معرفی جاهای دیدنی باکو

مجله عصر پاییز – اگر برای سفر به خارج از کشور شهر زیبای باکو را انتخاب کرده اید، شناخت جاذبه های گردشگری و دیدنی های شهر از واجبات است تا سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شهر باکو پایتخت، بزرگترین شهر و بزرگترین بندر جمهوری آذربایجان است و در ساحل غربی دریای خزر واقع شده و مقصدی فوق العاده به خصوص برای گردشگران ایرانی است.

باکو، پرجمعیت ترین شهر قفقاز تعداد بسیاری پارک ساحلی را در خود جای داده است و برگزاری برنامه های هنری متعددی همچون موسیقی، تئاتر و اپرا باعث جذابیت و جذب گردشگران از جای جای مختلف جهان شده است.

در ادامه با تعدادی از جاذبه ها و مکان های دیدنی که حتما باید در سفر به این شهر از آنهن دیدن کنید آشنا خواهید شد.

 

شهر قدیم باکو یا ایچری شهر | Old City

ایچری شهر در باکو

منطقه ای تاریخی از شهر باکو که دارای بافت قدیمی است به ایچری شهر شهرت دارد که با گشت و گذار در این قسمت از شهر می توانید از چند جاذبه دیگر نیز دیدن کنید. برج دختر، قصر شیروان شاه، دروازه مراد و همچنین چندین کاروانسرا، مسجد و حمام تاریخی در این بافت قدیمی شهر واقع شده اند. در زمان های گذشته پایتخت آذربایجان شهری به نام شماخی بود که با وقع زلزله در آنجا سلسله پادشاهی شروان شاه پایتخت را به باکو تغیر داد و پس از آن ایچری شهر را گسترش دادند و چندین دیوار دفاعی اضافه کردند. در این شهر قدیمی می توانید از غذاهای محلی و خوشمزه که در رستوران های سنتی سرو می شوند لذت ببرید و صنایع دستی شهر را به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

آدرس: Icherisheher, Baku, Azerbaijan

 

برج دختر | Maiden’s Tower

قلعه دختر در شهر باکو

قلعه دختر که با عنوان ارگ باکو نیز شناخته می شود در قسمتی از بافت قدیمی شهر باکو به نام ایچری شهر قرار گرفته است. قدمت این مکان تاریخی به قرن هفتم تا دوازدهم میلادی باز می گردد و در حال حاضر از آن به عنوان نمادی از محله قدیمی شهر یاد می شود. شکل ظاهری این برج استوانه ای است با ارتفاع 29 متر و بر اساس عقیده کارشناسان در گذشته معبد زرتشتی بوده است. با رفتن به داخل برج دختر می توانید از موزه ای آی که در آنجا واقع شده دیدن کنید و با گذر از پلکانی مارپیچ به سمت بالای برج چشم اندازی زیبا از شهر را رو به روی خود داشته باشید.

ساعت بازدید: 9 صبح – 6 بعدازظهر
آدرس: Qiz Qalasi, Baku, Azerbaijan

 

برج های شعله | The Flame Towers

برج های شعله در باکو

در مرکز شهر زیبای باکو سه برج قرار گرفته اند که به برج های شعله در این شهر معروفند. این سه برج شبیه به شعله های آتش طراحی و ساخته شده اند و به عنوان نماد و سمبل برای شهر شناخته می شوند. از میان این سه برج بلندترین آنها 182 متر ارتفاع دارد و هر سه بر روی تپه ای مشرف به شهر واقع شده اند. پس از غروب آفتاب و تاریک شدن هوا نورپردازی های این برج های به شکل شعله شروع می شود و با رنگ های نارنجی، زرد، آبی، قرمز و سبز منظره ای خیره کننده و تماشایی را بوجود می آورد که تداعی کننده شعله های آتش و رنگ پرچم کشور آذربایجان است.

آدرس: Flame Towers, Baku, Azerbaijan

 

قصر شیروان شاه | Palace of the Shirvanshah

کاخ شیروان شاه در باکو

کاخ شیروان شاه از دیگر جاذبه های گردشگری شهر باکو به شمار می رود که متعلق به قرن پانزدهم میلادی است و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قصر پس از تغییر پایتخت آذربایجان به باکو، در ایچری شهر یا همان منطقه قدیمی شهر ساخته و محل اقامت شاه گردید. کاخ شیروان شاه برای علاقمندان به مکان های تاریخی جذابیت های فراوانی دارد که بازدید از آن هنگام سفر به باکو پیشنهاد می شود. در این قصر می توانید از قصر اصلی، دو مسجد، آرامگاه، حمام های قدیمی و سردابه دفن مردگان دیدن کنید.

