طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای

رولت خامه ای

مجله عصر پاییز – رولت خامه ای جزو پرطرفدارترین شیرینی های خامه ای است و یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان می باشد. قطعا اگر این رولت خوشمزه را در منزل تهیه کنید لذت خوردنش چند برابر می شود. پس با ما همراه شوید تا طرز تهیه این رولت خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه رولت خامه ای

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای :

تخم مرغ                                     ۴ عدد

آرد                                            ۱۰۰ گرم

شکر                                          ۱۰۰ گرم

آب جوش                                    ۲ قاشق غذا خوری

وانیل                                         ۱/۲ قاشق چایخوری

عسل                                         ۱ قاشق مربا خوری

خامه فرم گرفته                             ۲۵۰ گرم

طرز تهیه :

ابتدا فر را روی ۲۵۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید ، وقتی خوب هم زدید شکر و وانیل را اضافه کنید و دوباره با هم زن بزنید ، سپس عسل و آب جوش را اضافه کنید و دوباره با هم زن حسابی هم بزنید تا کرمی و کشدار شود.

در ظرفی دیگر سفیده تخم مرغ را بزنید تا سفت شود ، به طوری که وقتی ظرف را برمیگردانیم نریزد. در مرحله بعد سفیده را کم کم به زرده اضافه کنید و آرام و به شکل دورانی در یک جهت هم بزنید تا پف سفیده ها نخوابد.

آرد را به مخلوط زرده و سفیده بیفزایید و همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و مایه را روی آن بزیزید و صافش کنید و در فری که از قبل روشن کرده اید به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه قرار دهید تا بپزد.

در مرحله بعد یک دستمال مرطوب تمیز زیر کاغذ روغنی بیندازید و رولت را روی آن قرار دهید، بعد آن را رول کنید و کنار بگذارید.

بعد از اینکه کیک خنک شد رول را باز کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید. رولت را صاف کنید و داخل آن را خامه فرم گرفته بمالید به طوری که تمام سطح رولت را بپوشانید و مجدد آن را رول کنید. رولت را در یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود ، رولت ما آماده است ، میتوانید روی آن را با شکلات و یا خامه و یا پودر قند تزئین کنید. نوش جان …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

8 + چهار =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.