طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه

طرز تهیه همبرگر

مجله عصر پاییز – همبرگر یکی از محبوبترین ساندویچ ها و غذاهای فست فودی در جهان و غذای ملی ایالات متحده محسوب میشود. همبرگر نوعی ساندویچ است که گوشت این ساندویچ می تواند در ماهیتابه سرخ شود و یا روی آتش گریل و کباب شود. همبرگر با مواد مختلفی مانند کاهو، گوجه، خیارشور، پنیر یا فلفل و با انواع سس های خردل ، مایونز، کچاپ و … سرو می شود. در این بخش از آشپزی قصد داریم تا شما را با طرز تهیه همبرگر خانگی آشنا کنیم پس با آشپزخانه عصر پاییز همراه باشید..

طرز تهیه همبرگر خانگی

مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی :

گوشت چرخ کرده                           ۶۰۰ گرم

پیاز                                           ۱ عدد متوسط

سیر                                          ۲ حبه

تخم مرغ                                     ۱ عدد

آرد سوخاری                                 ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه                          به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا پیاز را با قسمت ریز رنده ، رنده میکنیم سپس در صافی ریخته و قاشق روی پیاز را فشار میدهیم تا آب آن کاملا خارج شود. در ادامه پوست سیر را میگیریم و آنرا نیز با رنده ریز رنده میکنیم. گوشت چرخ کرده را روی سطح صافی مانند تخته گوشت پهن میکنیم.

سپس پیاز و سیر رنده شده را روی گوشت میریزیم. در مرحله ی بعد تخم مرغ را شکسته و روی گوشت میریزیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به موادمان اضافه میکنیم و مواد را با هم مخلوط میکنیم.بعد از مخلوط کردن مواد آرد سوخاری را کم کم روی آن می پاشیم و مخلوط میکنیم.

مایه همبرگر ما آماده است، آن را به ۴ قسمت تقسیم میکنیم سپس هر قسمت را با دست گرد میکنیم و داخل یک سینی میگذاریم و با دست آن را به شکل یک دایره پهن میکنیم ، دقت کنید نه خیلی پهن باشد که داخل آن سرخ نشود و نه آنکه آنقدر نازک که بسوزد، سپس روی آنها سلفون میکشیم و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار میدهیم.

در مرحله بعد داخل تابه روغن بسیار کمی میریزیم و حرارت را کم میکنیم تا به آرامی داغ شود.

وقتی تابه داغ شد همبرگرها را داخل تابه میگذاریم و آن را سرخ میکنیم ، وقتی که یک طرف همبرگر سرخ شد آن را برمیگردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

بعد از سرخ شدن همبرگرها را داخل نان باگت میگذاریم و با سس دلخواه و خیارشور ، کاهو و گوجه پر میکنیم.

نکته :

برای تهیه گوشت مخصوص همبرگر از گوشت گوساله چرخ شده کم چرب استفاده میکنیم، در صورت تمایل میتوانید از گوشت گوسفندی نیز استفاده کنید.بهترین گوشت برای همبرگر ترکیبی از ۸۰ درصد گوشت و ۲۰ درصد چربی است، اگر از گوشت بدون چربی استفاده کنید همبرگر شما خشک میشود.

برای اینکه وسط همبرگر حین پختن بالا نیاید و همبرگر جمع نشود مرکز آن را کمی گود کنید تا ضخامت وسط آن کمتر از لبه ها شود. گوشت همبرگر را زیاد ورز ندهید تا همبرگری ترد و خوشمزه تر داشته باشید، دقت کنید مدت زمان پخت همبرگر بیشتر از ۱۰ دقیقه نشود، زیرا سرخ شدن زیاد همبرگر باعث خشکی و شکنندگی آن میشود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

17 − سه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.