کلیسای سنت باسیل مسکو

کلیسای سنت باسیل مسکو

مسکو پایتخت و قلب تپنده روسیه با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر از مهم ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، آموزشی، تاریخی، مذهبی و ترابری فدراسیون محسوب می شود که با جاذبه های شگفت انگیزیش هر ساله تعداد فراوانی گردشگر و توریست را به خود جذب می کند.

این شهر تماشایی در کنار رودخانه مسکو در ایالت فدرالی مرکزی و در روسیه اروپایی قرار گرفته و جاهای دیدنی بسیاری از جمله کلیسای سنت باسیل، کاخ کرملین، موزه هنر مدرن، موزه هنرهای زیبای پوشکین، میدان سرخ، مرکز خرید اوکاتنی، تپه های اسپرو، پارک گورکی و…. را در خود جای داده است.

در مجله عصر پاییز قرار است سفری داشته باشیم به کلیسای سنت باسیل یکی از دیدنی های شهر مسکو، پس برای آشنایی با این جاذبه ی حیرت انگیز با ما همراه شوید.

معرفی کلیسای سنت باسیل مسکو

کلیسای سنت باسیل یک بنای بسیار باشکوه و با رنگ های گوناگون است که در سال 1555 میلادی در میدان سرخ مسکو به دستور ایوان چهارم واسیلیوچ ساخت آن آغاز شد و با نقاشی ها و تزئینات خاصی که در داخل آن به کار برده شد در سال 1561 میلادی ساخت آن به پایان رسید.

این بنای تاریخی که قدمتی 450 ساله دارد، به خاطر زیبایی خاص و منحصر به فردش، یکی از برجسته ترین اثرهای هنری در روسیه و همین طور نمادی از فرهنگ مسکو  به شمار می آید، به طوری که با دستور ایوان مخوف معماران این بنا را کور کردند تا دیگر در هیچ جای روسیه بنایی با این عظمت و شکوه ساخته نشود.

همچنین بخوانید:معرفی جاهای دیدنی روسیه
آشنایی با بنای یادبود فتح فضا مسکو

در مورد معماری این کلیسا باید گفت که در ساخت آن از سنگ استفاده کردند و طراحی آن از طرح های موجود در اورشلیم گرفته شده که معانی مذهبی قوی دارد و رنگ های متنوع کلیسای سنت باسیل هر کدام بیانگر نمادی است مثلاً روسها رنگ طلایی را نمادی از جلال و جبروت می دانند.

کلیسای سنت باسیل مسکو

کلیسای محبوب و پر طرفدار سنت باسیل که یکی از عجایب هفتگانه روسیه محسوب می شود در سال  1929 به موزه تبدیل شد و درب آن به روی علاقمندان به آثار تاریخی باز شد تا بتوانند از فضای داخلی کلیسا، زیارتگاه سنت باسیل با داستان کشیش های مقدس روسی و مخفیگاه هایی که در دیواره ها برای نگهداری گنج ها استفاده می شد بازدید کنند.

کلیسای زیبای سنت باسیل چند بار بر اثر اتفاقاتی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. یکی از این اتفاقات آتش سوزی بزرگی بود که در سال 1738 رخ داد و باعث تعطیلی چند ماهه کلیسا شد و همچنین در جنگ جهانی اول نیز به دستور ناپلئون بناپارت این کلیسا تخریب و غارت شد.

اگر قصد سفر به روسیه و بازدید از این بنای بی نظیر را دارید پیشنهاد ما به شما فصل بهار و تابستان است، چرا که روسیه از پاییز و زمستان به شدت سرد و برفی برخوردار بوده و گشت و گذار را برای توریست ها سخت می کند، البته ناگفته نماند که در ماه ژانویه با تزئینات زیبایی که به خاطر کریسمس روی آن انجام می شود تماشای کلیسا را بسیار  لذت بخش تر می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × سه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.