طرز تهیه باقلوای سه رنگ | سوغات شهر قزوین

باغلوا

مجله عصر پاییز – باقلوا یکی از شیرینی هایی خوشمزه و لذیذ ایرانی است که طرفدارن زیادی دارد و در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. از این شیرینی می توان در مراسم و مهمانی ها و همچنین در عید نوروز استفاده کرد. ما در آشپز خانه عصر پاییز این بار تصمیم داریم شما عزیزان را با شیوه درست کردن باقلوای قزوینی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

                                                    طرز تهیه باقلوا

مواد لازم برای تهیه خمیر باقلوا:

آرد سفید                           1 پیمانه

آب گرم                             1 قاشق سوپ خوری

گلاب                                1 قاشق سوپ خوری

روغن جامد                         1 قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای داخل باقلوا:

پودر پسته                          250 گرم

پودر بادام                          500 گرم

پودر قند                           500 گرم

زعفران دم کرده                  3 قاشق سوپ خوری

پودر هل                         1 قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای شربت باقلوا:

شکر                            1 پیمانه

گلاب                           2 قاشق سوپ خوری

آب                             1 پیمانه

طرز تهیه:

در ابتدا برای تهیه خمیر باقلوا ظرفی برداشته آب را به همراه روغن و گلاب داخل آن می ریزیم؛ پس از مخلوط کردن این سه مواد آرد را کم کم اضافه کرده و خوب ورز می دهیم تا خمیر یک دست شود، سپس آن را داخل یک نایلون گذاشته و اجازه می دهیم  به مدت 2 ساعت در دمای محیط استراحت کند. این کار باعث می شود تا خمیری نرم و لطیف داشته باشیم.

پودر قند و پودر هل را ترکیب کرده و به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس پودر بادام را هم دو قسمت کرده، یک قسمت آن را با زعفران مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط پودر قند و هل را به ترتیب: قسمت اول را با پودر پسته، قسمت دوم را با پودر بادام زعفرانی و قسمت سوم را با پودر بادام ساده ترکیب کرده کنار می گذاریم.

در مرحله بعد خمیر را روی یک سطح صاف قرار داده، با وردنه پهن می کنیم، آن را به صورت یک لایه نازک در آورده و از وسط برش می زنیم. یک قالب مستطیلی شکل برداشته و پس از چرب کردن یکی از خمیر ها را کف آن قرار می دهیم، حالا مواد باقلوا را به صورت لایه لایه روی هم می ریزیم.

ابتدا پودر پسته را روی خمیر می ریزیم، سپس آن را خوب می کوبیم تا فشرده و منسجم شود. لایه بعدی را با پودر بادام ساده پر کرده آن را هم می کوبیم، لایه سوم را  پودر بادام زعفرانی ریخته مثل دو روش قبل عمل می کنیم.

در آخر خمیر دیگر را روی مواد باقلوا قرار داده و فشار می دهیم، از پشت چاقو برای شکل دان خمیر استفاده کرده و آن را به صورت لوزی برش می زنیم.باقلوا را داخل فری که از قبل روشن کرده ایم با دمای 175 درجه سانتی گراد قرار می دهیم. 30 دقیقه زمان لازم است تا باقلوا پخته و آماده شود.

برای درست کردن شربت باقلوا شکر، آب و گلاب را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا جوشیده و غلیظ شود، سپس کنار می گذاریم تا خنک شود.

پس از خارج کردن باقلوا از فر روی آن را شربت سرد شده می ریزیم و اجازه می دهیم تا خنک شود. باقلوا را برش زده داخل ظرفی می چینیم. نوش جان..

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

ده − 3 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.