نام لیلا حاتمی و پیمان معادی در میان ۵۰ هنرمند سرشناس جهان

لیلا حاتمی و پیمان معادی

مجله عصر پاییز – طبق گزارش منتشر شده از نشریه «ایندی وایر»، لیلا حاتمی و پیمان معادی با ایفای نقش در فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» برترین نقش آفرینی های یک دهه اخیر سینمای جهان شناخته شدند.

در گزارش نشریه ایندی وایر 50 نقش آفرینی برتر سینمای جهان از سال 2010 تا کنون معرفی شده است که نام دو هنرمند سرشناس کشورمان برای نقش آفرینی در فیلم اصغر فرهادی در این لیست جای گرفته است. به ترتیب لیلا حاتمی و پیمان معادی برای بازی در «جدایی نادر از سیمین» رتبه ی 36 و 37 این فهرست منتشر شده را به خود اختصاص داده اند.

فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی اصغر فرهادی فیلمی درام محصول سال 1389 سینمای ایران است. این اثر که در سال 2012 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده است را در سطح بین المللی بیشتر با نام جدایی (A Separation) می شناسند. «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره های مختلف بیش از 52 جایزه جهانی را دریافت کرده است و با فروش حدود 20 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است.

لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی اصغر شهبازی، کیمیا حسینی، حمید جانانه، شیرین یزدان بخش و مریلا زارعی از جمله بازیگرای هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده + هجده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.