حضور شهاب حسینی در سینمایی مست عشق حسن فتحی

شهاب حسینی

مجله عصر پاییز – حسن فتحی کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون، تولید جدیدترین فیلم خود را با عنوان “مست عشق” به زودی آغاز خواهد کرد. این فیلم بخشی از داستان زندگی مولانا جلال الدین محمد بلخی و شمس تبریزی را به تصویر می کشد و تولید مشترکی بین ایران و کشور ترکیه است. این فیلم سینمایی مربوط به سال ۶۴۲ تا سال ۶۴۵ هجری قمری بوده و به گفته فرهاد توحیدی نویسنده فیلم، بر موضوعاتی همچون ملاقات اول مولانا، غیبت اول شمس، بازگشت مجدد شمس به شهر قونیه، غیبت دوم شمس و شایعه قتل وی تمرکز خواهند داشت.

محمد بن علی بن ملک ‌داد تبریزی معروف به شمس ‌الدین یا شمس تبریزی از صوفیان ایرانی مشهور در دوره هفتم هجری می باشد. مناره شمس تبریزی در خوی، بلوار شمس تبریزی، کوچه شمس واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ با شمارهٔ ثبت ۹۶۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. مولانا جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا از عارفان و شاعران مشهور ایرانی است که از جمله آثار مهم و محبوب آن می توان به مثنوی معنوی اشاره کرد. آرامگاه این شاعر پارسی گو امروزه در شهر “قونیه” کشور ترکیه واقع شده است.

شهاب حسینی هنرمند محبوب سینمای ایران، به عنوان اولین بازیگر این فیلم به پروژه پیوست، وی قرار است در نقش شمس تبریزی به ایفای نقش بپردازد. حسینی پیش از این تجربه همکاری با حسن فتحی را سریال نمایش خانگی شهرزاد به همراه داشته است. این سریال به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی محمد امامی در مجموع دارای سه فصل بوده که شهاب حسینی در تمام فصل های سریال حضور داشته است و یکی از نقش های اصلی این مجموعه محسوب می شود.

تصویربرداری فیلم سینمایی “مست عشق” در کشور ترکیه انجام شده و شهر قونیه در زمان حیات مولانا بازسازی خواهد شد. همچنین مجوز های لازم برای فیلم از کشور ترکیه گرفته شده که پس از اخذ پروانه ساخت از ایران، تولید این فیلم آغاز می شود. به گفته مهران برومند تهیه کننده فیلم، سایر بازیگران از بین هنرمندان مطرح ایران و ترکیه برای حضور در “مست عشق” انتخاب خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

13 + 19 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.