فیلم های پرویز پرستویی | معرفی بهترین فیلم های این هنرمند

فیلم های پرویز پرستویی

مجله عصر پاییزپرویز پرستویی هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون، خواننده و گوینده ایرانی 2 تیر 1334 در روستای چالو کبودرآهنگ به دنیا آمده است.در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین فیلم های پرویز پرستویی می پردازیم. این بازیگر محبوب ایرانی با نقش آفرینی در تئاتر (ماجرای یک محل) سال 1348 فعالیت هنری خود را در حیطه نمایش آغاز نمود.

وی سال 1362 با ایفای نقش در فیلم دیارعاشقان که اولین تجربه اش در سینما بود توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

این هنرمند به خاطر بازی در فیلم آدم برفی سال 1373و لیلی با من است سال 1374 توانست در بین مردم از شهرت بیشتری برخوردار شود.

پرویز پرستویی افتخارات بسیاری را کسب کرده است که از آن جمله می توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم به نام پدر از جشنواره فیلم فجر 1384، جایزه ویژه هیئت داوران برای فیلم مارمولک از جشنواره فیلم فجر 1382، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم بید مجنون از جشنواره فیلم فجر 1383، کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سیزده 59 از جشنواره فیلم فجر 1390 و……اشاره داشت.

فیلم آنجا همان ساعت

سال تولید: 1397

ژانر: اجتماعی

کارگردان: سیروس الوند

بازیگران: پرویز پرستویی، ماهور الوند، شهرام حقیقت دوست، سعید پیردوست، امیر حسین فتحی، شاهرخ فروتنیان، احسان کاردان

خلاصه فیلم آنجا همان ساعت

داستان فیلم بازگو کننده زندگی دو زوج به نام های امیر و رعنا است  که زندگی عاشقانه ای را در کنار هم شروع کرده اند.

رعنا که در مقطع ابتدایی تدریس می کند به همراه شوهرش امیر که کارگر کارگاه بلور سازی است در یکی از محله های جنوب شهر زندگی می کنند.

اما ناگهان شیطنتی جنون آمیر زندگی ساده این زوج را دچار اتفاقات و ماجراهایی می کند که……

فیلم خانه کاغذی

فیلم خانه کاغذی

سال تولید: 1396

ژانر: اجتماعی

کارگردان: مهدی صباغ زاده

بازیگران: پرویز پرستویی، تینا پاکروان، ستاره اسکندری، علیرضا کمالی، مهدی پاکدل، حسین پاکدل، ثریا قاسمی، شقایق فراهانی، محسن قاضی مرادی

خلاصه فیلم خانه کاغذی

خانه کاغذی نام فیلم دیگری از پرویز پرستویی است.امیرعلی ابراهیمی (پرویز پرستویی) که در حرفه خود روزنامه نگاری ، یک مرد با تجربه ای است به دلیل مسائلی خود را بازنشسته می کند.

این مرد به همراه دخترش سارا که کارمند نشریه است در یک خانه قدیمی زندگی می کنند.

بازگشت مینو عشق قدیمی امیرعلی و بازگو کردن دلیل رفتنش باعث ایجاد تغییراتی در زندگی آقای ابراهیمی شده و پس از مدتها دست به قلم می شود تا اسراری را که به خاطر آن دست از کار کشیده برملا کند و از طرف دیگر سارا نیز دلبسته سر دبیرش می شود و…….

فیلم قاتل اهلی

فیلم قاتل اهلی

سال تولید: 1395

ژانر: اجتماعی و خانوادگی

کارگردان: مسعود کیمیایی

بازیگران: پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پولاد کیمیایی، پگاه آهنگرانی، پرویز پور حسینی، حمید رضا افشار، حمید رضا آذرنگ، هستی محمانی، رضا رشید پور، لعیا زنگنه، یغما گلرویی، سعید پیردوست، سینا مهراد

خلاصه فیلم قاتل اهلی

آقای دکتر جلال سروش مردی متدین، خداترس و یک کار آفرین موفق می باشد، او هنگامی که از فسادهای مالی شرکت پیسارو باخبر می شود تصمیم می گیرد تا پرده از خیانت های این شرکت بردارد.

