نام گذاری خیابانی به اسم علی نصیریان و واکنش او به این اتفاق

علی نصیریان

مجله عصر پاییز – سه شنبه ۲۷ فروردین ماه، در جلسه رسمی شورای تهران پیشنهاد نام گذاری چند خیابان به نام هنرمندان توسط محمد جواد حق شناس عضو شورای اسلامی ارائه داده شد؛ این پیشنهاد با ۱۶ رای موافق و بدون رای مخالف به تصویب رسید.

تابلوی چندین خیابان پایتخت به نام چهره های فرهنگ و هنر، و هنرمندان بزرگی همچون علی نصیریان، محمدرضا شجریان، عزت الله انتظامی، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز، غلامحسین امیرخانی، منوچهر آتشی، محمدعلی سپانلو و … تغییر می کند.

علی نصیریان در خصوص این اتفاق اینگونه شرح داد: من خیلی این نام گذاری ها را دوست ندارم. این یک حس شخصی است چون فکر می کنم کار خاصی انجام نداده ام. من بازیگری هستم مثل هر فرد دیگری در هر زمینه دیگری، کارم را انجام داده ام. از بزرگ نمایی و ریا خوشم نمی آید.
وی همچنین اضافه کرد که مخالفتی با این اقدام شورای شهر نداشته و فقط نگاه و حس شخصی خود را بیان کرده است.

استاد نصیریان درباره نام گذاری مراکز و سالن های هنری به نام هنرمندان، توضیح داد: این جاها کار درستی است، چون مربوط به تخصص و عرصه کاری آدم ها می باشد. این که مدرسه ای نام یک معلم نمونه شود، سالن تئاتری به نام یک هنرمند، درمانگاهی به نام یک پزشک متعهد کنند یا شبیه این ها خیلی هم خوب است.

از جمله آثار ماندگار این هنرمند می توان به سریال های «هزار دستان»، «سربداران»، «شیخ بهایی»، «روشن تر از خاموشی»، «میوه ممنوعه»، «شهرزاد» و سینمایی «کمال الملک»، «کفش های میرزا نوروز»، «ترنج»، «زندانی»، «شاه خاموش» و … اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × 5 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.