ساعت بازدید: 10 صبح – 6 بعدازظهر
آدرس: Sirvansahlar Sarayı, Baku, Azerbaijan

 

بلوار ساحلی باکو | Baku Boulevard

بلوار ساحلی در باکو

بلواری در شهر باکو و در امتداد دریای خزر به طول 3.5 کیلومتر وجود دارد که محل تجمع بسیاری از مردم و گردشگران بوده و یکی از جاذبه های شهر به شمار می رود. این مکان میان مردم شهر و توریست هایی که به باکو سفر می کنند محبوب است و با وجود چراغ های تزئینی استفاده شده در بلوار چشم انداز زیبایی به خصوص شب ها دارد. در بلوار باکو می توانید از پارک سرگرمی، ونیز کوچولو، چرخ و فلک بزرگ باکو (چشم باکو)، رستوران و کافه های متعدد آن استفاده کنید و چند ساعت از زمان خود را در این مکان زیبا سرگرم شوید.

آدرس: Neftchilar Ave, Baku 1095, Azerbaijan

 

چشم باکو | Baku Aye

چشم باکو

چرخ و فلکی بزرگ در شهر باکو قرار دارد که به چشم باکو شهرت دارد. این چرخ و فلک غول پیکر دقیقا مشابه با چرخ و فلک های بزرگ در شهر های مختلف دنیا ساخته شده و یک دور کامل آن حدود 30 دقیقه طول می کشد. چشم باکو با حدود 60 متر ارتفاع به یکی از هیجانی ترین جاذبه های این شهر تبدیل شده که امتحان کردن آن و تماشای شهر از ارتفاع 60 متری به مسافران و گردشگران پیشنهاد می شود. سوار شدن در این چرخ و فلک عظیم می تواند تجربه ای لذت بخش و به یاد ماندنی را از سفر به شهر باکو برای شما به یادگار بگذارد.

آدرس: Baku Eye, Baku, Azerbaijan

 

مرکز فرهنگی حیدر علی اف | Heydar Aliyev Center

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

مرکز فرهنگی حیدر علی اف بنای سفید رنگی با معماری خاص است که نمایشگاه های فرهنگی هنری بسیاری در آن برگزار می شود. این بنا توسط معماری بریتانیایی-عراقی، زها حدید طراحی شده است و اغلب به دلیل معماری خاص آن است که توجه بازدیدکنندگان و گردشگران را به خود جلب کرده و مکان مناسبی برای چند ساعت گشت و گزار در سفر است. هنگام سفر به باکو و بازدید از این جاذبه تماشای نمایشگاه های داخل این مرکز هنری فراموشتان نشود.

آدرس: Heydar Aliyev Ave, Baku 1033, Azerbaijan

 

دروازه مراد | Murad’s Gate

دروازه مراد در باکو

دروازه مراد از دیگر بناهای قدیمی شهر باکو است که در منطقه قدیمی باکو و داخل حصار های دیوار شهر واقع شده و نام سلطان مراد سوم برای آن انتخاب شده است. این بنا به دیوار های شرقی ارگ باکو نزدیک است به عنوان نشانه ای از دوره متفاوت تاریخ شهر باقی مانده است. دروازه مراد در قرن 16 برای محافظت از شهر در جنگ با پارس ها، ترک ها و روس ها ساخته شد.

آدرس: Murads Gate, Baku, Azerbaijan

 

قطار کابلی باکو | Baku Funicular

قطار کابلی باکو

نوعی از قطار که با تسمه، کابل و قرقره های بالابرنده کار می کند در شهر باکو سال 1960 افتتاح شد. این قطار که فونیکولار یا کابلی نام دارد و تنها قطار کابلی در کشور آذربایجان به شمار می رود در دوران حکومت شوروی ساخته شد. این قطار حدود 455 متر مسافت را طی می کند که از خیابان نفتچیلار آغاز شده و به سمت بالا می رود. با سوار شدن در این قطار می توانید به تماشای مناظر زیبای شهر باکو بنشینید و لحظاتی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

آدرس: Shovkat Alakbarova, Bakı, Azerbaijan

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفت − 2 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.