طرز تهیه شیرینی برنجی

شیرینی برنجی

شیرینی برنجی از شیرینی های سنتی ایرانی است و یکی از سوغات شهر کرمانشاه نیز به شمار می رود. این نوع شیرینی که طرز تهیه بسیار ساده ای دارد، مناسب برای پذیرایی از مهمانان است به خصوص در ایام نوروز و روز های سال نو. در این مقاله که توسط مجله عصر پاییز آماده شده، طرز تهیه شیرینی برنجی به شما آموزش داده شده است که با مطالعه آن می توانید به راحتی این شیرینی سنتی را در منزل آماده کنید.

 مواد لازم برای تهیه شیرینی برنجی:

آرد برنج مرغوب 500 گرم

پودر قند 250 گرم

روغن جامد صاف قنادی یا روغن کرمتنشاهی و یا روغن جامد خونگی 250 گرم

زرده تخم مرغ  دو عدد

پودر هل 1 قاشق چای خوری

پودر خرفه به میزان لازم

 طرز تهیه:

در ابتدا روغن نرم شده را که دمای محیط به خود گرفته باشد (سرد و یخچالی نباشد) با پودر قند الک شده مخلوط کرده و خوب هم می زنیم.

سپس زرده های تخم مرغ را یکی یکی به مخلوط روغن و پودر قند اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند.

در ظرفی جداگانه پودر هل را به آرد برنج اضافه می کنیم و سپس از الک ریز یا حریر رد می کنیم. حال آرد برنج و پودر هل الک شده را با ترکیب روغن، پودر قند و زرده مخلوط کرده و با نوک انگشتان ورز می دهیم تا خمیر مورد نظر حاصل شود.

در مرحله آخر خمیر را به شکل دلخواه درآورده و بر روی سینس بچینید (سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید). پس از چیدن شیرینی ها می توانید آنها را با پودر خرفه تزئین کنید.

فر را از قبل گرم کرده و با دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سپس شیرینی ها را به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید تا به طور کامل پخته و آماده سرو شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

نه + سه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.