طرز تهیه کالباس خانگی

طرز تهیه کالباس خانگی

مجله عصر پاییز – اکثر مردم علاقۀ زیادی به غذاهای فست فودی و ساندویچ دارند. کالباس یک غذای بسیار خوشمزه است که بیشتر مردم از خوردن آن لذت می برند اما به این علت که از سالم بودن مواد داخل کالباس مطمئن نیستند کمتر به طرف این غذا می روند. اگر مایلید برای فرزندان تان ساندویج کالباس خانگی تهیه کنید و با خیال آسوده آن را در اختیار اعضاء خانوادۀ خود قرار دهید، با آشپزخانه عصر پاییز همراه باشید تا نحوۀ درست کردن کالباس خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای درست کردن یک رول کوچک کالباس خانگی:

سینه مرغ                      1عدد کامل

آرد گندم                        3 قاشق غذا خوری

هویج                           1 عدد متوسط

زرده تخم مرغ                  3 عدد

قارچ                            5 عدد

روغن مایع                     2 قاشق غذاخوری

سیر                            3 حبه درشت

زرد چوبه، نمک و فلفل      به مقدار لازم

پودرآویشن                   نصف قاشق مربا خوری

دارچین، هل و جوز هندی (در صورت دلخواه)  به مقدار لازم

طرز تهیه:

در ابتدا مرغ های شسته شده را پس از اینکه استخوان هایش را جدا کردیم، تکه تکه می کنیم به همراه سیر داخل چرخ گوشت می ریزیم و دو بار از چرخ در می آوریم. سپس ادویه ها را که شامل زرد چوبه، نمک، فلفل و پودر آویشن و همچنین پودر دارچین، هل و جوز هندی است را به گوشت چرخ شده اضافه کرده، ورز می دهیم تا  تمام مواد با هم مخلوط شود.

در ادامه زرده تخم مرغ و روغن مایع را به مواد گوشتی افزوده و ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب شده و به خورد هم بروند. در مرحلۀ بعد آرد الک شده را داخل ظرفی که مایۀ گوشتی در آن قرار دارد، می ریزیم و با دست خوب ورز می دهیم.

هویج را پس از پختن نگینی کرده به همراه قارچ های نگینی شده به مایۀ کالباس اضافه می کنیم. سپس یک فویل یا سلفون را روی سطحی پهن می کنیم و مایۀ کالباس را داخل آن قرار داده، خوب می پیچیم تا به صورت رول درآید. پس از اینکه رول ما آماده شد برای اطمینان خاطر چند دور سلفون دور آن می پیچیم تا آب داخل مایۀ کالباس نشود.

در آخر ظرفی را برداشته داخلش را از آب پر می کنیم، روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم تا به جوش آید؛ سپس رول کالباس را در یک ظرف فلزی گذاشته داخل آب جوش قرار می دهیم. 60 دقیقه زمان لازم است تا کالباس ما پخته و آماده شود.

کالباس پخته شده را داخل یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت یک روز بماند تا کاملاً سرد شود در این صورت به هنگام برش زدن بافت آن خراب نشده و ریش ریش نمی شود.

کالباس آماده شده را داخل نان باگت گذاشته، به همراه گوجه فرنگی، خیار شور، کاهو و سس مایونز نوش جان کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

یازده − شش =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.