طرز تهیه رولت کوکو سبزی بدون فر

رولت کوکو سبزی

مجله عصر پاییز – رولت کوکو سبزی یک غذای خوشمزه و خوش طعم با ظاهری زیبا و مجلسی می باشد که به دو صورت طبخ میشود، برای پختن این نوع غذا هم میتوان از فر استفاده کرد و هم میتوان بدون فر این غذای خوش آب و رنگ را آماده کرد. در این بخش از آشپزی در نظر داریم تا شما را با تهیه این رولت خوشمزه بدون فر آشنا کنیم…

طرز تهیه رولت کوکو سبزی

مواد لازم برای رولت کوکو سبزی :

سبزی کوکو (تره،جعفری،شوید،گشنیز)    ۱۵۰ گرم

تخم مرغ                                     ۳ عدد

آردسفید                                      ۱ قاشق غذا خوری

پودر سیر                                    ۱/۲ قاشق چای خوری

نمک و فلفل                                 به میزان لازم

مواد لازم برای لایه میانی کوکو :

زرشک                                         ۲ قاشق غذا خوری

مغز گردوی خرد شده                       ۲ قاشق غذا خوری

ماست چکیده                                ۲ قاشق غذا خوری

سینه مرغ                                     یک تکه

طرز تهیه :

ابتدا سبزی کوکو را تمیز شسته و اجازه میدهیم تا آب آن کامل گرفته شود، سپس آن را به اندازه ی دلخواه خرد میکنیم، بعد از آماده شدن سبزی تخم مرغ را به آن اضافه کرده و خوب هم میزنیم، سپس آرد، نمک، فلفل و پودر سیر را اضافه کرده و مرتب هم میزنیم تا مخلوطی کاملا یک دست به دست آوریم.

برای سرخ کردن کوکو سبزی بهتر است از یک ماهیتابه مستطیل شکل درب دار و یا یک تابه رژیمی استفاده کنیم. مقدار کمی روغن داخل تابه میریزیم و مواد کوکو را داخل تابه پهن میکنیم و حرارت را کم میکنیم تا به آرامی سرخ شود.
مواد کوکو را نازک میریزیم تا به راحتی بتوانیم آن را رول کنیم. برای همین احتیاج نیست که دو طرف کوکو را سرخ کنیم چراکه مواد ما یک لایه نازک است و سرخ شدن یک طرف آن کافی است.

وقتی یک طرف کوکوی ما سرخ شد حرارت گاز را خاموش کرده و درب تابه را میگذاریم و اجازه میدهیم تا کوکو کم کم سرد شود.سپس کوکو را داخل یک سینی برمیگردانیم و خوب صاف میکنیم.
برای تهیه مواد میانی کوکو سینه ی مرغ را میپزیم و آن را ریش میکنیم. زرشک را که از قبل شسته و خشک کرده ایم را کمی تفت میدهیم و با سینه ی مرغ پخته و ریش شده و مغز گردوی خرد شده مخلوط میکنیم.

مخلوط آماده شده را روی سطح کوکو سبزی میریزیم و به کمک یک کاغذ روغنی محکم رول میکنیم و بعد به مدت یک ساعت داخل یخچال میگذاریم و بعد از یک ساعت با یک چاقوی تیز برش میدهیم . نوش جان…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × چهار =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.