دکتر سروش دو پسر خوانده (سیاوش و احمد) و یک دختر به نام مهتاب دارد.

سیاوش به مهتاب علاقمند است ولی مهتاب شیفته و عاشق بهمن خواننده پاپ می باشد و…..

فیلم بادیگارد

فیلم بادیگارد

سال تولید: 1394

ژانر: اکشن، حادثه ای

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

بازیگران: پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، پریوش نظریه، شیلا خداد، محمود عزیزی، دیبا زاهدی، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، احسان امانی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، کیمیا حسینی، کامران نجف زاده

خلاصه فیلم بادیگارد

یکی دیگر از فیلم های پرویز پرستویی بادیگارد است .حیدر ذبیحی شخصیت اصلی داستان (پرویز پرستویی)  که یک بادیگارد می باشد وظیفه دارد تا از مسئولان بلند پایه  کشور محافظت کند.

اما در حین انجام وظیفه برای یکی از مسئولان، حادثه ای رخ می دهد که باعث ایجاد گرفتاری هایی برای حیدر شده و همین مسئله او را در انجام کارش دچار دودلی می کند.

و در ادامه فیلم می بینیم که از حیدر خواسته می شود تا محافظت از یک دانشمند هسته ای به نام میثم را برعهده بگیرد و…….

فیلم امروز

فیلم امروز

سال تولید: 1392

ژانر: اجتماعی

کارگردان: رضا میر کریمی

بازیگران: پرویز پرستویی، سهیلا عزیزی، شبنم مقدمی، حسام محمودی، مدیا ذاکری، گیتی قاسمی، اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، روزبه حصاری، بهرام سروری نژاد، مهتاب کرکوندی

خلاصه فیلم امروز

داستان فیلم زندگی یک راننده تاکسی به نام یونس را روایت می کند او که زمان  زیادی از عمر خود را به این کار مشغول بوده یک روز وقتی برای صرف ناهار اتومبیلش را نگه می دارد زنی بادار سوار ماشینش شده و از یونس می خواهد تا او را به بیمارستان برساند.

صدیقه عزیزی زنی نجیب و زخم خورده روزگار در بیمارستان از یونس می خواهد تا زمان پذیرش در آنجا بماند اما قبول کردن درخواست این زن  اتفاقات و ماجراهایی را برای راننده تاکسی به دنبال دارد که……

فیلم خرس

فیلم خرس

سال تولید: 1390

ژانر: اجتماعی

کارگردان: خسرو معصومی

بازیگران: پرویز پرستویی، مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، علی اوسیوند، ناصر آقایی، داوود فتحعلی بیگی، مائده طهماسبی، ابوالفضل شاه کرم، اکبر معززی

خلاصه فیلم خرس

نورالدین (پرویز پرستویی) رزمنده ای است که پس از سالها اسارت به وطن بازمی گردد او که عاشق همسرش گلی است به خانه می رود تا او را ببیند ولی متوجه می شود همسرش ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است.

نورالدین که همسرش را دوست دارد برای اینکه بتواند دوباره او را بدست آورد تمام تلاش خود را می کند از طرف دیگر گلی هم هنوز قلباً عاشق نورالدین بوده ولی نسبت به زندگی و شوهرش صادق و وفادار است.

افرا همسر گلی که فردی خشن و پرخاشگر است با آمدن نورالدین برای حفظ زندگی خود دست به هر کاری می زند و……..

فیلم بیست

فیلم بیست 

سال تولید: 1387

ژانر: اجتماعی

کارگردان: عبدالرضا کاهانی

بازیگران: پرویزپرستویی، مهتاب کرامتی، علیرضا خمسه، مهران احمدی، علیرضا حسینی، حبیب رضایی، فرشته صدرعرفایی،

خلاصه فیلم بیست 

داستان فیلم روایتگر زندگی آقای سلیمانی می باشد او که یک تالار پذیرایی دارد به سفارش دکترش باید سالن را به فروش برساند.

