معرفی جاهای دیدنی چین

جاهای دیدنی چین

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی چین می پردازیم.چین یکی از کشورهای بزرگ آسیایی به شمار می آید که به دلیل داشتن جاذبه های زیاد و ابعاد اقتصادی، تجاری هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران فراوانی از سرتا سر دنیا است.

مجله عصر پاییز-این کشور با جمعیتی بالغ بر 1 میلیارد و 450 میلیون  نفر جزء پرجمعیت ترین کشورهای جهان محسوب می شود و با مساحت 9 میلیون و 596 هزار بعد از «روسیه، کانادا و آمریکا» چهارمین کشور پهناور جهان است.

چین از مناظر طبیعی و سرسبز بسیار متنوعی برخوردار بوده ، و آب و هوای آن در فصل تابستان  گرم و در فصل زمستان سرد است.

این کشور از سمت شمال با «روسیه، قزاقستان، مغولستان» از جنوب با «میانمار، هند، لائوس، نپال، ویتنام، بوتان»  از شرق با «کره شمالی، کره جنوبی » و از غرب با «قرقیزستان، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان» همسایه است.

همچنین کشور چین از 22 استان به نام های آن هوئی، جیانگسو، جیانگشی، جی لین، چینگهای، چجیانگ، سیچوان، شاآنشی، شانشی، شاندونگ، فوجیان، گانسو، گوئیژو، گوانگ دونگ، لیائونینگ، هاینان، هنان، هیلونگ جیانگ، هبئی، هوبئی، هونان و یون نان تشکیل شده است.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه یکی از بناهای باشکوه و قدیمی کشور چین محسوب می شود که با مساحتی حدود 72 هکتار به شکل مستطیل در شهر پکن پایتخت این کشور واقع شده است.

این شهر که یکی از جاهای دیدنی چینبه حساب می آید در سال 1406 توسط دومین امپراتور سلسه مینگ (جو دی) تأسیس شد و با حدود 1 میلیون کارگر زمان ساخت آن 14 سال به طول انجامید.

این بنای بزرگ و دیدنی از 90 قصر و بیش از 9 هزار اتاق تشکیل شده و 24 امپراتور در این قصرها زندگی می کردند.

دیدار از شهر ممنوعه در سال 1924 برای عموم مردم آزاد گردید تا میزبان گردشگران شود.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

یکی دیگر از جاهای دیدنی چین دیوار بزرگ چین است دیواری باشکوه و عظیم که در سده پنجم تا هشتم قبل از میلاد به طول تقریبی 21,196 کیلومتر در طول 2000 سال توسط  19سلسه از قرن 7 قبل از میلاد تا قرن 16 بعد از میلاد برای دفاع در مقابل مهاجمان مغول بنا شد.

این دیوار طولانی و مستحکم از نزدیکی مرز کره و دریای بوهان آغاز می شود و امتداد آن تا بیابان گوبی می رسد،  همچنین از 9 استان و منطقه خود مختار در شمال چین مانند پکن، شاآنشی، هبئی، مغولستان داخلی، نینگ شیاو گانسو عبور می کند.

این بنای تاریخی سال 1987 میلادی در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا چین

کاخ زیبای پوتالا نام صومعه ی مقدس بودائیان است که در قرن  7توسط پادشاه سنگتسن گامپو در شهر لهاسا در تبت تأسیس شد.

این بنای دیدنی و با ارزش  تا سال 1959 زادگاه دالایی لاما بود، اما زمانی که تبت به اشغال نظامی توسط جمهوری خلق چین در آمد او به هند فرار کرد.

قصر پوتالا با بیش از 110 متر ارتفاع و مساحت 130000 متر مربع  در مرکز دهکده ی لهاسا بر روی کوه سرخ قرارگرفته است.

این اثر تاریخی که از دو بخش کاخ سفید و کاخ سرخ تشکیل شده شامل عبادتگاه ، خوابگاه، تالار، مدرسه های دینی و حیاط بوده و در ساخت آن از سنگ ، چوب و گرانیت استفاده شده است.

کاخ پوتالا  که موزه دولتی چین محسوب می شود در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

غار موگای

غار موگای

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کشور چین غار موگای یا غار هزار بودا است که در جنوب شرقی مرکز دان هوانگ و در استان گانسو قرار گرفته است.

غار موغای که مربوط به 1600 سال پیش است  با 2 هزار مجسمه ی رنگی و 45 هزار متر مربع نقاشی دیواری در مسیر جاده ی ابریشم واقع شده است.

