طرز تهیه تاس کباب

تاس کباب

مجله عصر پاییز – تاس کباب یک غذای خوش طعم، لذیذ و اصیل ایرانی است. این غذا در بین مردم طرفداران زیادی داشته و به شیوه های مختلفی تهیه و طبخ می شود. این غذا را می توان با گوشت قرمز یا گوشت مرغ آماده کرد. ما در عصر پاییز این بار تصمیم گرفتیم طرز تهیه تاس کباب را به شما عزیزان آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب:

رب گوجه فرنگی       1 قاشق غذا خوری

گوشت قرمز            200 گرم

سیب زمینی            2  عدد

گوجه فرنگی            2 عدد

هویج                   1 عدد

پیاز                     2 عدد

نمک، زرد چوبه، فلفل سیاه   به مقدار لازم

طرز تهیه تاس کباب:

ابتدا پیازها را پس از شستن به صورت نگینی خرد می کنیم. ظرفی را روی اجاق قرار می دهیم، و پیازهای خرد شده را داخل آن می ریزیم و شروع می کنیم به تفت دادن تا زمانی که پیاز ها طلایی رنگ شود. سپس گوشت را به پیاز اضافه کرده و کمی آن را حرارت می دهیم تا گوشت ما تغییر رنگ دهد.

2 لیوان آب داخل گوشت و پیاز سرخ شده می ریزیم؛ شعله را کمی زیاد می کنیم تا آب بجوش آید و سپس حرارت را کم می کنیم تا گوشت کاملا مغز پخت شود. وقتی آب گوشت کشیده شد، رب گوجه فرنگی را به مواد گوشتی اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

سیب زمینی ها را به شکل دایره خرد کرده و روی موادمان به صورت منظم می چینیم. هویج های حلقه شده را روی سیب زمینی ها چیده، سپس گوجه فرنگی ها را  هم به صورت حلقه ای در آورده روی هویج ها قرار می دهیم.

نمک، زرد چوبه و فلفل سیاه را به مواد تاس کباب اضافه کرده و یک لیوان آب روی آن می ریزیم، شعله را کم کرده در ظرف را می گذاریم و اجازه می دهیم تا پخته شود.

تقریباً 2 ساعت طول می کشد تا غذای ما آماده شود.

این غذای خوشمزه را می توانید با برنج یا نان نوش جان کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

20 − یازده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.