. کیک را از سینی جدا کنید و آن را از طول به ۳ قسمت مساوی برش بزنید.
با قلم موی مخصوص آشپزی روی هر کدام از لایه ها را به سس انار آغشته کنید. یک لایه از مخلوط پنیر ماسکار پونه را روی آن بمالید.

شکلات چیپسی ( به دلخواه ) و مقداری دانه انار را روی آن پخش کنید و لایه دیگری از کیک را روی مواد قرار دهید، این کار را مجددا تکرار کنید و سپس با لایه نازکی از مخلوط پنیری کیک را آسترکشی کنید و ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید.

روی کیک را با بقیه مخلوط پنیری رویه کشی کنید وبا دونه های انار تزئین کنید. این کیک را میتوانید برای شب یلدا تهیه کنید و از خوردنش در کنار عزیزانتان لذت ببرید. نوش جان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج × 5 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.