معرفی دالیان مارماریس

دالیان مارماریس

مارماریس شهری ساحلی و زیبا در ضلع جنوب غربی ترکیه در مجاورت دریای مدیترانه و اژه است که با طیبعت فوق العاده زیبا و چشم نوازش به عنوان یک قطب گردشگری مهم در کشور ترکیه به شمار می آید.

این شهر بندری که به بهشت ترکیه معروف است در استان موغله قرار دارد و مساحت آن به 878 کیلومتر مربع می رسد و جمعیتی  بیش از 35 هزار نفر دارد.

مارماریس با مناظر کوهستانی و پوشش گیاهی سرسبز از تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد و بارانی برخوردار بوده و اوایل بهار تا اواسط تابستان به دلیل شرایط آب وهوایی مساعد بهترین زمان  برای سفر به این شهر و بازدید از جاذبه های آن محسوب می شود.

شهر مارماریس جاذبه های باشکوهی دارد که یکی از آنها دالیان  مارماریس است برای آشنایی با این جاذبه بی نظیر با مجله عصر پاییز همراه باشید.

دالیان مارماریس

دالیان یا شهر ماهیگیرها منطقه ای  دیدنی در سواحل جنوب غربی ترکیه  در استان موغلا و در 80 کیلومتری شهر مارماریس است که  قدم زدن در سواحل زیبا، حمام آفتاب و شنا کردن در  آب های زلال و شفافش می تواند سفری خاطره انگیز را برای گردشگران به ارمغان آورد.

دالیان مارماریس

این شهر با جاذبه های طبیعی و بناهای باستانی متعدد و به دلیل حمام های گلی، قایق سواری، صید ماهی، لاک پشت های نایابش و همچنین یک قصر قدیمی در ناحیه لیکیه که قدمت آن به   400سال قبل از میلاد می رسد به یک منطقه ی توریستی تبدیل شده است.

همچنین بخوانید:
معرفی جاهای دیدنی باکو

معرفی جاهای دیدنی روسیه

آشنایی با اسپانیا و جاهای دیدنی این کشور

 بنای باستانی کاونوس از دیدنی های شهر دالیان است که در نزدیکی روستای کندیر، در سمت غربی نهر دالیان قرار دارد و به دلیل آرامگاهای لیکاییان که در صخره ها حک شده یکی از بی نظیر ترین معماریها در جهان محسوب می شود. پس پیشنهاد می کنیم کسانی که علاقمند به آثار تاریخی هستند حتماً از این بنای جذاب دیدن کنند.

از دیگر گزینه ها در سفر به مارماریس ترکیه بازدید از ساحل ایزتوزو، ساحلی زیبا که 4 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد است. این ساحل را بیشتر به نام ساحل لاک پشت ها می شناسند چرا که مکانی برای پرورش لاک پشت ها به حساب می آید.

از زیبای های این ساحل می توان به نقطه اتصال رود دالیان و دریای مدیترانه اشاره کرد که صحنه ای بی نظیر را به وجود آورده است.

آنهای که علاقه مند به تفریحات هیجان انگیز هستند توصیه می کنیم تا از رودخانه دالیان مارماریس دیدن کنند و با قایق سواری و تماشای مناظر سرسبز لحظات لذت بخشی را برای خود رقم بزنند.

اگر قصد سفر به ترکیه و بازدید از شهر ساحلی و زیبای دالیان مارماریس را دارید به دلیل برخوردار بودن از آب و هوای معتدل، تابستانهای گرم و زمستان های خنک پیشنهاد ما به شما اوایل بهار تا اواسط تابستان است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × دو =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.