طرز تهیه قلیه ماهی

طرز تهیه قلیه ماهی

مجله عصر پاییز – قلیه ماهی یکی از خورشت های خوش طعم و خوشمزۀ ایرانی است که مخصوص جنوب کشورمان بوده و جنوبی ها بیشتر در مراسم و میهمانی های خود از این خورشت استفاده می کنند. اگر مشتاق یادگرفتن این غذا هستید ولی شیوۀ درست کردن آن را نمی دانید با ما همراه باشید تا نحوۀ طبخ آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای 4 نفر:

آرد    2 قاشق غذاخوری

ماهی جنوب   500 گرم

سیر   4 حبه

تمر هندی   200 گرم

گشنیز   400 گرم

شنبلیله   50 گرم

پیاز   1 عدد

روغن   به مقدار لازم

نمک، فلفل، زردچوبه و ادویۀ مخصوص جنوب   به مقدار لازم

طرز تهیۀ قلیه ماهی:

در ابتدا تمر هندی را با مقداری آب گرم مخلوط کرده به مدت یک ساعت اجازه می دهیم تا خیس بخورد. همچنین به ماهی ها نمک و فلفل می زنیم و به مدت 30 دقیقه کنار می گذاریم تا مزه دارشده و بوی آن گرفته شود.

اجاق گاز را روشن کرده و ظرفی روی آن قرار می دهیم، مقداری روغن داخل ظرف می ریزیم ، پیاز را که از قبل نگینی خرد کرده ایم به روغن اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا طلایی شود. سیرها را له کرده در ظرف دیگری سرخ می کنیم، سپس با پیاز مخلوط کرده و دوباره کمی تفت می دهیم.

در ادامه گشنیز و شنبلیه را که از قبل شسته و ساطوری کرده ایم را داخل موادمان ریخته به مدت 15 دقیقه سرخ می کنیم.در این مرحله ماهی های مزه دار شده را به موادمان اضافه کرده و به مدت 3 الی 4 دقیقه تفت می دهیم.

تمر هندی را که از قبل خیس کرده بودیم از صافی رد می کنیم تا هسته و پوست آن گرفته شود و همچنین آرد را در یک لیوان آب حل کرده به همراه تمر هندی و 5 لیوان آب داخل ظرف خورشت می ریزیم و شعله را زیاد می کنیم تا آب بجوش آید. به محض به جوش آمدن حرارت را کم کرده اجازه می دهیم خورشت مان به آرامی پخته شود. خورشت تقریباً 30 تا 60 دقیقه طول می کشد تا آماده شود.

خورشت قلیه ماهی را می توانید همراه با پلو میل کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

نه + 1 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.