چه لباس هایی برای خانم های چاق مناسب است؟

لباس مناسب برای افراد چاق

مجله عصر پاییز – ممکن است بسیاری از خانم هایی که اندام چاقی دارند در انتخاب لباسی مناسب خود دچار مشکل شوند و یا اینکه دوست دارند ضمن حفظ ظاهری زیبا لاغرتر به نظر برسند. لباس ها تاثیر قابل توجهی در متناسب نشان دادن اندام دارند که هر فردی با دانستن چند نکته می تواند بهترین پوشش را برای خود انتخاب کند. در این مقاله نکاتی که خانم های درشت اندام می بایست در اتنخاب لباس های خود بدانند ذکر شده است.

 

لباس گشاد نپوشید

افرادی که اندامی توپُر و چاقی دارند به هیچ عنوان نباید لباس های گشاد و بزرگتر از سایز خود را به تن کنند زیرا لباس هایی با سایز بزرگ  فرد را چاق تر از آنچه که هست نشان می دهد و این باور که پوشیدن لباس هایی با سایز بزرگ به پنهان کردن اندام شما کمک می کند کاملا اشتباه است. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که لباس های تنگ نیز برای این افراد مناسب نیست چرا که علاوه بر داشتن احساس راحتی، نباید برآمدگی ها و انحنای بدن را به طور کامل نشان دهد. بنابراین افراد چاق بهتر است که سایز واقعی خود را بدانند و لباس هایی خوشدوخت و متناسب را برای خود تهیه کنند.

 

رنگ هایی که شما را لاغر نشان می دهد

استفاده از لباس هایی با رنگ های تیره همچون مشکی، آبی نیلی، بنفش، سبز تیره، زرشکی، سرمه ای و… باعث می شود تا اضافه وزن شما کمتر نشان داده شود و شکل واقعی بدن شما را پنهان می کند به همین علت لاغر به نظر خواهید رسید. لباس هایی که رنگ های روشن دارند دقیقا برعکس لباس های تیره رنگ شکل واقعی اندام شما را به نمایش می گذارند و چاق بودن شما را به رخ می کشند. بنابراین پیشنهاد ما برای افراد چاق استفاده از لباس هایی با رنگ های تیره است. همچنین توجه به این نکته که رنگ بلوز شما با رنگ دامن و یا شلوارتان نزدیک به هم باشد تا بخش بالاتنه و پایین تنه بدن یکدست لاغر به نظر برسد، ضروری است.

 

جنس لباس و طرح آن

هنگام خرید لباس حتما به جنس پارچه توجه داشته باشید و سراغ لباس هایی که با پارچه های سفت و خشک دوخته شده اند و یا لباس هایی که تار و پود برجسته و بافت درشتی دارند نروید چراکه شما را چاق تر نشان می دهد. لباس هایی با پارچه های ظریف، نرم و لطیف همچون حریر انتخاب بسیار مناسبی است و باعث می شود لاغرتر به نظر برسید.

برای طرح لباس نیز بهترین گزینه انتخاب لباس هایی با پارچه های ساده است اما اگر به لباس های طرح دار علاقه دارید می توانید لباس هایی با خطوط عمودی و باریک و چهارخانه های ظریف را به رنگ تیره انتخاب کنید. اگر تمایل به پوشیدن تونیک و یا شومیزی به رنگ روشن دارید، استفاده از کمربند مدل دار را برای لاغرتر دیده شدن فراموش نکنید.

 

انتخاب کفش مناسب

برای انتخاب کفشی مناسب در قدم اول راحتی و سلامت خود را در نظر بگیرید و کفش هایی که خیلی صاف و یا کفش هایی که پاشنه های خیلی بلندی دارند را نپوشید. کفش هایی که اندازه پاشنه آنها مناسب است (تا 6 سانت) می تواند بهترین انتخاب برای لاغرتر دیده شدن باشد. به هیچ عنوان کفش هایی که روی قوزک پا و یا ساق پا بند دارند را نپوشید؛ کفش های بند دار پا را درشت تر و بزرگتر نشان می دهند.

 

مدل شلوار و جنس آن

خانم های چاق از پوشیدن شلوارهای جین و راسته خودداری کنند زیرا پاها را از آنچه که هستند چاق تر نشان می دهد. همچنین انتخاب شلوارهایی که با جیب های نسبتا بزرگ طراحی شده اند مناسب این افراد نیست. در خرید شلوار بهتر است شلوارهایی که در قسمت ران ها تنگ و در پایین گشاد می شوند را انتخاب کنید.

در انتخاب جنس شلوار نیز دقت داشته باشید که بافتی محکم، منسجم و انعطاف پذیر داشته باشند چرا که پوشیدن شلوارهایی از این جنس شکم را تخت و ران ها را صاف نشان می دهند.

 

پیراهن بلند بپوشید

خانم هایی که اندام چاقی دارند در مهمانی ها و جشن ها بهتر از از پیراهن های بلند و تک رنگ به جای کت و دامن و یا کت و شلوار استفاده کنند تا با لاغرتر به نظر رسیدن ظاهری شیک را برای خود رقم بزنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست + 2 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.