معرفی جاهای دیدنی روسیه

جاهای دیدنی روسیه

کشور روسیه با مساحت 17,075,400 کیلومتر مربع پهناورترین کشور جهان محسوب می شود.

این کشور که در شمال اوراسیا قرار گرفته با اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی و با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد.

روسیه با جمعیتی بالغ بر 145 میلیون نفر عنوان نهم دنیا را به خود اختصاص داده است.

این کشور دارای آب و هوای خشک وسرد بوده، تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی به شدت سرد دارد به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به روسیه فصل تابستان است.

روسیه به دلیل آثار تاریخی و معماری باشکوه و جاذبه های گردشگری فراوان هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سرتا سر دنیا است.

در ادامه به معرفی جاهای دیدنی  روسیه این کشور فوق العاده زیبا می پردازیم.

کاخ موزه پترهوف

کاخ موزه پترهوف

کاخ موزه پترهوف یکی از جاذبه های شگفت انگیز کشور روسیه به شمار می آید که در سال 1709 با مساحت 110 هکتار به دستور سزار پیتر بزرگ طی 14 سال ساخته شد.

این بنای باشکوه که در ساحل خلیج فنلاند (دریای بالتیک) واقع شده از کلیسا، آشپزخانه، حمام خانواده تزار، آب نماهای طبقاتی و پله ای و تندیس های برنزی زیبا تشکیل شده است.

کاخ موزه پترهوف از جمله بناهایست که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

کاخ کرملین

کاخ کرملین

کاخ کرملین از قدیمی ترین و معروف ترین بناهای تاریخی روسیه به حساب می آید که با مساحت 25000 متر مربع به شکل مستطیل در بخش شرقی میدان سرخ واقع شده است.

این کاخ زیبا با قدمتی 600 ساله در زمان امپراتوری نیکلای اول توسط گروهی از معماران روسی به سرپرستی کنستانتین تون در مسکو ساخته شد.

بنای مشهور کرملین که قلب مسکو نامیده می شود از سال 1838 ساخت آن آغاز و تا سال 1849 ساخت آن به طول انجامید.

کاخ کرملین در سال 1990 در لیست میراث یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل یک بنای بسیار زیبا و با رنگ های گوناگون است که به دستور ایوان چهارم واسیلیوچ در سال 1555 میلادی در میدان سرخ مسکو ساخت آن آغاز و در سال 1561 میلادی ساخت آن به پایان رسید.

این بنای تاریخی باشکوه که داخل آن از نقاشی ها و تزئینات خاصی استفاده شده یکی از نمادهای کشور روسیه محسوب می شود و قدمتی 450 ساله دارد.

کلیسای معروف و پر طرفدار سنت باسیل مسکو در سال 1929 به یک موزه تبدیل شد و همچنین در سال 1990 میلادی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

 کاخ زمستانی یا موزه آرمیتاژ

 کاخ زمستانی یا موزه آرمیتاژ

کاخ زمستانی یک بنای بسیار باشکوه در شهر سنت پترزبورگ روسیه است که در سال 1754 میلادی به دستور ملکه الیزابت دختر پتر کبیر ساخت آن آغاز شد.

این کاخ دیدنی و جذاب که تا سال 1762 ساخت آن به طول انجامید از 1500 اتاق، 1786 درب و 1945 پنجره تشکیل و تا سال 1917 محل اقامت تزارها بوده است.

بنای تاریخی و زیبای زمستانی در نزدیکی میدان سرخ و در کنار کاخ اصلی پتر کبیر قرار گرفته و اتاق های آن یکی از مشهورترین بخش های موزه ی آرمیتاژ به شمار می آید.

موزه پوشکین

موزه پوشکین

موزه ی معروف پوشکین واقع در مقابل کلیسای نجات یافته در خیابان ولخونکا در شهر مسکو یکی از غنی ترین موزه های هنری اروپا محسوب می شود.

این موزه ی زیبا  را معمارانی چون رومن کلین و ولادیمیر شوخوف در سال 1898 ساخت آن را آغاز کردند و در سال 1912 ساخت آن را به پایان رساندند.

