طرز تهیه ماکارون | نوعی شیرینی فرانسوی

ماکارون

مجله عصر پاییز – شیرینی ماکارون یک نوع شیرینی فرانسوی است که می توان آن را با رنگ ها و طعم های مختلف به وسیله رنگ های خوراکی تهیه کرد. در این مطلب با روش آماده سازی ماکارون های رنگی آشنا خواهید شد.

مقدار مواد دستور ذکر شده برای 30 عدد ماکارون مناسب است.

مواد لازم:

پودر قند                 1 + 3/4 فنجان (210 گرم)

آرد بادام                 1 فنجان (95 گرم)

سفیده تخم مرغ        3 عدد

نمک                     1 قاشق چای خوری

وانیل                     نصف قاشق چای خوری

مواد میانی:

کره آب شده            1 فنجان

پودر قند                3 فنجان

وانیل                    1 قاشق چای خوری

خامه                    3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مواد میانی:

در ظرفی بزرگ کره را به مدت 1 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا سبک و نرم شود. سپس پودر قند و وانیل را به کره اضافه کرده و مجددا هم بزنید. در آخر خامه را قاشق قاشق با مخلوط ترکیب کنید و به هم زدن ادامه دهید تا به درجه غلظت مطلوب برسد.

طرز تهیه:

ابتدا در یک ظرف نسبتا بزرگ آرد بادام، پودر قند و نصف قاشق چای خوری نمک را با هم مخلوط کنید و فرایند هم زدن را به آرامی انجام دهید. (بهتر است آرد بادام و پودر قند را قبل از مخلوط کردن یک بار از الک رد کنید)

در ظرفی جداگانه سفیده های تخم مرغ و باقیمانه نمک را با هم ترکیب کرده و به وسیله یک همزن برقی هم بزنید تا پف کند. سپس مخلوط قبلی را کم کم به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید و با یک چنگال هم بزنید تا پف آن نخوابد. خمیر بدست آمده باید نرم و براق بوده و شل و آبکی نباشد.

برای تهیه ماکارون شکلاتی می توانید از پودر کاکائو و یا شکلات آب شده به میزان دلخواه استفاده کنید. اگر می خواهید ماکارون های شما رنگ های مختلفی داشته باشند می توانید از رنگ های خوراکی از جمله رنگ قرمز، رنگ سبز، رنگ زرد و… استفاده کنید. برای این کار کافیست حدودا مواد ماکارون را به چند قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به چند قطره از رنگ خوراکی دلخواهتان آغشته کنید و خوب هم بزنید.

روی سینی فر یک کاغذ پوستی انداخته و سینی را از مایع آماده شده که داخل قیف ریخته اید به اندازه یک سکه پر کنید. مقدار مایع را طوری بریزید که پس از پخت قطر ماکارون ها 2.5 سانتی متر شود. سپس سینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر با دمای 150 درجه سانتی گراد قرار دهید.

پس از خارج کردن سینی از داخل فر، ماکارون ها را به مدت 1 ساعت کنار گذاشته و اجازه می دهیم تا خنک شوند. در آخر روی آنها را با مواد میانی پر کرده و ماکارون دیگری قرار می دهیم.

ماکارون ها آماده ی سرو است..نوش جان!

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

8 + 20 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.