طرز تهیه سوپ شیر و قارچ

سوپ شیر و قارچ

مجله عصر پاییز – سوپ شیر و قارچ یکی از انواع سوپ هاست که طرفداران بسیاری دارد و به روش های متفاوتی طبخ می شود. این نوع سوپ بسیار خوش زعم بوده و در مهمانی ها به عنوان پیش غذا بر سر سفره سرو می شود. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این سوپ پرطرفدار آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر و قارچ:

سینه مرغ متوسط  1 عدد

جو پرک  100 گرم

هویج متوسط  1 عدد

پیاز درشت  1 عدد

قارچ خرد شده  250 گرم

خامه  2 قاشق غذاخوری

شیر  نیم لیتر

کره  25 گرم

جعفری خُرد شده  2 قاشق غذاخوری

آبلیمو  1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل  به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ:

ابتدا پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد کرده و سپس در یک قابلمه به همراه کره آب شده تفت دهید. پس از اینکه پیاز ها نرم و شفاف شدند به آنها مقداری زردچوبه اضافه کرده و اجازه دهید پیاز کمی بیشتر سرخ شود.

پس از سرخ شدن پیاز سینه ی مرغ را به همراه 4 لیوان آب به قابلمه اضافه کرده؛ حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش آید. به محض اینکه آب به جوش آمد حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم مرغ به آرامی پخته شود. زمانی که مرغ کاملا پخته شد، آن را از قابلمه خارج کرده و پس از خنک شدن ریش ریش کنید. آب مرغ را دور نریزید.

هویج خرد شده و جو پرک را به آب مرغ اضافه کنید و به مدت 2 ساعت منتظر بمانید تا جو پرک لعاب بیاندازد. این مدت زمان باید با حرارت کم سپری شود. برای اینکه سوپ ته نگیرد، هر چند دقیقه یکبار مواد داخل قابلمه را به خوبی هم بزنید.

در همین حین که جو پرک در حال لعاب انداختن است، قارچ ها را حلقه ای خرد کرده و به همراه آبلیمو، نمک و مقداری فلفل تفت می دهیم.

پس از گدشت دو ساعت و زمانی که جو پرک لعاب انداخت سینه مرغ ریش ریش شده و شیر را به محتویات دورن قابلمه اضافه کرده و 20 دقیقه دیگر صبر می کنیم تا سوپ پخته شود.

در مرحله آخر قارچ های تفت داده شده را به همراه نمک و فلفل به میزان لازم به سوپ اضافه می کنیم. برای اضافه کرده خامه لازم است ظرف را از روی حرارت بردارید و سپس خامه را به سوپ اضافه کرده و خوب هم بزنید. برای تزئین این سوپ خوش طعم نیز می توانید از جعفری خرد شده استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب که در مورد طرز تهیه سوپ شیر و قارچ بود مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار × 5 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.