معرفی آسمان نمای مسکو

آسمان نمای مسکو

مسکو پایتخت و قلب تپنده و همچنین از مهم ترین مراکز سیاسی، اقتصادی و تاریخی روسیه است، که با جاذبه های شگفت انگیزش هر ساله تعداد فراوانی توریست و گردشگر را از نقاط  مختلف جهان به خود جذب می کند.

اگر بخواهیم از جاذبه های دیدنی این شهر زیبا و دوست داشتنی بگوییم باید بدانید که در مسکو علاوه بر کاخ ها و موزه ها جاهای دیدنی  جذاب دیگری نیز وجود دارد و عصر پاییز قصد دارد سفری داشته باشد  به دنیای ماورایی اطرف کره زمین و منظومه شمسی جایی به نام آسمان نمای مسکو سازه ای مدرن که ما را با دنیای کهکشان و ستاره ها آشنا می کند و تماشای آن می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. پس با ما در این سفر فضایی مهیج همراه باشید.

آشنایی با آسمان نمای مسکو

آسمان نمای مسکو با هدف آشنایی و آموزش مردم با علم نجوم و ستاره شناسی در سال 1927 ساختش  آغاز شد و با تجهیزات کاملی که در آن به کار برده شد سال 1929 یعنی دو سال بعد ساخت این پروژه به اتمام رسید و درب آن به روی علاقمندان به هوا و فضا گشوده شد.

البته ناگفته نماند که این سازه در سال 1994 بنا به دلایلی تعطیل شد و این تعطیلی حدود 7 سال به طول انجامید ولی در نهایت خیلی پیشرفته تر و مجهزتر کار خود را شروع کرد به طوری که عنوان سیزدهمین آسمان نمای مجهز را به خود اختصاص داد.

حالا می خواهیم گشتی بزنیم در قسمت های مختلف این بنا و آشنا شویم با بخش های گوناگون و جذاب آسمان نمای مسکو که  دیدن آن می تواند برای دوستداران به فضا بسیار لذت بخش باشد.

سالن بزرگ ستارگان

این سالن با گنبد بزرگ، صندلی های متحرک و پروژکتورهای غول پیکر در واقع اصلی ترین بخش آسمان نمای مسکو به شمار می آید، بازدید کنندگان به راحتی می توانند روی صندل ها دراز کشیده و با طبیعی ترین تصاویری که به نمایش گذاشته می شود به تماشای کهکشان راه شیری، زمین، خورشید و درخشش ستارگان بپردازند.

سالن کوچک ستارگان

در مورد سالن کوچک با سقف گنبدی شکلش که برای شبیه سازی آسمان از آن استفاده می شود باید بدانید که مساحت کمتری نسبت به سالن بزرگ دارد ولی به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرنی چون سیستم صوتی و تصویری استریو و همچنین به نمایش گذاشتن فیلم های سه بعدی می تواند لحظات لذت بخشی را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد.

پارک آسمان

پارک آسمان

اسکای پارک نیز از دیگر بخش های آسمان نما به شمار می آید که رصدخانه ای روباز است و در آن از وسایل و لوازم قدیمی برای دیدن آسمان استفاده شده، و یک تلسکوپ پیشرفته در پارک آسمان قرار داده اند که به راحتی می توان در روشنایی روز به تماشای آسمان پرداخت.

همچنین بخوانید:آشنایی با بنای یادبود فتح فضا مسکو

معرفی جاهای دیدنی روسیه

موزه لورانیوم

این موزه یکی از جذاب ترین قسمت های آسمان نما است چرا که اختراعات جدید دانشمندان را در زمینه علم نجوم به نمایش گذاشته و همچنین از بخش هایی چون طراحی موشک های هیدروژنی، دوچرخه سواری فضایی در سراسر منظومه شمسی و نجات سیارک ها تشکیل شده که در نوع خود بی نظیر بوده و به عنوان کاوشکر می توان لحظاتی را به کشف علوم و قانون ها پرداخت.

سالن تئاتر چهار بعدی

از دیگر بخش های آسمان نما می توان به سالنی کوچک به نام سینما چهار بعدی اشاره کرد و تماشاچیان با دیدن فیلم های چهار بعدی به راحتی می توانند گرما و سرمای هوای فیلم را حس کنند و یک سفری مهیج و طبیعی را در فضا تجربه کنند.

موزه اورانیا

در این موزه اطلاعاتی درباره ی علم ستاره شناسی و سیر پیشرفت دانشمندان در این زمینه  طی قرن های مختلف را با استفاده از متدها و ابزار رصد به خوبی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته اند، طوریکه بعد از خروج از این موزه با توضیحاتی که در کنار هر یک از ابزار وجود دارد به طور کامل با علم کهکشان و ستارگان آشنا می شوید و حس می کنید به یک کیهان شناس تبدیل شده اید.

اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس که مجهز به سیستم های پیشرفته تصویری، ویدیویی، صوتی، استریو و تجهیزات ترجمه است، توسط دولت ساخته شد تا از آن به عنوان محلی برای گردهمایی ها و سخنرانی ها در سطح بین المللی استفاده شود.

کافه ها و فروشگاها

اگر پس از گذشت چند ساعت گردش در آسمان نما خسته شدید و احتیاج به استراحت پیدا کردید باید به شما بگویم  یک رستوران شبیه به تلسکوب در این مکان وجود دارد که انواع غذاهای بومی روسیه در آن یافت می شود، پس با توقفی کوتاه و تجدید قوا در این رستوران زیبا با خیال آسوده تر می توانید به بازدید خود ادامه دهید.

امیدوارم در سفری که با هم به آسمان نمای مسکو داشته ایم  اطلاعات لازم را بدست آورده باشید و در سفرتان به روسیه و دیدار از این سازه ی جذاب  نهایت استفاده را از این داشته ها ببرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه + شش =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.