طرز تهیه رولت مرغ

رولت مرغ

مجله عصر پاییز – رولت مرغ یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که در عین حال طرز تهیه آن بسیار ساده می باشد. رولت مرغ را هم می توان به صورت سوخاری و هم با استفاده از فر آماده کرد؛ در ادامه مطلب زیر با طرز تهیه این غذای لذیذ آشنا خواهیم شد.

مواد لازم تهیه رولت مرغ برای یک نفر:
فیله مرغ                           یک عدد
پیاز                                 یک عدد
پنیر پیتزا                           به مقدار مناسب
پنیر خامه ای                      دو قاشق غذاخوری
آبلیمو                             یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ                          یک عدد
آب مرغ                           یک پیمانه
ذرت                               یک پیمانه
کلم بروکلی خرد شده           یک پیمانه
اسفناج خرد شده                یک پیمانه
فلفل پاپریکا                     به مقدار مناسب
نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران به مقدار مناسب
روغن                            به مقدار مناسب
آرد و آرد سوخاری              به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا به فیله مرغ با بیفتک کوب به آرامی ضربه می زنیم، پس از ضربه زدن به آن نمک، فلفل و زعفران به اضافه یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه می کنیم تا فیله مرغ طعم دار شود.
یک عدد پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد و سرخ می کنیم، پیاز را با مقداری زردچوبه در ماهی تابه تفت می دهیم تا رنگ طلایی به خود بگیرد.
در مرحله بعد اسفناج به صورت پخته و خرد شده و همچنین ذرت پخته شده لازم است تا پیاز اضافه کنیم. سپس فلفل پاپریکا، دو قاشق غذا خوری پنیر خامه ای و پنیر پیتزا به مقدار لازم را به اضافه نمک و فلفل به سایر مواد اضافه می کنیم.
در مرحله بعد مواد به دست آمده را روی فیله مرغ و فشار می دهیم تا به خوبی جذب مرغ شود؛ یک پیمانه کلم بروکلی خرد و تفت داده شده را نیز روی آن می ریزیم، فیله مرغ را به صورت لوله کرده و در فویل می پیچیم.
پس از آماده شدن رولت ها آن را به مدت یک ساعت با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد داخل فر قرار می دهیم. پس از گذشت یک ساعت مرغ را از فر خارج کرده و فویل را باز می کنیم پس از سرد شدن رولت مرغ را برش می زنیم.
همچنین برای تهیه رولت مرغ سوخاری می توان آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار داده سپس مرغ را در ظرفی از آرد قرار داده تا به خوبی آرد همه جای مرغ را بپوشاند. رول را در تخم مرغ زده شده فرو کرده و بعد از آن پودر سوخاری را اضافه می کنیم. در مرحله آخر رولت ها را در روغن سرخ کرده تا طلایی رنگ و به خوبی برشته شود. رولت مرغ شما آماده سرو بوده و می توانید آن را با سس دلخواه خود نوش جان کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفت + 1 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.