موزه ی پوشکین آثار ارزشمندی از نقاشان معروف دنیا را در خود جای داده است که از آن جمله می توان به رافائل، رامبرانت، پل سزان، لوکاس کراناخ پدر، ساندرو بوتیچلی، ادگار دگا، پابلو پیکاسو، ونسان ون گوگ، پل گوگن، آندره دورن، کامی پیسارو، پیر اوت رنوآر اشاره کرد.

اشیای باستانی، کلکسیون عکس، حیوانات تاکسی درمی از دیگر آثاریست که در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

پارک گورکی

پارک گورکی

بوستان گورکی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور روسیه به شمار می آید که در امتداد رودخانه ی مسکوا توسط کنستانتین ملنیکوف معمار مشهور شوروی بنا و در سال 1928 درب آن به روی مردم بازگشایی شد.

این پارک محبوب و دوست داشتنی از امکاناتی نظیر اسکی روی یخ، پیاده گردی، دومیدانی، زمین تنیس، میز پینگ پنگ، اسکیت بوردینگ، موزه، سینما،  نمایشگاه کتاب، زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال ساحلی، زمین هندبال ساحلی و قایق پدالی برخوردار بوده است و فضای سرسبز و دل انگیز آن می تواند اوقات خوشی را برای مردم روسیه و گردشگران فراهم کند.

کاخ کاترین

کاخ کاترین

کاخ کاترین یک قصر بسیار زیبا و مجلل واقع در 30 کیلومتری جنوب سنت پترزبورگ است.

این قصر باشکوه را پتر کبیر در سال 1708 میلادی به همسرش کاترین اول هدیه داد و توسط دختر کاترین با 100 کیلوگرم طلای ناب مزین شد.

از بخش های دیدنی کاخ کاترین می توان به اتاق های کهربا، طلایی و سبز اشاره کرد، که از آن میان می توان اتاق کهربا را به دلیل اینکه تمام وسایل آن از سنگ کهربا ساخته شده از جذاب ترین آنها دانست.

موزه کولومنسکویه

موزه کولومنسکویه

موزه ی کولومنسکویه موزه ای قدیمی و باستانی در جنوب شرق مسکو است که سال تأسیس آن به 2005 میلادی بازمی گردد.

این بنای سلطنتی که نام آن برگرفته از جاده ای به همین نام بوده آثار هنری، نقاشی و صنایع دستی روسیه را به نمایش گذاشته است و همچنین نمایشگاه های عسل در روسیه در کولومنسکویه برگزار می شود.

موزه کولومنسکویه که یک شاهکار معماری در دنیا به شمار می آید سال 1994 در لیست میراث یونسکو به ثبت جهانی رسید.

باغ تابستانی

باغ تابستانی

باغ تابستانی، بوستانی فوق العاده شگفت انگیز و تماشایی در شهر سنت پترزبورگ روسیه است.

ساخت این باغ جذاب از سال 1704  توسط پادشاه پیتر کبیر آغاز شد، وی همچنین طراحی این باغ زیبا را خودشان شخصأ برعهده گرفته بودند، اما بعدها در طراحی باغ تابستانی از طراحان و معماران هلندی و فرانسوی نیز استفاده شد.

احداث این باغ خارق العاده در سال 1719  با یکصد مجسمه سنگ مرمرین و گرانیت، کاشت انواع گونه های گیاهی، برکه های زیبا، گلدان های گران قیمت و… به اتمام رسید.

رودخانه مسکوا

رودخانه مسکوا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور روسیه رودخانه معروف و پرطرفدار مسکوا است، که در غرب کشور روسیه و در 140 کیلومتری بخش اروپایی قرار دارد.

رود زیبا و پرآب مسکوا با 502 کیلومتر طول از مرکز شهر مسکو عبور می کند و به رود اوکا می ریزد و پس از پیوستن به رود ولگا به دریای کاسپین منتهی می شود.

از دیدنی های جذاب رود خانه ی مسکوا کشتی رادیسون رویال است که با سوار شدن بر روی این شناور می توان لحظات شاد و لذت بخشی را برای خود و خانواده فراهم کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × 2 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.