این اثر تاریخی با 492 پرستشگاه به طول 25 کیلومتر در سال 1987 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

شهر پینگ یائو

شهر پینگ یائو چین

شهر پینگ یائو یکی از شهر های باستانی و خاطره انگیز کشور چین به شمار می آید که در 715 کیلومتری پکن استان شانشی قرار گرفته است.

این شهر تاریخی از 4 خیابان اصلی، 8  خیابان فرعی، 72 کوچه و 100 مغازه تشکیل شده است که در دوران سلسه ی چینگ، یک مرکز تجاری محسوب می شد.

وجود 100 مغازه در شهر زیبای پینگ یائو آن را به یک مرکز خرید تبدیل کرده و کالاهایی نظیر ابریشم، فانوس، منسوجات، تنباکو و … به خریداران عرضه می شود.

این شهر قدیمی در سال 1997 در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی

پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی

پارک حیرت انگیز ژانگجیاجی یکی از جاهای دیدنی چین است که به معرفی آن می پردازیم. پارک ژانگجیاجی یک پارک جنگلی با مساحتی حدود 130 کیلومتر در 32 کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه واقع شده است.

از ویژگی های این پارک می توان به ستون های سنگی که ارتفاع بعضی از آنها به بیش از  صد متر می رسد و همچنین به حیات وحش، آبشارها و رودها، آسانسور بیلانگ، پل شیشه ای و طویل ترین تله کابین جهان اشاره کرد.

پارک جذاب و دیدنی ژانگجیاجی سال 1992 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

کاخ تابستانی پکن

کاخ تابستانی پکن

کاخ تابستانی پکن یکی ازشاهکارهای معماری کشور چین است که سال 1750 در شمال غرب مرکز پکن با ارتفاع 60 متر ساخته شده است.

کاخ باشکوه تابستانی پکن از قسمت های مختلفی تشکیل شده که از آن جمله می توان به سالن جید یبلوندز، تالار خیر خواهی، پیاده رو، قایق سنگی 96 متری، چشمه های آب، پل ها و معابد اشاره کرد که در مجموع توانسته اند این قصر ارزشمند را به وجو آورد.

این کاخ زیبا و مجلل در دسامبر 1998 در لیست میراث تاریخی یونسکو انتخاب و به ثبت رسید.

ارتش تراکوتا (ارتش سفالین)

ارتش تراکوتا (ارتش سفالین)

ارتش سفالین از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور چین محسوب می شود و به سال  220 قبل از میلاد باز می گردد.

معبد لشکر سفالین که از 7000 سرباز، 130 کالسکه ی نظامی و 520 اسب تشکیل شده سال 1974  در استان شاآنشی با وسعتی بیش از 98 کیلومتر توسط کاوشگران کشف و پیدا شد.

ارتش سفالین متعلق به چین شی هوان اولین امپراتور چین متحد است که از سال 221 تا 210 فرمانروای چین باستان بوده .

این اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

بودای بزرگ لشان

بودای بزرگ لشان

بودای بزرگ لشان با قدمتی 1300 ساله در قسمت جنوبی استان سیچوان در نزدیکی شهر لشان واقع شده است.

این بنای تاریخی که ارتفاع آن به 71 متر می رسد بزرگترین پیکره ی سنگی در جهان  به حساب می آید.

بودای بزرگ لشان که عنوان اولین پرستشگاه بودائی در چین را به خود اختصاص داده   کنار یک رودخانه در کوهستان امی ساخته شده است.

این مکان مقدس سال 1996 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

باغ یویوان

باغ یویوان

باغ یویوان از دیگر جاهای دیدنی چین یکی از باغ های جذاب و قدیمی این کشور است که با مساحتی حدود 20000 متر مربع در شمال شرقی شهر شانگهای قرار دارد.

این باغ دیدنی با قدمتی 400 ساله در زمان سلسه ی مینگ بین سالهای 1559 تا 1578 ساخته وتأسیس شد.

باغ زیبای یویوان که هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب  می کند از شش بخش شامل تالار سانسویی، اتاق وانهوا، تالار دینچون، تالار هوئیجینگ، تالار یوهوا و باغ درونی تشکیل شده است.

از امکانات این باغ می توان به آلاچیق، بازارچه های صنایع دستی، استفاده از قایق برای بازدید از باغ، ایوان های شیک و فضاهای سبز سنگی  اشاره کرد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 × 4 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.