آشنایی با بنای یادبود فتح فضا مسکو

بنای یادبود فتح فضا مسکو

مسکو شهری فوق العاده زیبا و از مهم ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، تاریخی، آموزشی، مذهبی و ترابری فدراسیون روسیه محسوب می شود و به دلیل جاذبه های حیرت انگیزی که دارد هر ساله پذیرای تعداد فراوانی گردشگر و توریست از سرتا سر دنیا است.

این شهر با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر و مساحت 2561 کیلومتر مربع  پایتخت و پرجمعیت ترین شهر روسیه و همچنین قلب تپنده این کشور به شمار می آید.

شهر تماشایی مسکو  در کنار رودخانه مسکو و در ایالت فدرالی مرکزی و در روسیه اروپایی واقع شده است و جاهای دیدنی بسیار شگفت انگیزی دارد که از آن جمله می توان به بنای یادبود فتح فضا مسکو، موزه کاخ کرملین، موزه هنرهای زیبای پوشکین، موزه هنر مدرن، میدان سرخ، مرکز خرید اوکاتنی راید، تپه های اسپرو، پارک گورکی و…اشاره کرد.

در ادامه با عصر پاییز همراه باشید تا با بنای یادبود فتح فضا مسکو یکی از جاذبه های بی نظیر این شهر آشنا شوید.

بنای یادبود فتح فضا مسکو

یکی از جاذبه های دیدنی کشور روسیه بنای یادبود فتح فضا مسکو است. این بنا به دلیل افتخاراتی که دانشمندان روسی در زمینه های فیزیک، شیمی، هوا وفضا به دست آوردند در زمان اتحاد جماهیر شوروی به شکل یک موشک در حال پرتاب به فضا ساخته شد.

این سازه که اکنون جایگاه ویژه ای در کشور روسیه بدست آورده در بخش شمال شرقی مسکو قرار دارد و با شیبی 77 درجه و ارتفاع  107 متر یکی از مکان های جذاب و مهم گردشگری مسکو محسوب می شود.

در زیر این آسمان خراش موزه ای بنا شده که قطعات بازمانده از برنامه های فضایی شوروی را برای علاقه مندان به فضا نوردی به نمایش گذاشته شده است،  همچنین غرفه بزرگ کیهان در مرکز نمایشگاه که در آن مدل های ماهواره ای، عکس ها و اسناد فضانوردان معروفی چون یوری گاگارین وجود دارد توجه هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند.

بنای شگفت انگیز یادبود فتح فضا مسکو که در ساخت آن از تیتانیوم خاص استفاده شده سال 1964 تاًسیس شد اما فضای داخلی آن سال 1981 میلادی یعنی دقیقاً 2 روز قبل از بیستمین سالگرد اولین پرواز انسان به فضا توسط یوری گاگارین تکمیل و درب آن برای بازدید به روی علاقمندان به فضا گشوده شد.

از نکات قابل توجه درباره یادبود فتح فضا می توان به نامگذاری خیابان های اطراف آن به نام مشاهیر و فضانوردان روسیه اشاره کرد، همچنین خانه ی سرگئی کورولیوف یکی از دانشمندان معروف روسیه  که اکنون تبدیل به موزه شده  چند خیابان با این بنا بیشتر فاصله ندارد.

اگر قصد سفر به مسکو را دارید  پیشنهاد می کنیم حتما از این سازه ی ارزشمند که یکی از افتخارات روسیه است دیدن کنید چرا که تماشای این بنا می تواند شما را با دستاوردها و اکتشافات  هوا و فضا آشنا کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × چهار =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.