همه چیز در مورد کیلومتر صفر مسکو

کیلومتر صفر مسکو

مسکو شهری زیبا و جذاب که با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر پایتخت و عنوان پرجمعیت ترین شهر در کشور روسیه را به خود اختصاص داده است، این شهر که در کنار رودخانه مسکو و در ایالت فدرالی مرکزی واقع شده جاذبه های دیدنی فراوانی دارد و همین باعث شده تا هر ساله میزبان تعداد فراوانی توریست و گردشکر از سرتاسر دنیا باشد.

قرار است در عصر پاییز سفری داشته باشیم به شهر دوست داشتنی مسکو و با یکی از جاذبه های دیدنی این شهر شگفت انگیز جاذبه ای به نام کیلومتر صفر مسکو نقطه ای که تمام مسافت ها از آنجا محاسبه می شوند آشنا شویم. پس با ما همراه شوید.

آشنایی با کیلومتر صفر مسکو

نقطه صفر مسکو یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری روسیه، در واقع پلاک برنزی شکل است که به منظور اندازه گیری مسافت ها با دیگر نقاط کشور در بین میدان سرخ و مانژ قرار داده شد.

این نشان را که متعلق به سال 1985 است ابتدا در سن پترزبورگ پایتخت سابق روسیه قرار دادند اما با انتقال پایتخت به مسکو تصمیم بر آن شد تا پلاک برنزی را نیز به این شهر منتقل و در بین سنگ های پیاده رو نصب کنند، ناگفته نماند قبل از اینکه  نشان کیلومتر صفر نصب شود فاصله ها را از ساختمان اصلی اداره پست مسکو ارزیابی می کردند.

همچنین بخوانید:
آشنایی با بنای یادبود فتح فضا مسکو
کلیسای سنت باسیل مسکو
معرفی آسمان نمای مسکو

البته باید بدانید نشان کیلومتر صفر به دلیل اتفاقات تاریخی در راه انتقال به مسکو مفقود شد و بعد از گذشت 10 سال یعنی در سال 1995 این نشان را در انباری در راه مسکو پیدا کردند.

از نکات قابل توجه و عجیب در مورد نشان برنزی این است که مردم محلی مسکو بر این باورند، اگر کسی روی این پلاک بایستد و سکه ای روی شانه ی خود قرار دهد و آن سکه روی دایره بیفتد، هر آرزویی که داشته باشد برآورده می شود.

اگر قصد سفر به روسیه را دارید و علاقمند هستید تا از نشان کیلومتر صفر مسکو بازدید کنید پیشنهاد ما به شما فصل بهار و تابستان است زیرا که روسیه زمستان های بسیار سردی دارد و گشت و گذار را برای توریست ها سخت می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

نوزده − دوازده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.