طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی خوشمزه

طرز تهیه خمیر پیتزا

پیتزا یکی از غذاهای محبوب و مورد علاقه ی مردم در سرتاسر دنیا است، اما برای درست کردن یک پیتزای دلپذیر و خوشمزه ابتدا باید خمیری نرم و لطیف داشته باشیم.

بخش آموزش آشپزی عصر پاییز برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند تا خودشان در منزل این خمیر را تهیه و تدارک ببینند تصمیم دارد تا مرحله به مرحله طرز تهیه ی خمیر پیتزا را آموزش بدهد پس با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

آرد                         2 پیمانه

پودر خمیر مایع فوری   1 قاشق مربا خوری

شیر                        1/3  پیمانه

روغن مایع               2 قاشق غذاخوری

نمک                       1قاشق چای خوری

شکر                      1 قاشق مربا خوری

آب ولرم                 1/3 پیمانه

طرز تهیه خمیر پیتزا

برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا برای اینکه از سالم بودن خمیر مایه مطمئن شویم آن را با شکر مخلوط کرده آب ولرم را داخلش می ریزیم و با کمک یک قاشق هم می زنیم بعد ظرف را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم تا به مدت 5 الی 10 دقیقه در دمای آشپز خانه بماند.

در ادامه ظرفی بزرگ انتخاب کرده شیر را به همراه نمک و روغن داخلش می ریزیم سپس خمیر مایه ی به عمل آمده را به آن افزوده با هم ترکیب می کنیم حالا آرد را کم کم به موادمان اضافه کرده خوب با هم مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد خمیر را از ظرف خارج کرده روی تخته ی آرد پاشی شده قرار می دهیم بعد روی خمیر را هم مقداری آرد می پاشیم و شروع به ورز دادن می کنیم این کار را با کف دست به مدت 2 دقیقه انجام می دهیم تا خمیر ما بافتی نرم و لطیف پیدا کند.

در مرحله ی دیگر ظرفی را با روغن چرب کرده خمیر را داخلش قرار می دهیم سپس روی آن را با پارچه پوشانده به مدت 30 الی60  دقیقه اجازه می دهیم تا خمیر ما استراحت کند.

پس از 1 ساعت هنگامی که خمیر حجمش 2 برابر شد آن را از کاسه خارج کرده روی تخته قرار می دهیم و باز به مدت 2 دقیقه ورز می دهیم تا هوای اضافی خمیر کاملاً گرفته شود.

خمیر پیتزای آماده شده را با وردنه باز کرده داخل قالب پیتزا قرار می دهیم، سپس با چنگال روی سطح خمیر را چند سوراخ ایجاد می کنیم و بعد روی آن را به دلخواه با مواد پیتزا می پوشانیم و داخل فر قرار می دهیم.

نکته:بهتر است هنگام ورز دادن خمیر زیاد از آرد استفاده نکنیم زیرا باعث خشک شدن نان پیتزا می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه × چهار =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.