طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

بستنی سنتی

مجله عصر پاییز – بستنی یکی از محبوب ترین دسرها نزد ایرانیان است که معمولا در دورهمی های دوستانه و یا مهمانی های خانوادگی با این دسر خوشمزه میتوان از مهمانان پذیرایی کرد.

بستنی سنتی در میان ما ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. رنگ آن زرد و طعم دهنده ی اصلی آن زعفران است. در این بخش قصد داریم تا شما را با طرز تهیه بستنی سنتی آشنا کنیم تا خودتان در منزل و به صورت کاملا بهداشتی آن را درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید . پس با آشپزخانه عصر پاییز همراه باشید …

طرز تهیه بستنی سنتی

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی:

شیر پرچرب                                  ۱ لیتر

زعفران                                       ۱ قاشق غذاخوری

شکر                                          ۵۰۰ گرم

گلاب                                         نصف استکان

ثعلب                                         ۱ قاشق غذاخوری

خلال پسته                                   ۵۰ گرم

خامه معمولی                               ۱۰۰ گرم

بستنی سنتی

طرز تهیه بستنی سنتی:

در مرحله اول خامه را در یک سینی بزرگ میریزیم و در کف سینی آن را پهن میکنیم. میتوان با یک قاشق و یا هر وسیله ای که خودتان راحت هستید این کار را انجام بدید.

آنقدر پهن میکنیم که یک لایه نازک در اندازه ۲ میلی متر از خامه داشته باشیم. سپس سینی را در فریزر قرار میدهیم تا خامه یخ بزند .

در این فاصله شیر را در قابلمه ای میریزیم و روی حرارت میگذاریم تا بجوشد. بعد از اینکه شیر به طور کامل به جوش آمد زیر شعله را کم میکنیم و گلاب و زعفران دم کرده را به شیر اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم.

در مرحله ی بعد ثعلب را به شکر اضافه میکنیم و با همدیگر به خوبی مخلوط میکنیم. مخلوط ثعلب و شکر را کم کم به مخلوط شیر اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا کاملا در مواد شیر حل شود.

وقتی خوب هم زدیم و موادمان به غلظت دلخواه رسید زیر حرارت را خاموش میکنیم و مواد آماده شده را در یک کاسه ی بزرگ میریزیم.

درون یک ظرف بزرگتر تکه های یخ میریزیم و کاسه ی حاوی مواد بستنی را درون ظرف یخ قرار میدهیم و شروع به هم زدن با همزن میکنیم . آنقدر هم میزنیم تا موادمان کشدار شود.

بستنی را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار میدهیم ، بعد از ۳۰ دقیقه از فریزر خارج کرده و دوباره هم میزنیم و دوباره در فریزر قرار میدهیم ، اینکار را ۴ الی ۵ مرتبه انجام میدهیم تا بستنی کشدار شود .

خامه یخ زده را نیز از فریزر خارج میکنیم و به تکه های کوچک برش میدهیم و خلال پسته را به آن اضافه میکنیم و مخلوط تکه های خامه و خلال پسته را به بستنی اضافه کرده و به خوبی مخلوط میکنیم . بستنی سنتی ما آماده است ، نوش جان …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه × سه =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.