هدف گذاری در مدیریت کسب کارهای کوچک از دیدگاه ماکان آریا پارسا

به عقیده دکتر ماکان آریا پارسا کارآفرین برتر ایرانی، برای اینکه یک کسب و کار بتواند به اوج بالندگی خود دست پیدا کند، باید مدیریت آن به صورت کاملا حرفه ای صورت بگیرد. به طور قطع بسیاری از کسب و کارها به دنبال آن هستند که سهم بیشتری از بازار مصرف کنندگان را به خود اختصاص دهند. برای رسیدن به چنین جایگاهی باید هدف گذاری مدیران کسب و کار به صورت کاملا حرفه ای صورت بگیرد. ماکان آریا پارسا به عنوان یکی از کارآفرینان موفق به صورت ویژه بر لزوم داشتن هدف در کسب و کار تاکید دارد و خود نیز از این اصل برای موفقیت خویش بهره برده است.

ماکان آریا پارسا

چرا هدف گذاری در  کسب و کار اهمیت بالایی دارد؟

شروع یک کسب و کار جدید چالش های خاص خودش را  دارد و مدیر آن باید مهارت های مختلفی برای اداره کردن شرایط موجود داشته باشد. یکی از مهم ترین کارهایی که باید در مدیریت کسب و کار در نظر گرفت هدف گذاری است. چنانچه یک بیزینس دارای هدف مشخصی نباشد، مسلما نمی تواند رشد زیادی را هم تجربه کند. از همین جهت به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای ایجاد اهداف درست زمان صرف کنید. به صورت کلی ایجاد اهداف مختلف نیازمند برنامه ریزی درست و هدفمند است.

زمانی که شما هدف گذاری خود را به درستی صورت می دهید،‌ راه رسیدن به موفقیت های بیشتر برای شما باز خواهد شد. مورد دیگری که در این بین اهمیت پیدا می کند یادگیری روش درست هدف گذاری است. متاسفانه بسیاری از مدیران کسب و کار آگاهی لازم در این مورد را ندارند و به طور قطع  کسب و کار آن ها با آسیب زیادی روبرو خواهد شد. از همین رو ماکان آریا پارسا که یکی از کارآفرینان موفق ایرانی است، آموزش اصول هدفگذاری را دنبال می کند. به طور قطع اگر شما آموزش های این فرد بزرگ را جدی بگیرید، نتایج ایجاد شده برای شما هم فوق العاده خواهد بود.

لزوم هدف گذاری زمان بندی شده از نظر ماکان آریا پارسا

برای اینکه مدیر کسب و کار بتواند شرایط خود را به درستی مدیریت کند،‌ باید حتما در هدف های خود فاکتور زمان را هم در نظر داشته باشد. برای اینکه شما بتوانید میزان فروش خود را به یک سطح خاص برسانید، در ابتدا باید زمان مخصوصی برای رسیدن به آن مشخص کنید. به طور مثال رسیدن به فروش ۵ میلیاردی ممکن است در بازه زمانی ۶ ماهه عالی باشد ولی این آمار در طول یکسال نتیجه قابل قبولی نباشد.

به همین جهت برای تمامی هدف هایی که در کسب و کار تعیین می کنید عامل مهم و تاثیر گذار زمان را فراموش نکنید. به صورت کلی اهداف به شکل کوتاه مدت و بلند مدت ترسیم خواهند شد.

بدون شک اگر شما بتوانید که به اهداف کوتاه مدت خود دست پیدا کنید،‌ شرایط برای رسیدن به اهداف بلندمدت نیز  فراهم خواهد شد. برای اینکه بتوانید در عرصه کارآفرینی بدرخشید، چاره ای جز این نخواهید داشت که زمان بندی کردن اهداف را یاد بگیرید. آقای دکتر ماکان آریا پارسا نیز تاکید ویژه ای بر پارامتر زمان دارند و آن را عامل بسیار مهمی برای رسیدن به موفقیت می دانند. با توجه به جایگاه و اهمیت بالای زمان در تعیین اهداف،‌ حتما تمرکز خود را بر روی این امر اختصاص دهید تا به آن تسلط کافی پیدا کنید.

نحوه تعیین هدف برای مدیران کسب و کار

یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر مدیری باید آن را داشته باشد، ترسیم هدف های درست است. ایجاد اهداف مختلف و مدیریت کردن آن ها نیاز به مهارت زیادی دارد که باید آگاهی خود را در این مورد تا جایی که امکان دارد بالا ببرید. نوشتن هدف برای کسب و کار نیز اصول خاص خودش را دارد که فرد باید این موارد به صورت ویژه بیاموزد. با توجه به وضعیت خاصی که در کسب وکار وجود دارد، عدم ترسیم درست اهداف می تواند شما را به نابودی بکشاند. بعضی از مدیران برای تعیین هدف خود محافظه کارانه عمل می کنند.

دکتر ماکان آریا پارسا

به یاد داشته باشید که هدف های محافظه کارانه آسیب های متعددی به شما می زند و شرایط را برای شما سخت خواهد کرد. در این حالت شما انگیزه کافی برای حرکت را نخواهید داشت و کسب و کار شما به حالت سکون باقی می ماند. از طرفی برخی دیگر از مدیران نیز اهداف رویاپردازانه تعیین می کنند که این مورد نیز به آن ها آسی وارد می کند.

با توجه به اینکه هدف در این حالت دور از دسترس فرد است، میزان اقدام و عمل کسب و کار را کاهش خواهد داد. به نظر آقای ماکان آریا پارسا، هدف باید جامعیت داشته باشد و به شکل واقع بینانه تعریف شود. مسلما در چنین وضعیتی می توانید از کسب و کار خود را رشد دهید و به موفقیت برسید.

چرا باید اهداف کسب و کار نوشته شود؟

یکی از مهم ترین قدم هایی  که باید برای رسیدن به موفقیت بردارید این است حتما باید اهداف کسب و کار به شکل مکتوب دربیایند. اگر شما اهداف را فقط در ذهن خود داشته باشید، کمتر آن را جدی می گیرید و احتمال فراموش کردن آن نیز وجود دارد. از همین رو بهتر است که تمامی هدف های مربوط به کسب و کار خود را یادداشت کنید تا احتمال رسیدن به آن ها افزایش پیدا کند.

زمانی که شما اهداف خود را بر روی کاغذ می آورید، در واقع به آن عینیت می بخشید و این انرژی در کسب و کار شما نیز جریان پیدا می کند. دکتر ماکان آریا پارسا به صورت ویژه بر لزوم نوشتن اهداف تاکید می کند و خود نیز برای مدیریت کسب و کارهای خود از این بستر استفاده می برد.

سخن پایانی

هدف گذاری در مدیریت کسب و کار یک اصل بسیار مهم و حیاتی است که باید به بهترین شکل ممکن آن  را انجام داد. خوشبختانه ماکان آریا پارسا به شکل دقیق آموزش نحوه هدف گذاری را در اختیار مدیران کسب و کار قرار می دهد تا آن ها نیز بتوانند از این فرصت ویژه به نفع خود استفاده کنند. مسلما با یادگیری درست و حرفه ای هدف گذاری،‌ قادر خواهید بود که مراحل موفقیت را به راحتی پشت سر بگذارید. سعی کنید از آموزش های ماکان آریا پارسا نهایت استفاده ممکن را ببرید تا شما هم به موفقیت دست پیدا کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده − ده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.