معرفی شهر باستانی سالامیس قبرس

شهر باستانی سالامیس

کشور قبرس شمالی با سواحل شنی بسیار و طبیعت جنگلی و سرسبزی که دارد به عنوان یک جزیره خود مختار، در جنوب کشور ترکیه واقع شده است.

این کشور از نظر امنیت یکی از مطمئن ترین کشور های آسیایی به شمار می آید و با جاذبه های زیبایی که دارد هر ساله پذیرای هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا است.

قلعه سنت هیلاریون، ساحل لاک پشت ها، قلعه گیرنه، بندر گیرنه، کلیسای بلاپایس، قلعه بوفاونتو، شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریاس، ساحل گلپسیدس، شهر باستانی سالامیس و… از جمله جاهای تماشایی کشور قبرس محسوب می شود.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی قبرس شمالی، شهر سالامیس این شهر باستانی و قدیمی بپردازیم، پس با مجله عصر پاییز همراه شوید.

شهر باستانی سالامیس

شهر سالامیس مکانی تاریخی و قدیمی در قبرس شمالی  با فاصله 6 کیلومتری از فاماگوستا در نزدیکی سواحل زیبای کارپاس واقع شده است که قدمت آن به1100  سال قبل از میلاد بازمی گردد.

هر گردشگر و توریستی  با قدم زدن در شهر سالامیس می تواند  خاطرات تاریخی قبل از دوره ی مسیحیت  را در ذهن خود یادآوری کند و با وجود اینکه شهر سالامیس بر اثر زمین لرزه  تخریب شده اما هنوز جذابیت خود را حفظ کرده  و یکی از جاذبه های کشور قبرس محسوب می شود.

سالامیس

تاریخ نویسان می گویند یکی از قهرمانان جنگ تروا این شهر را بنا کرد و اولین کسانی که به شهر سالامیس مهاجرت کردند آنکومی ها بودند زیرا آنها پس از زلزله ی 1075 که در آنکومی رخ داد این شهر را برای سکونت انتخاب نمودند.

این مکان بر اثر زلزله هایی که در سالهای  76  و  331میلادی رخ داد به یک ویرانه تبدیل شد و از آن چیزی جزء یک آمفی تئاتر با 50 ردیف صندلی و ظرفیت 15000 نفر، ستون های مرمر، معبد زئوس، مجسمه های بدون سر و تعدادی موزائیک باقی نمانده است.

اگر قصد مسافرت به کشور قبرس شمالی را دارید حتما  سالامیس را جزء یکی از  برنامه های بازدید خود قرار دهید چرا که دیدن از این مکان تاریخی بسیار لذت بخش خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هجده + ده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.