طرز تهیه خینکالی | غذای سنتی گرجستان

طرز تهیه خینکالی

مجله عصر پاییز – خینکالی یکی از غذا های محبوب گرجی محسوب می شود که انواع مختلف آن در اکثر نقاط گرجستان وجود دارد. خینکالی که به عنوان غذای ملی گرجی شناخته شده است، دارای چند نوع متنوع از جمله خینکالی گوشت، خینکالی سیب زمینی، خینکالی قارچ و … می باشد.
گوشت چرخ شده، پیاز، قارچ، پنیر، سیب زمینی و سبزیجات موادی هستند که درون خمیر مخصوص می پیچند و آن را در آب جوش قرار داده تا پخته شود.

در ادامه این مطلب با جزئیات و طرز تهیه این غذای گرجی بیشتر آشنا می شوید.

مواد لازم برای تهیه خینکالی گرجی:

خمیر پیراشکی

گوشت چرخ شده ۲۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد (به صورت نگینی خرد شود)

فلفل سیاه و فلفل قرمز یک قاشق چایخوری

آویشن یک قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا ۲۰۰ گرم گوشت را با پیاز های خرد شده، آویشن و فلفل سیاه و قرمز داخلی ظرفی ریخته و کمی آب سرد به آن اضافه می کنیم؛ اضافه کردن آب به این مخلوط باعث شده تا آویشن به داخل گوشت نفوذ کرده و آن خوش عطر کند؛ محتویات داخل ظرف را ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط شود.

سپس مخلوط به دست آمده را روی داخل ماهی تابه ریخته و آن را رو شعله تفت می دهیم. همچینین مواد را می توان بدون سرخ کردن داخل خمیر بپیچیم و حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه، داخل درون آب جوش بپزیم، که مردم گرجستان اکثرا از همین روش برای پخت این غذا استفاده می کنند.

پس از تفت دادن مخلوط کمی صبر می کنیم تا سرد شود و مواد را به مقدار لازم در قسمت وسط خمیر قرار می دهیم؛ سپس به صورت بقچه خمیر را جمع کرده و می بندیم. در آخر نیز بقچه های کامل شده را با کمی روغن مخصوص سرخ کردنی، سرخ می کنیم.

خینکالی گرجی را هم می توان پس از پختن در آب جوش و هم با سرخ کردن در ماهی تابه سرو و نوش جان کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده + 3 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.