طرز تهیه لونگی مرغ یا مرغ شکم پر

مجله عصر پاییز – لونگی مرغ یا مرغ شکم پر یکی از غذاهای خوش عطر و طعم محلی شهرستان آستارا و تالش است. این غذا در بین مردم این مناطق از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و به عنوان یکی از وعده های اصلی آنها به شمار می آید.

این غذای خوشمزه که بسیار مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته است در انواع مختلفی تهیه و طبخ می شود که از آن جمله  می توان به لونگی اردک و لونگی ماهی اشاره کرد. آشپز خانه عصر پاییز این بار قصد دارد تا شما عزیزان را با طرز تهیه لونگی مرغ آشنا کند پس با ما همراه شوید.

طرز تهیه مرغ شکم پر

مواد لازم برای تهیه مرغ لونگی:

مرغ کوچک                                   یک عدد

گردو آسیاب شده                             150 گرم

پیاز متوسط                                  3 عدد

زرشک                                       به مقدار دلخواه

نمک و فلفل                                  به مقدار لازم

رب ازگیل یا رب آلوچه                      4 قاشق غذاخوری

لیمو ترش                                    به مقدار دلخواه

گوجه فرنگی                                 2 عدد

طرز تهیه:

برای تهیه لونگی مرغ ابتدا از یک شب قبل پوست مرغ را جدا کرده، داخل و بیرون مرغ را تمیز می شوییم سپس مقداری نمک و فلفل به رب آلوچه اضافه کرده خوب هم می زنیم و با کمک قلمو به تمام بدن مرغ می مالیم، مرغ را داخل یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم تا مزه دار شود.

ظرفی را روی حرارت قرار داده، کمی روغن داخلش می ریزیم و پیازهای رنده شده را به آن افزوده کمی تفت می دهیم تا سبک ونرم شود.

در ادامه گردوی آسیاب شده را به پیاز اضافه کرده و پس از کمی سرخ کردن شعله را خاموش می کنیم. حالا مقداری نمک و فلفل به همراه زرشک و رب آلوچه به مواد داخل ظرف افزوده با هم مخلوط می کنیم تا به صورت خمیری یک دست در آید.

لیموها را به شکل ورقه های نازک برش زده داخل شکم مرغ قرار می دهیم سپس شکم مرغ را از مواد خمیری پر کرده و با نخ و سوزن می دوزیم.

در یک قابلمه مقداری روغن ریخته مرغ آماده شده را داخل آن می گذاریم و تمام قسمتهای مرغ را سرخ می کنیم. سپس گوجه فرنگی های شسته و خرد شده را به مرغ اضافه کرده درب ظرف را می گذاریم و اجازه می دهیم تا مرغ با حرارت ملایم به مدت 45 دقیقه نیم پز شود.

در نهایت سینی فر را با مقداری روغن چرب می کنیم و مرغ نیم پز شده را روی آن می گذاریم. سینی حاوی مرغ را داخل فری که از قبل با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کرده ایم قرار می دهیم.

30 دقیقه زمان لازم است تا لونگی مرغ کاملاً پخته و آماده شود.

زمانی که مرغ تغییر رنگ داد آن را از فر خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

13 + سیزده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.