فیلم های تام کروز | معرفی بهترین فیلم های Tom Cruise

فیلم های تام کروز

مجله عصر پاییزتوماس «تام» کروز ماپوتر چهارم (Thomas Cruise Mapother IV) بازیگر مشهور سینمای هالیوود است که در 3 جولای 1962 در آمریکا متولد شد. بیشترین میزان دستمزد در میان بازیگران هالیوود متعلق به این هنرپیشه است و نام او در میان نامزد های جوایز اسکار برای فیلم های مختلف دیده می شود.

در ادامه با تعدادی از فیلم های این هنرمند آشنا خواهید شد.

 

ماموریت: غیرممکن –  فال اوت | Mission: Impossible – Fallout

تام کروز در فیلم سینمایی ماموریت غیر ممکن

این فیلم سینمایی ژانری اکشن، جاسوسی و هیجان انگیز دارد که توسط کریستوفر مک کوری نویسندگی و کارگردانی شده است. فیلم «ماموریت: غیر ممکن» سال 2018 با حضور بازیگرانی همچون تام کروز، هنری کویل، وینگ ریمز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، شان هریس، آنجلا باست، ونسا کربی، میشل موناهن، وس بنتلی و الک بالدوین در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمد. این اثر در واقع ششمین فیلم از مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن است که اکثر بازیگران از جمله تام کروز نقش های قبلی خود را بازی می کنند و تنها چند بازیگر جدید به این قسمت اضافه شده است.

 

سری فیلم های ماموریت: غیر ممکن – Mission: Impossible

ماموریت غیر ممکن

شش سری از  فیلم های ماموریت غیر ممکن ساخته شده که قسمت هفت و هشتم آن نیز به زودی تولید و پخش خواهد شد. این مجموعه از سال 1996 تولید و سری ششم آن در سال 2019 اکران شد.تام کروز به عنوان بازیگر نقش اصلی در شش سری این فیلم سینمایی با ژانری اکشن و جاسوسی حضور دارد.

 

مومیایی | Mummy

تام کروز در فیلم سینمایی مومیایی

فیلم سینمایی «مومیایی» به کارگردانی الکس کورتزمن و نویسندگی دیوید کپ، کریستوفر مک کوری و دیلن کاسمن در سال 2017 در ایالات متحده آمریکا اکران شد. این فیلم نسخه ریبوت شده (بازسازی دوباره فیلم با خلق شخصیت های جدید و جزئیات بیشتر) فیلمی با همین نام است که در سال 1999 نمایش داده شد. داستان فیلم سینمایی مومیایی درباره شاهدختی به نام آمنا در کشور مصر باستان است که تا زمان تولد برادرش جانشین پدرش می شود. تیم بازیگران این اثر را تام کروز، آنابل والیس، سوفیا بوتلا، جیک جانسون، کورتنی بی.ونس، راسل کرو، مروان کنزاری، خاویر بوتت، سیلوا راسینگام و چستی بالستروس تشکیل می دهند.

 

جک ریچر 1 و 2  |  Jack Reacher & Jack Reacher: Never Go Back

فیلم سینمایی جک ریچر

فیلم سینمایی «جک ریچر» محصول سال 2012 و جک ریچر 2 محصول سال 2016 آمریکا است. کارگردانی سری اول این فیلم را کریستوفر مک کوری و سری دوم آن را ادوارد زوئیک بر عهده داشتند. هر دو فیلم داستانی اکشن و مهیج دارد و تام کروز نقش اصلی را ایفا می کند. از دیگر بازیگران فیلم های سینمایی جک ریجر 1 و 2 می توان به رزماند پایک، ریچارد جنکینز، ورنر هرتسوگ، دیوید اویلوو، رابرت دووال، کوبی اسمالدرز، پاتریک هویزینگر، دانیکا یاروش و هولت مک کالانی اشاره داشت.

 

مرد بارانی | Rain Man

مرد بارانی

این فیلم آمریکایی با کارگردانی بری لوینسون محصول سال 1988 است. داستان فیلم سینمایی «مرد بارانی» درباره جوانی به نام چارلی بابیت است که به کار تجارت اتومبیل های لوکس مشغول است و با خبر می شود پدرش فوت کرده…این فیلم موفق به دریافت 4 جایزه اسکار در بخش های بهترین فیلم، بهترین فیلم نامه، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است. داستین هافمن و تام کروز به عنوان بازیگران اصلی در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.

 

مگنولیا | Magnolia

فیلم سینمایی مگنولیا

«مگنولیا» فیلمی درام محصول سال 1999 است که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آن را پل توماس اندرسن بر عهده داشت. تام کروز، سیمور هافمن و جولیان مور تیم بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می دهند. در همان سال جایزه گلدن گلوب به تام کروز تعلق گرفت و فیلم برای دریافت جوایز اسکار نامزد بهترین موزیک، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

 

لبه فردا | Edge of Tomorrow

تام کروز در فیلم سینمایی لبه فردا

این فیلم سینمایی علمی تخیلی سال 2014 توسط داگ لیمان ساخته شده است. فیلم «لبه فردا» در کشورهایی همچون بریتانیا، برزیل، آلمان، اسپانیا، اندونزی، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین و روسیه بر روی پرده های سینما به اکران درآمد. این فیلم به داستان سربازی می پردازد و این سرباز با تعدادی بیگانه که برای تسخیر زمین آمده اند مبارزه می کند. تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون و مدلین منتاک بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

آخرین سامورایی | the Last Samurai

فیلم سینمایی آخرین سامورایی

«آخرین سامورایی» فیلمی تاریخی و اکشن محصول کشور آمریکا است که توسط ادوارد زوئیک کارگردانی شده و بازیگرانی همچون تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین و تیموتی اسپال در آن به ایفای نقش پرداخته اند. تام کروز برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و فیلم در چندین بخش نامزد دریافت جوایز اسکار شد.

 

چند مرد خوب | A Few Good Men

فیلم سینمایی چند مرد خوب

فیلم سینمایی «چند مرد خوب» سال 1992 در ایالات متحده آمریکا به اکران درآمد. این فیلم ژانری درام و کاراگاهی دارد و بازیگرانی همچون تام کروز، دمی مور، جک نیکلسون، کوین بیکن، کوین پولاک، جیمز مارشال، کوین بیکن، کیفر ساترلند، نوآ وایل، کوبا گودینگ جونیور، زاندر برکلی، مت کریون و.. تیم بازیگران را تشکیل می دهند. این اثر درام توانست در چندین بخش نامزد دریافت جوایز اسکار شود. داستان فیلم درباره وکیلی نطامی است که پرونده قتل را بر عهده می گیرد.

 

مصاحبه با خون آشام | Interview with the Vampire

فیلم سینمایی مصاحبه با خون آشام

این فیلم سینمایی در ژانر فانتزی، ترسناک و رمانتیک توسط  نیل جوردن کارگردانی شده و محصول سال 1994 آمریکا است. فیلم «مصاحبه با خون آشام» در چندین جشنواره مهم نامزد دریافت جایزه شده که از جمله آنها می توان به جایزه MTV، بفتای، اسکار و گلدن گلوب اشاره داشت. داستان این فیلم درباره خون آشامی 200 ساله است که اتفاقات زندگی خود را برای یک نویسنده در فرانسیسکو بازگو می کند. تام کروز، برد پیت، آنتونیو باندراس، استیون ری، کریستین اسلیتر، کریستین دانست، دومیتسیاناجوردانو، تندی نیوتن و هلن مک کوری تیم بازیگران این اثر را تشکیل می دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

ده + 3 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.