جاذبه های گردشگری کیش

جزیره کیش

مجله عصر پاییز – جزیره کیش یکی از مقاصدی است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب میکند و به یکی از مهم ترین مناطق تفریحی ایران تبدیل شده است که به آن لقب مروارید خلیج فارس را داده اند. در این مقاله قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری کیش آشنا کنیم تا قبل از سفر خود اطلاعات کافی در مورد جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا داشته باشید.

 

 تفریحات آبی

تفریحات آبی جزیره کیش

متنوع ترین تفریحات آبی را میتوانید در جزیره کیش تجربه کنید. اگر علاقه مند به تفریحات آبی هستید این جا بهترین گزینه برای شماست که ورزش های آبی مانند جت اسکی، موج سواری، چتر سواری و غواصی را تجربه کنید. اگر به این ورزش های پر هیجان علاقه ندارید میتوانید از قایق سواری با قایق هایی که کف آن ها از جنس ششیشه است و تمام دنیای زیر آب در زیر پای شما قرار دارد لذت ببرید.

 

کشتی یونانی

کشتی یونانی در جزیره کیش

این کشتی ساخت کشور بریتانیا است که در سال 1345 در سواحل جزیره کیش به گل نشست. کشتی یونانی مالکان مختلفی داشته که آخرین آن ها یک یونانی بوده است به همین علت آن را کشتی یونانی می نامند. برای نجات این کشتی تلاش های بسیاری شد اما هیچ کدام به نتیجه نرسید و کشتی در همان جا برای همیشه ماند.
این کشتی یکی از زیباترین جاذبه های جزیره کیش است که در هنگام غروب منظره زیبایی برای عکاسی به وجود می آورد و پیشنهاد می شود که در سفر خود بازدید از این منطقه را از دست ندهید.

 

مسیر دوچرخه سواری

مسیره دوچرخه سواری جزیره کیش

از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیر های دوچرخه سواری ایران همین مسیر می باشد. مسافت این مسیر 75 کیلومتر است که فقط برای عبور و مرور دوچرخه بوده و هیچ ماشینی در جلوی راهتان قرار ندارد و با خیال راحت میتوانید از دوچرخه سواری لذت ببرید. یکی دیگر از مزایای آن این است که نیازی نیست که حتما خودتان دوچرخه داشته باشید در نقاط مختلف جزیره ایستگاه هایی تعبیه شده است که میتوانید از آن جا دوچرخه، اسکوتر، دوچرخه های دو نفره و سه چرخه به صورت روزانه یا ساعتی کرایه کنید.

 

شهر زیر زمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز در جزیره کیش

حفر قنات در زمان قدیم یکی از راه های مقابله با کم آبی بوده است.قنات ها به صورت عمودی و در سطحی شیب دار حفر میشوند.شهر زیر زمینی کاریز نمونه ای از این قنات ها میباشد که 2500سال قدمت دارد هنگام بازدید از اینجا میتوانید در راهرو های زیر زمینی قدم بزنید و از نحوه کارکرد قنات ها بازدید کنید.این طول که طول آن حدود 8 چکیلومتر میباشد به همین علت هنگامی که قدم میزنید و از این جا بازدید میکنید گویی در یک شهر زیر زمینی هستید.

 

ساحل مرجانی

ساحل مرجانی جزیره کیش

در همه جای دنیا سواحل یکی از مهم ترین بخش گردشگری آن منطقه محسوب می شود. در بخش شرقی جزیره کیش ساحل مرجانی قرار گرفته که یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری این جزیره است. در این قسمت شما میتوانید از آلاچیق ها استفاده کنید و همچنین وجود درخت نخل منظره ی زیبایی را رقم زده است. یکی از بهترین لحظات این ساحل هنگام غروب آفتاب است که منظره ای بکر و فراموش نشدنی را برای شما می سازد. این مکان به کلوپ ورزش های آبی نیز مجهز است که میتوانید از قبل ورزش مورد نظر را برای خود رزرو کنید.

 

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره در جزیره کیش

این شهر متعلق به قرن هشتم است که سعدی نیز در کتاب گلستان خود از آن نام برده است. این شهر باستانی که یکی از مناطق دیدنی جزیره کیش می باشد، در قسمت شمالی جزیره قرار دارد. وجود معماری های قدیمی در گوشه کنار این مکان و همچنین ویرانه های آن که نشانگر پر رونق بودن این منطقه نیز هستند از جذابیت های این منطقه به شمار می رود. تحقیقاتی که باستان شناسان بر روی این شهر انجام داده اند نشان میدهد که شکل گیری این شهر مربوط به حدود هزار سال پیش می باشد که ششصد سال پس از آن شهر به صورت متروکه در آمده است.

 

لاک پشت های دریایی

لاک پشت های دریایی در جزیره کیش

این لاک پشت ها که به لاک پشت های پوزه عقابی معروفند در بین ماه های اسفند تا مرداد برای تخمگذاری وارد به مناطق حفاظت شده سواحل کیش میشوند. اگر در این مدت به جزیره کیش سفر کردید دیدن این لاک پشت ها را از دست ندهید چراکه وجود لاک پشت ها منظره جالبی را در سواحل این جزیره رقم زده است.

 

آب انبار دوقلو

آب انبار دوقلو در جزیره کیش

در ابتدا با دیدن آب انبارهای شهر کیش معماری شهر یزد از ذهنتان گذر میکند. این آب انبار با معماری سنتی خود دارای دو گنبد و پنج بادگیر می باشد. وظیفه این بادگیر ها ورود و خروج هوا و تهویه آب بوده است که البته این بادگیر ها نیز به معماری باستانی ایران تعلق دارد.

 

درخت سبز

درخت سبز در جزیره کیش

در منطقه شمالی جزیره کیش مجموعه درختانی وجود دارد که در قسمت معروف جزیره به نام دره پرتغالی ها قرار دارد. این درختان در نزدیکی یکی از کهن ترین درختان منطقه که قدمت آن به حدود 600 سال پیش می رسد، قرار گرفته اند. مردم بر این باورند که این درخت بسیار فرخنده و خوش یمن می باشد که عده ای برای گرفتن حاجت به آن مراجعه میکنند و به شاخه های پیچیده اش دخیل می بندند. در اطراف این مجموعه نیز فضای سبزی وجود دارد که مکان مناسبی برای استراحت است.

 

پارک ساحلی میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا در جزیره کیش

این پارک که در قسمت شمال و شمال غربی جزیره کیش واقع شده است هر روزه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می کشاند. این پارک ساحلی آلاچیق ها و مکان هایی برای پخت کباب و همچنین پارکینگ دارند. همچنین وجود بازار ها، کتابخانه ها و تماشای ماهی های جنوب در مسیر دوچرخه سواری از زیباترین منظره های این پارک هستند. پارک ساحلی میر مهنا یکی از بهترین مکان ها برا گذراندن اوقات فراغت به همراه دوستان و خانواده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × سه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.