از طرف دیگر کارگران این رستوران به دلیل علاقه و دلبستگی زیادی که به این تالار پیدا کرده اند تصمیم می گیرند تا جلوی این اتفاق را بگیرند ولی آنها فقط بیست روز فرصت دارند……..

فیلم کتاب قانون

فیلم کتاب قانون

سال تولید: 1387

ژانر: اجتماعی و مذهبی

کارگردان: مازیار میری

بازیگران: پرویز پرستویی، دارین حمزه، داوود فتحعلی بیگی، مهرداد ضیایی، فریده سپاه منصور، فریبا جدی کار، نگار جواهریان، نیره فراهانی، روشنک عجمیان، احمد محبی سنگری

خلاصه فیلم کتاب قانون

مهندس رحمان توانا برای انجام مأموریت به سفر خارج از کشور می رود و در آنجا یک دختر مسیحی به نام ژولیت را می بیند به او علاقمند شده و پس از مسلمان شدن  این دختر با همدیگر راهی ایران می شوند.

ژولیت که اکنون آمنه صدایش می کنند بعد از ازدواج با مشاهده رفتارهای اطرافیان که احکام اسلامی را رعایت نمی کنند دچار مشکل می شود، همین مسئله باعث اختلاف او با رحمان و خانوداه اش شده و تصمیم به جدایی می گیرد و…..

فیلم پاداش سکوت

فیلم پاداش سکوت

سال تولید: 1385

ژانر: دفاع مقدس

کارگردان: مازیار میری

بازیگران: پرویز پرستویی، جعفر والی، آتیلا  پسیانی، پریوش نظریه، مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، مهدی صفوی، شبنم مقدمی، رضا کیانیان، علی انصاریان

خلاصه فیلم پاداش سکوت

داستان فیلم درباره زندگی اکبر منافی رزمنده ای جانباز است. او که مدتی در آسایشگاه بستری بوده اکنون مشغول فروش بلیت اتوبوس های شرکت واحد می باشد.

اکبر وقتی چهره هم رزم شهیدش (یحیی) را از تلویزیون می بیند حالش دگرگون شده و نزد پدر این شهید می رود و به او می گوید که  پسرش را او کشته ولی یادش نمی آید که چطور این کار را کرده است.

آنها برای باخبر شدن از اینکه یحیی چگونه به شهادت رسیده تصمیم می گیرند تا به سراغ هم رزمان او بروند و…….

فیلم به نام پدر

فیلم به نام پدر

سال تولید: 1384

ژانر: دفاع مقدس

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

بازیگران: پرویز پرستویی، گلشیفته فراهانی، مهتاب نصیر پور، کامبیز دیرباز، مهرداد ضیایی، افشین هاشمی، میر طاهر مظلومی، کاظم هژیرآزاد، شبنم مقدمی

خلاصه فیلم به نام پدر

مهندس ناصر شفیعی فارغ التحصیل رشته معدن که یک بسیجی مبارز بوده  با رئیس مؤسسه خبری صدرا برای کشف معدن قراردادی را امضا می کند ولی رئیس مؤسسه زیر قول وقرارش می زند و ناصر تصمیم می گیرد تا معدن هایی را که کشف می کند به نام خودش ثبت کند تا از این طریق جلوی حرص و طمع این مرد را بگیرد.

از طرف دیگر حبیبه دختر ناصر که دانشجوی باستان شناسی است در حین کشف آثار باستانی پایش روی مین می رود که در ادامه فیلم مشخص می شود  پدرش زمان جنگ این مین ها را کار گذاشته است و…..

فیلم بید مجنون

فیلم بید مجنون

سال تولید: 1383

ژانر: اجتماعی و خانوادگی

کارگردان: مجید مجیدی

بازیگران: پرویز پرستویی، رؤیا تیموریان، لیلا اوتادی، رضا ناجی، آفرین عبیسی، محمود بهرازنیا

خلاصه فیلم بید مجنون

یوسف استاد دانشگاه که از هشت سالگی بینایی خود را از دست داده همواره از طرف  خانواده و همسرش مورد حمایت قرار گرفته است.

