اجرای ارکستر ملی ایران در مراسم نکوداشت جمشید مشایخی

جمشید مشایخی

مجله عصر پاییز – ارکستر ملی ایران با رهبری نادر مشایخی اجرایی زنده در آیین نکوداشت زنده یاد «جمشید مشایخی» ، بازیگر رجسته سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، خواهد داشت.

در این مراسم نکوداشت اثری ساخته نادر مشایخی (فرزند جمشید مشایخی) با عنوان «افسوس همه عمر دیر رسیدیم» با همراهی و نوازندگی ارکستر ملی ایران به صورت شاهنامه خوانی و موسیقی زورخانه اجرا خواهد شد.

نادر مشایخی در خصوص مراسم و اجرای این قطعه به خبرگزاری ایسنا اینگونه توضیح داده بود: ” قرار است این اجرای موسیقی توسط یک آنسامبل که از برخی اعضای ارکستر ملی ایران تشکیل شده، برگزار شود. همچنین یک خواننده و یک شاهنامه‌خوان در این اجرا حضور خواهند داشت. پدرم از هرچه با ایرانی بودن سر و کار داشت خوشش می‌آمد و فکر می‌کنم این شاهنامه‌خوانی برای پدرم جالب است. پدرم دستگاه اصفهان را دوست داشت و همیشه می‌گفت برای من قطعه‌ای در دستگاه اصفهان بنویس. من هم در حال نوشتن این قطعه بودم که آن اتفاق رخ داد و این قطعه دیر رسید؛ قرار بود به بزرگداشت برسد اما به یادبود رسید. ”

مراسم نکوداشت جمشید مشایخی روز دوشنبه 27 خرداد 98 با همکاری فرهنگستان هنر، بنیاد رودکی، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان زیباسازی شهر تهران، موزه سینما و بنیاد آفرینش های سینمایی هنری نیاوران ساعت 18 در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × چهار =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.