روش های از بین بردن انواع لکه ها

روش های از بین بردن انواع لکه

مجله عصر پاییز – زمانی که لکه ای را روی پارچه و لباس هایمان می بینیم احساس می کنیم که پاک کردن آن دیگر امکان پذیر نیست آن را کنار گذاشته و استفاده نمی کنیم و یا شاید این فکر به نظرمان برسد که آیا راهی برای پاک کردن این لکه ها وجود دارد. البته در بازار لکه برهای شیمیایی وجود دارد که می تواند مؤثر باشد ولی این مشکل کوچک را با مواد و وسایلی که در دسترس داریم نیز می توانیم برطرف کنیم.

اگر علاقمند بودید خودتان این لکه ها را از بین ببرید با ما همراه باشید.

نکاتی قبل از لکه گیری

برای از بین بردن لکه روی لباس ابتدا باید رنگ پارچه خود را بشناسید برای این کار می توانید پارچه خود را  به مدت 20 دقیقه در محلول آب و نمک قرار دهید، اگر آب شما رنگی شود پارچه رنگ پس می دهد.

اینکه پارچه شما چه جنسی دارد مهم است. برای این کار می توان پارچه را در کف دست مچاله کرد، اگر پارچه چین و چروک خورد معلوم می شود که جنس پارچه ما ابریشم مصنوعی است در غیر این صورت ابریشم خالص است.

اگر لکه را می خواهید با آب اکسیژنه از بین ببرید و از سالم بودن آن مطمئن نیستید مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید، اگر کف کرد معلوم می شود سالم است.

از بین بردن لکه عطر

لکه عطر را می توان با جوش شیرن از بین برد. مقداری آب و جوش شیرین در ظرفی بریزید و لباسی که لکه دار شده داخل آن قرار دهید. به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا بماند و سپس آن را با مواد شوینده بشویید.

برای پاک کردن لکه عطر روی پارچه سفید از آب اکسیژنه استفاده کنید.

با الکل می توانید لکه عطر را از روی لباس های ابریشمی پاک کنید، به این صورت که الکل را روی لکه بمالید و سپس با آب ولرم و مایع مخصوص خیس کرده و بعد از مدتی آن را بشویید.

از بین بردن لکه جوهر

برای از بین بردن لکه جوهر می توانید از شیر استفاده کنید. ظرفی را برداشته و آن قسمت از لباس که آغشته به جوهر شده است داخل ظرف بگذارید و شیر را روی آن بریزید اجازه بدهید یک شب بماند و سپس آن را بشویید.

با آبلیمو نیز می توانید لکه جوهر را از روی لباس های رنگی تمیز کنید.

اسپری مو جوهر را حل می کند و لکه را به راحتی از روی لباس پاک می کند.

لکه جوهر را از روی لباس های سفید با وایتکس بر طرف کنید.

لکه خون

برای از بین بردن لکه خون از لباس می توان از سرکه سفید استفاده کرد. پارچه را داخل ظرفی بگذارید و روی آن قسمت از لباس که به خون آلوده شده است سرکه سفید بریزید. حدود نیم ساعت صبر کنید و سپس با آب سرد آن را بشویید. سرکه به بافت پارچه هیچ آسیبی وارد نمی کند.

لکه خون کهنه را می توانید با نفت از بین ببرید.

از بین بردن لکه سس

لکه های سس بر روی لباس را به این طریق می توان از بین برد که لباس را در محلولی از سرکه و مایع ظرفشویی قرار دهید. بهتر است نیم ساعت اجازه دهید تا در محلول بماند و سپس آبکشی کنید.

روش دیگر برای از بین بردن لکه سس: می توان از محلول آب اکسیژنه که در شش برابر آب حل شده استفاده کرد.

تمیز کردن آدامس

برای پاک کردن آدامس از روی مو می توانید مقداری کرم مرطوب کننده روی آن بمالید و سپس پارچه ای را روی مو بکشید تا لکه های آدامس تمیز شود.

با استفاده از سفیده تخم مرغ می توان آدامس را از روی مو پاک کرد، مقداری سفیده تخم مرغ روی لکه بپاشید و کمی صبر کنید وسپس به آرامی تکه های آدامس را از مو جدا کنید.

برای تمیز کردن آدامس از روی پارچه ابتدا تکه ای یخ روی آن قرار دهید تا آدامس سفت شود، سپس آدامس را از روی پارچه پاک کنید لکه ای که از آدامس باقی می ماند را می توانید با بنزین از بین ببرید.

از بین بردن لکه های میوه

برای از بین بردن لکه میوه از روی لباس های سفید از آب و صابون استفاده کنید.

لکه های میوه را از روی لباس های پشمی با آب اکسیژنه از بین ببرید.

برای از بین بردن لکه تمشک و شاه توت، لباس ها را با آب و پودر ماشین بشویید اگر از بین نرفت مقداری دوغ یا ماست روی آن بریزید و آن را بمالید تا از بین برود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × 2 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.