طرز تهیه دلمه کلم برگ

دلمه کلم برگ

مجله عصر پاییز – دلمه یک غذای اصیل ایرانی با طعمی خاص و خوشمزه است که به عنوان پیش غذا و یا حتی  یک غذای کامل می توان از آن استفاده کرد. این غذا را می توان در انواع مختلفی از جمله دلمه برگ مو ، دلمه بادمجان ، دلمه فلفل ، دلمه کلم برگ ، دلمه کدو حلوایی و دلمه کدو سبز تهیه و طبخ کرد.

ما در این متن قصد داریم شما را با طرز تهیه دلمه کلم برگ آشنا کنیم ، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیۀ دلمه کلم برگ:

برنج    1 لیوان

رب گوجه فرنگی   1 قاشق غذاخوری

سبزی دلمه خردشده   نصف لیوان

گوشت چرخ کرده   250 گرم

پیاز درشت   1 عدد

کلم برگ   1 عدد

لپه   نصف لیوان

آبلیمو    1 قاشق غذاخوری

شکر   1 قاشق غذاخوری

روغن   به مقدار لازم

نمک، فلفل و زرد چوبه   به مقدار لازم

طرز تهیۀ دلمۀ کلم برگ:

ابتدا برگ های کلم را از هم جدا کرده و بعد از شستن آنها را در یک قابلمۀ بزرگ پر از آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. نمک به آن اضافه کرده و می گذاریم پخته شود. بعد از پختن آبکش کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود. با این کار برگ های کلم نرم شده  و بوی آن گرفته می شود.

پیاز را رندۀ ریز کرده در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود. گوشت چرخ شده را به پیاز اضافه کرده و خوب تفت می دهیم به طوری که آب گوشت کشیده شود. موادمان را از روی حرارت برداشته، کنار می گذاریم.

برنج شسته شده را در ظرفی ریخته و روی اجاق می گذاریم، وقتی نیم پز شد از روی حرارت بر می داریم و همچنین لپه را که از شب قبل خیس کرده ایم، با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا پخته شود.

در ادامه لپه ، برنج و سبزی خرد شده را داخل مایع گوشت می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. به موادمان مقداری نمک، فلفل، زرد چوبه و رب اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

در این مرحله وسط هر برگ کلم یک قاشق از مایع گوشت ریخته و کلم ها را می پیچیم. ظرفی برداشته و داخل آن را کمی روغن می ریزیم تعدادی برگ کلم ته ظرف قرار می دهیم و دلمه های آماده شده را روی برگ ها می چینیم.

در آخر آبلیمو، شکر، زرد چوبه و رب گوجه فرنگی را در یک استکان آب مخلوط کرده و روی دلمه ها می ریزیم ، سپس ظرف را روی حرارت ملایم می گذاریم تا دلمه ها پخته شود. تقریباً 1 ساعت طول می کشد تا دلمه کلم برگ آماده شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج × سه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.