طرز تهیه لازانیا بدون فر

طرز تهیه لازانیا

مجله عصر پاییز – لازانیا یکی از غذا های لذیذ و پر طرفدار ایتالیایی محسوب می شود. این غذا نوعی پاستای ورقه ای است که به همراه گوشت چرخ شده و پنیر پیتزا تهیه می شود.
لازانیا انواع مختلفی دارد و معمولا در فر درست می شود. در ادامه مقاله زیر با طرز تهیه لازانیا بدون فر آشنا خواهیم شد.

مواد لازم برای تهیه لازانیا:

گوشت چرخ شده  ۵۰۰ گرم
لازانیا  ۱ بسته
سوسیس  ۳۰۰ گرم
قارچ  ۵۰۰ گرم
پیاز خرد شده  ۱ عدد
فلفل دلمه  ۱ عدد
پنیر پیتزا  ۵۰۰ گرم
روغن، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه:

در ابتدا پیاز های خرد شده را در ماهیتابه تف می دهیم تا طلایی رنگ شود، گوشت چرخ شده را به پیاز اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم. فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه سوسیس خرد شده، خوب تف می دهیم.

سپس قارچ را خرد و به آن اضافه می کنیم، بعد از کمی سرخ شدن همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل سیاه را به مقدار لازم به مخلوط اضافه می کنیم. با اضافه کردن سس کچاپ به مواد، مخلوط تکمیل شده است؛ لازم است به مدت ۱۰ دقیقه درب مواد بسته باشد تا به خوبی مخلوط شود.

لازانیا را به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوشانده و آبکشی می کنیم. روی یک سینی دو برگ از لازانیا را به صورت بعلاوه قرار می دهیم و مقداری از مواد را به همراه پنیر پیتزا روی لازانیا ریخته، سپس دوباره به صورت یکی در میان مواد و پنیر پیتزا را ریخته و جمع می کنیم.

مقداری روغن داخل ماهیتابه می ریزیم و لایه های لازانیا را یکی یکی در آن قرار می دهیم و باز هم روی هر تکه، پنیر پیتزا می ریزیم. درب ظرف را گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه صبر می کنیم، در این زمان لازم است درب ظرف را زیاد باز و بسته نکنیم تا به خوبی در حرارت ملایم آماده شود. این لازانیای بدون فر را می توانید در وعده های نهار و شام سرو و نوش جان کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هشت + دوازده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.