ترانه علیدوستی به سینمایی اورکا پیوست

ترانه علیدوستی

مجله عصر پاییز – ترانه علیدوستی بازیگر شناخته شده سینما و تئاتر برای ایفای نقش در فیلم “اورکا” به کارگردانی سحر مصیبی به این پروژه پیوست. این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی طهورا ابوالقاسمی و نویسندگی طلا معتضدی در مراحل پیش تولید بوده که با تکمیل شدن بازیگران و سایر عوامل، فیلمبرداری آن به زودی آغاز می شود.

علیدوستی پس از بازی در فیلم سینمایی “فروشنده” به تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۹۵، با گذشت سه سال اینبار در “اورکا” حضور خواهد داشت. این هنرمند همچنین با ایفای نقش در سه فصل سریال “شهرزاد” به کارگردانی حسن فتحی به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد؛ شهاب حسینی بازیگر سرشناس کشورمان نیز در این دو فیلم با او همبازی بود. استراحت مطلق، مادر قلب اتمی، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، آسمان زرد کم عمق، پذیرایی ساده، انتهای خیابان هشتم و … از جمله فیلم هایی می باشد که ترانه علیدوستی طی سال های فعالیت خود در آن حضور داشته و موفق به کسب جوایزی بسیاری در چندین جشنوراه شده است.

“اورکا” اولین فیلم داستانی سحر مصیبی در کارنامه هنری وی محسوب می شود؛ او پیش از این کارگردانی فیلم مستند “صفر تا سکو” که داستان زندگی خواهران منصوریان ووشوکاران کشورمان را به تصویر کشیده، کارگردانی کرده است. این اثر به تهیه کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی در رشته های بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و صداگذاری جشنوراره فیلم فجر نامزد کسب جایزه شد. همچنین جایزه بهترین فیلم اول فستیوال فیلم “ریندنس” آخرین جایزه ای می باشد که به این فیلم مستند تعلق گرفته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 + نه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.