دستور پخت کیمچی کره ای

کیمچی

مجله عصر پاییز – کیمچی یک نوع ترشی کره ای است که با سبزیجات و ادویه جات گوناگون تهیه می شود. این غذا در کره از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و مردم این کشور معمولا کیمچی را در وعده های غذایی همراه با غذا های برنجی، گوشتی و ماهی سرو می کنند. کیمچی انواع مختلفی دارد، معروف ترین نوع آن از کلم چینی و کاهو تهیه می شود. در ادامه این مقاله با طرز تهیه کمیچی کاهو آشنا خواهیم شد.

مواد لازم برای کیمچی کره ای:
کاهو
پیاز – پیازچه
ترب
تره فرنگی
ماهی مرکب
سیر
رب انار
آرد برنج
شکر
زنجبیل
نمک – فلفل قرمز

طرز تهیه:
در ابتدا کاهو ها را از هم جدا و مغز آن را خارج می کنیم؛ این برگ های تکه تکه شده را داخل ظرف آبی قرار می دهیم، مقدار آب باید در حدی باشد که برگ ها شناور شوند. سپس نمک را به برگ های کاهو اضافه می کنیم و حدود یک و نیم ساعت منتظر می مانیم تا به خوبی ترد شود. بعد از گذشت یک و نیم ساعت، کاهو را چند بار شسته تا نمک آن به خوبی از بین برود، سپس با آب سرد آبکشی می کنیم.

به ازای هر سه فنجان آب، نصف فنجان آرد برنج را در ظرفی مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم، مخلوط را آرام آرام هم می زنیم تا جوش بیاید. سپس یک چهارم فنجان شکر به مخلوط اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا فرنی شفافی به دست بیاید. بعد از اینکه فرنی کمی سرد شد آن را داخل ظرف بزرگی می ریزیم و رب انار یا سس ماهی را به علاوه فلفل قرمز و مقداری رب گوجه فرنگی به فرنی اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی سیر له شده، زنجبیل و پیاز خرد شده را به مواد اضافه می کنیم؛ (برای بهتر مخلوط شدن مواد می توانیم از دستگاه مخلوط کن استفاده کنیم) ماهی مرکب، پیازچه، تره فرنگی، ترب و هویچ نواری خرد شده را، به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

کاهو های جدا شده را به مواد به دست آمده اضافه می کنیم و با دست به خوبی هم می زنیم تا کاهو و بقیه سبزیجات با سس ترکیب شود؛ بعد از اینکه به خوبی ترکیب شدند مواد را درخل ظرف پلاستیکی درب دار می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم. این کیمچی را می توانید تا چند روز در یخچال نگهداری کنید و به مرور از آن استفاده و نوش جان کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

شش + 14 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.