یوسف با پولی که از طرف یکی از اقوام به دستش می رسد به پاریس می رود تا چشمهایش را درمان کند، او که عاشقانه خداوند را دوست دارد با خدای خود عهد می بندد تا در صورتی که  بینایی خود را باز یابد در راه خداوند قدم بردارد.

او در پاریس تحت عمل جراحی قرار گرفته و بینایی خود را بدست می آورد و پس از بازگشت به ایران و دیدن دنیای رنگارنگ شخصیت تازه ای در یوسف شکل می گیرد  و همین مسئله باعث جدایی او از خانه و همسرش می شود که……

فیلم بانوی من

سال تولید: 1381

ژانر: خانوادگی

کارگردان: یدالله صمدی

بازیگران: پرویز پرستویی، کتایون ریاحی، پانته آ بهرام، جمشید مشایخی، جمشید شاه محمدی، بهناز توکلی، نادیا موسوی اشکوری، عباس محبی، کاوه آهنگر، محمد ابهری، محمدرضا حقگو، محمود قبه زرین، حشمت الله آرمیده، اصغر بیچاره، عزت الله مهراوران و……

خلاصه فیلم بانوی من

داستان فیلم، زندگی پسری به نام فرهاد را روایت می کند که تعمیرکار تأسیسات در فروشگاه رفاه می باشد. خانوادۀ فرهاد اصرار دارند تا او با دختر عمویش لیلی ازدواج کند ولی او عاشق یک فروشنده ای بیوه زن به نام شیرین شده است و از او درخواست ازدواج می کند.

هنگامی که فرهاد حقیقت را به لیلی می گوید لیلی با وجود علاقه زیادی که به او دارد تصمیم می گیرد تا از زندگی فرهاد بیرون برود ولی پدر فرهاد که فردی مستبد و زورگو است همچنان اصرار دارد تا این دو با هم ازدواج کنند اما…….

فیلم دیوانه ای از قفس پرید

فیلم دیوانه ای از قفس پرید

سال تولید: 1381

ژانر: درام

کارگردان: احمد رضا معتمدی

بازیگران: علی نصریان، پرویز پرستویی، عزت الله انتظامی، نیکی کریمی، آرش تاج تهرانی، اسماعیل صید لو، علیرضا اوسیوند، رضا سعیدی، سید جلال طباطبایی

خلاصه فیلم دیوانه ای از قفس پرید

روزبه جانباز جنگ به علت شدید شدن بیماریش مدتی را در آسایشگاه برای درمان بستری می شود او که کارمند دادگستری است رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی را برعهده دارد.

یلدا همسر روزبه از نظر روحی حال مساعدی ندارد و تصمیم دارد تا از شوهرش جدا شود مستوفی عموی یلدا که مردی خلافکار است از این وضعیت او سوء استفاده کرده و با مسموم کردن پدر یلدا قصد دارد تا اموال او را تصاحب کند.

از طرف دیگر روزبه در تلاش است تا با کمک دوست خود آصف مدارکی علیه مستوفی به دست آورد و به همین دلیل به سراغ استاد خود فراست می رود تا از او کمک بگیرد ولی متوجه می شود که…..

برخی دیگر از آثار پرویز پرستویی

در ادامه به معرفی تعدادی دیگر از فیلم های پرویز پرستویی می پردازیم.

فیلم مطرب محصول سال 1397 به کارگردانی مصطفی کیایی

فیلم لس آنجلس تهران محصول سال 1396 به کارگردانی تینا پاکروان

فیلم بوفالو محصول سال 1393 به کارگردانی کاوه سجادی حسینی

فیلم بیداری برای سه روز محصول سال 1392 به کارگردانی مسعود امینی تیرانی

فیلم میهمان داریم محصول سال 1391 به کارگردانی محمد مهدی عسگر پور

فیلم من و زیبا محصول سال 1390 به کارگردانی فریدون حسن پور

فیلم صد سال به این سالها محصول سال 1386 به کارگردانی سامان مقدم

فیلم دوئل محصول سال 1382 به کارگردانی احمد رضا درویش

فیلم مارمولک سال 1382  به کارگردانی کمال تبریزی

 

4 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار × 3 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.