طرز تهیه مارکیز شکلاتی | دسری فرانسوی

مارکیز شکلاتی

مجله عصر پاییز – مارکیز شکلاتی یکی از دسر های خوش طعم فرانسوی است؛ دسری خنک که به موس و پارفه سرد شباهت دارد. در این مطلب با روش تهیه این دسر خوشمزه آشنا می شوید.

مقدار مواد لازم ذکر شده را می توانید نسبت به تعداد نصف و یا دو برابر کنید.

مواد لازم برای تهیه مارکیز شکلاتی:

شکلات تلخ (70%)          200 گرم

زرده تخم مرغ                 6 عدد

شکر دانه ریز                  165 گرم یا 3/4 فنجان

کره آب شده                   250 گرم

وانیل                           1 قاشق چای خوری

خامه پر چرب                  600 میلی لیتر

توت فرنگی و خامه و پودر کاکائو          به مقدار لازم برای تزئین

طرز تهیه:

ابتدا شکلات ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آنها را به روش بن ماری آب کنید (برای انجام این روش ظرفی را از آب پر کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید؛ سپس شکلات ها را که داخل ظرف دیگری ریخته اید روی ظرف پر از آب قرار دهید به طوری آب با ظرف شکلات برخورد نداشته باشد و شکلات ها بر اثر بخار حاصل آب شوند). پس از آب شدن شکلات ها آن را کنار گذاشته و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

در یک ظرف بزرگ کره و نصف شکر را باهم مخلوط کرده و با یک همزن برقی آن را هم می زنیم تا زمانی که شکل خامه ای و سبک به خود بگیرد. سپس پودر کاکائو را نیز اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم. در ظرف دیگری زرده های تخم مرغ (سفیده های تخم مرغ ها را می توانید در فریزر قرار داده و مجددا از آنها استفاده کنید) را با شکر باقیمانده ترکیب کرده و به خوبی با همزن هم بزنید.

در ظرف جداگانه ای خامه را آنقدر هم بزنید تا فرم بگیرد. شکلات آب شده را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ این مخلوط را به مخلوط دوم یعنی تخم مرغ و شکر اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. در آخر خامه را نیز به مایع شکلات افزوده و مجددا هم بزنید.

مایع آماده شده را داخل قالب های دلخواه ریخته و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. به هنگام سرو اگر برای درآوردن مارکیز ها از داخل قالب با مشکل مواجه شدید، آنها را به مدت چند ثانیه داخل کاسه ای حاوی آب گرم قرار دهید.

مارکیز ها را با توت فرنگی، خامه و پودر کاکائو تزئین کرده و نوش جان کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

15 + سه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.