طرز تهیه کیک پرتغالی

طرز تهیه کیک پرتغالی

مجله عصر پاییز – کیک پرتغالی با دستور پختی ساده و با طعمی بی نظیر را می توانید در میان وعده های مختلف میل کنید. با ما همراه باشید تا با روش آماده کردن این کیک خوش طعم آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتغالی:

تخم مرغ درشت  3 عدد

کره آب شده  1 فنجان

آرد الک شده  2 + 1/2 فنجان

شکر   1 + 3/4 فنجان

شیر  1 فنجان

پنیر خامه ای  1 فنجان

وانیل  1/4 قاشق چای خوری

نمک  1/4 قاشق چای خوری

بکینگ پودر   1 قاشق چای خوری

آب پرتغال طبیعی  1 فنجان

پوست پرتغال رنده شده 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا قبل از هرکاری مواد لازم برای تهیه این کیک را آماده کرده و اجازه می دهیم تا به دمای محیط برسند.

فر را روشن کرده و روی دمای موردنظر قرار دهید (دمای فر گازی: 175 درجه سانتی گراد – دمای فر برقی: 160 درجه سانتی گراد). سپس سینی فر را طبقه وسط قرار دهید و منتظر بمانید تا فر گرم شود.

قالب را با کره چرب کرده و روی آن را با آرد بپوشانید (روی قالب چرب شده آرد بپاچید). در یک ظرف بزرگ آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و سه بار از الک رد می کنیم.

در ظرف دیگری شکر، کره، پنیر خامه ای و پوست پرتغال رنده شده را با یکدیگر ترکیب کرده و توسط همزن با سرعت بالا هم می زنیم تا به یک مایع پفدار و حجیم برسیم. (بهتر است پوست پرتغال را با رنده ریز رنده کنیم)

در این مرحله تخم مرغ ها رو یکی یکی به مخلوط قبلی اضافه کرده و با دور تند همزن هم می زنیم. (هر تخم مرغ را که اضافه می کنیم به مدت 30 ثانیه هم می زنیم). پس از اضافه کردن اولین تخم مرغ وانیل را نیز درون مخلوط ریخته و مجددا هم می زنیم.

زمانی که تخم مرغ ها با مواد به طور کامل مخلوط شدن مواد خشک(مخلوط آرد، بکینگ پودر و نمک)، شیر و آب پرتغال را کم کم  به مایع آماده شده اضافه کرده و با دور کند هم می زنیم. (در این مرحله دقت داشته باشید که مواد خشک را به همراه شیر و آب پرتغال یک دفعه به مایع اضافه نکنید؛ یک مقدار از مواد خشک، یک مقدار شیر و یک مقدار آب پرتغال و این ترتیب را تا آخر ادامه می دهیم)

مایع کیک آماده شده را درون قالب ریخته و داخل فر قرار می دهیم. زمان پخت این کیک 50 دقیقه تا 1 ساعت طول خواهد کشید. پس از مدت زمان تعیین شده کیک را از داخل فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.

کیک پرتغالی شما آماده سرو است.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 + دو =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.