طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ

اشترودل مرغ و قارچ

مجله عصر پاییز – اشترودل مرغ و قارچ یک نوع غذای اتریشی است که در انواع مختلفی تهیه و طبخ می شود؛ از آن جمله می توان به اشترودل سیب، گوشت و مرغ اشاره کرد. در اتریش از اشترودل سیب برای صرف صبحانه استفاده می شود که از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است.

اما در ایران اشترودل مرغ و قارچ طرفداران بیشتری داشته به همین علت تصمیم داریم شما عزیزان را با طرز تهیه این غذای خوشمزه و دلچسب آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر اشترودل:

آرد                       450 گرم

شکر                     1 قاشق غذاخوری

روغن مایع              6 قاشق غذاخوری

شیر ولرم                یک پیمانه

نمک 1                  قاشق مربا خوری

خمیر مایع              1 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه خمیر :

ابتدا یک ظرف بزرگی برداشته مواد خمیر را که شامل شکر، روغن مایع، خمیر مایه، شیر و نمک است داخل ظرف می ریزیم. شروع به اضافه کردن آرد می کنیم، آرد را باید در 3 مرحله به مواد اضافه کنیم و هر بار که آرد را داخل مواد میریزیم خوب هم می زنیم تا یک خمیر صافی بدست آوریم.

خمیر را در یک نایلون قرار داده، کنار می گذاریم و به مدت 2 ساعت اجازه می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مواد لازم برای داخل اشترودل:

قارچ                   200 گرم

سینه مرغ             3 تکه متوسط

پنیر  پیتزا              200 گرم

هویج                  4 عدد

فلفل دلمه ای        1 عدد

پیاز                    2عدد

زرد چوبه              نصف قاشق چای خوری

زعفران                نصف قاشق سوپ خوری

زرده تخم مرغ        1عدد

روغن و نمک         به مقدار لازم

طرز تهیه:

یک قابله برداشته سینه مرغ را به همراه پیاز و مقداری آب داخل آن ریخته، روی شعله قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا سینه های مرغ پخته شود. بعد از پخته شدن، سینه های مرغ را در ظرفی دیگرگذاشته به کمک چنگال آنها را تکه تکه می کنیم.

ظرفی برداشته و پیازی را که به صورت نگینی خردکرده ایم به همراه روغن و زرد چوبه تفت می دهیم، سینه مرغ را هم به پیاز اضافه کرده و آن را هم خوب سرخ می کنیم.

هویج ها را پس از شستن در ظرفی از آب ریخته، روی حرارت قرار داده، اجازه می دهیم تا کاملاً پخته شود. سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. فلفل دلمه ای و قارچ ها را هم خرد کرده، کنار می گذاریم.

زرده تخم مرغ، زعفران و روغن مایع را در ظرفی ریخته و خوب هم می زنیم. در ادامه یک تکه از خمیر را برداشته روی سطحی صاف قرار می دهیم و به کمک وردنه آن را پهن می کنیم. وسط خمیر را از موادمان به صورت لایه لایه پر کرده و پنیر پیتزا را روی مواد می پاشیم.

کناره های خمیر را با یک چاقوی تیز برش داده و از قسمت بالا و پایین خمیر را روی مواد قرار می دهیم، سپس موادمان را با برشها به طور کامل می پوشانیم. سپس خمیر را به کمک یک فرچۀ تمیز به مخلوط زردۀ تخم مرغ و زعفران آغشته می کنیم.

خمیر آماده شده را داخل فر گذاشته و در دمای 180 درجۀ سانتی گراد قرار می دهیم. تقریباً 30 دقیقه زمان لازم است تا اشترودل مرغ و قارچ پخته شود.

سپس آن را در ظرفی قرار داده و به سلیقۀ خود تزئین می کنیم. نوش جان…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه × 3 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.