طرز تهیه ته چین مرغ

ته چین مرغ

مجله عصر پاییز – ته چین یک پلوی ایرانی است که در بین مردم ایران طرفداران زیادی داشته و ایرانی ها بیشتر از این غذا در مجالس و مهمانی های خود استفاده می کنند. ته چین در انواع گوشت، مرغ، بادمجان و اسفناج تهیه و طبخ می شود. ما در آشپزخانۀ عصر پاییز این بار قصد داریم شما را با روش درست کردن ته چین مرغ آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر:

برنج                        3 پیمانه

سینه مرغ                 1 عدد کامل

گلاب                      1 فنجان

پیاز متوسط              1 عدد

زرده تخم مرغ            2 عدد

ماست چکیده            1 پیمانه

کره                       50 گرم

زرشک                    100 گرم

روغن مایع              به مقدار لازم

شکر                     1 قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده        1 قاشق غذا خوری

دارچین و خلال پسته   به مقدار لازم

نمک، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیۀ ته چین مرغ:

در ابتدا مقداری آب داخل قابلمه می ریزیم و سپس مرغ را به همراه پیاز و زرد چوبه به آب داخل ظرف اضافه می کنیم؛ در قابلمه را می گذاریم تا سینه مرغ پخته شود. وقتی مرغ پخته شد باید کمی صبر کنیم تا سرد شود؛ سپس مرغ را تکه تکه کرده داخل ظرف دیگری می ریزیم و به همراه مقداری روغن، نمک، فلفل سیاه و دارچین خوب تفت می دهیم. در صورت دلخواه می توانیم کمی زرشک به مرغ اضافه کنیم.

در ادامه برنج را که از قبل خیس کرده بودیم به همراه مقداری آب، نمک و روغن روی حرارت قرار می دهیم. وقتی برنج نیم پز شد آن را آبکش می کنیم.

در مرحله بعد زعفران دم کرده را با گلاب و زرده تخم مرغ در ظرفی ریخته و با هم مخلوط می کنیم؛ سپس ماست را به مواد اضافه کرده و خوب هم می زنیم. همچنین برنج نیم پز شده را هم به بقیه مواد داخل ظرف اضافه کرده و آن را نیز مخلوط می کنیم.

اگر می خواهید ته چین را داخل فر قرار دهید بهتر است از ظرف پیرکس استفاده کنید. در صورتی که می خواهید آن را روی اجاق بپزید ظرف تفلون برای این کار مناسب است.

ظرفی را که قرار است ته چین را در آن درست کنیم چرب کرده، نصف برنج را داخل ظرف می ریزیم و با قاشق خوب برنج را فشار می دهیم تا به کف ظرفم بچسبد؛ سپس روی برنج را با مرغ می پوشانیم و آن را هم فشار می دهیم. بقیۀ برنج را روی مرغ می ریزیم و آن را آنقدر با قاشق فشار می دهیم تا مواد به همدیگر بچسبد. در آخر کره را تکه تکه کرده و روی تمام قسمت های برنج قرار می دهیم.

اگر می خواهید برای پختن ته چین از فر استفاده کنید فر را در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. ظرف فویل کشیده شده را داخل فر گذاشته به مدت 1 ساعت اجازه دهید تا ته چین پخته شود.

برای پختن ته چین روی اجاق با حرارت ملایم یک ساعت و سی دقیقه زمان لازم است.

زرشک را با مقداری روغن و شکر تفت می دهیم، سپس ته چین مرغ را با خلال پسته و زرشک تزئین می کنیم. نوش جان…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پانزده − 4 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.